اشتراک گذاری

تعمیر پاور دستگاه کپی زیراکس

تعمیر پاور دستگاه کپی زیراکس توسط واحد تخصصی تعمیرات زیراکس در نمایندگی زیراکس ارائه می شود. پاور یا برد پاور در دستگاه کپی جزءِ قطعات و اجزای مهم است که وظایف مهمی هم بر عهده دارد. برای اینکه بتوانیم سلامت برد پاور را در هر شرایطی تضمین کنیم، باید مراقب ولتاژ برق باشیم. کنترل ولتاژ برق از ورود آسیب های جدی به بخش های داخلی دستگاه جلوگیری می کند. به علاوه کاربر باید بداند که برای حفظ سلامت دستگاه کپی زیراکس تنها بر اساس ظرفیت دستگاه از آن کار بکشد. توان و  ظرفیت دستگاه در دفترچه آن قید شده است.

برد پاور دستگاه کپی اصلی ترین و مهمترین تامین کننده انرژی مورد نیاز برای عملکرد صحیح دستگاه کپی زیراکس است. انتقال دستور از سیستم به دستگاه کپی و تامین انرژی آن برای اعمال فرآیند کپی به وسیله برد پاور انجام می شود. حساسیت های برد پاور بسیار زیاد است. از همین جهت توصیه می کنیم که در نگهداری درست از دستگاه کپی کوشا باشید تا کیفیت و کارایی دستگاه حفظ شود.

تعمیر پاور دستگاه کپی زیراکس

نحوه تعمیر پاور دستگاه کپی زیراکس

وقتی یک تعمیر کار با بررسی های دقیق تشخیص بدهد که پاور نیاز به تعمیر یا تعویض دارد، باید در اسرع وقت عملیات تعمیر پاور دستگاه کپی زیراکس یا تعویض آن آغاز شود؛ زیرا در غیر این صورت دستگاه نخواهد توانست شروع به کار کند. گاهی تعمیرکار به این نتیجه می رسد که امکان تعمیر برای پاور دستگاه کپی وجود ندارد یا اینکه تعمیر نمی تواند چندان موثر باشد، از همین جهت فاز تعویض پیش گرفته می شود و با استفاده از آرشیوی مجهز از قطعات جانبی اصل و اورجینال، یه قطعه مناسب جایگزین می شود.

برای تعویض برد پاور دستگاه کپی زیراکس ساده ترین و در عین حال مهمترین نکته ای را که باید در نظر بگیرید و به آن عمل کنید این است که به یک مرکز متخصص و مجرب مراجعه کنید. بی توجهی به این موضوع ساده و در عین حال بسیار پر اهمیت، عواقب بسیار بدی به دنبال خواهد داشت که جبران آنها معمولا بسیار سخت است.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید :صدای دستگاه کپی؛ دلایل و راهکارها

دلایل آسیب دیدگی برد پاور دستگاه کپی زیراکس

برای تعمیر پاور دستگاه کپی زیراکس باید علت های آسیب را بشناسیم. به این ترتیب ریشه یابی و عیب یابی دقیقی انجام می دهیم و مسیر تعمیر را درست انتخاب می کنیم. رایج ترین علل خرابی برد پاور دستگاه کپی عبارتند از:

حجم کاری بالا

یکی از رایج ترین دلایل آسیب دیدگی دستگاه کپی ، به خصوص برد پاور حجم کاری بسیار بالا در دستگاه است. به این معنی که خارج از توان دستگاه از آن کار بکشیم. اگر استفاده از دستگاه بیش از حد توان تعریف شده برای آن باشد، دستگاه کپی قطعا آسیب می بیند و باید برای تعمیر برد پاور دستگاه کپی زیراکس اقدام کرد.

آلودگی قطعات

آلودگی قطعات بر تمامی بخش های دستگاه کپی از جمله پاور تاثیر میگذارد. وجود و نفوذ گرد و غبار به داخل دستگاه کپی یکی از رایج ترین دلایلی است که فرآیند چاپ در دستگاه کپی را با مشکل رو به رو می کند. در وهله ی اول برای رفع این مشکل بهتر است قطعات داخلی را تمیز کنید. در صورتی که با این کار باز هم به تعمیر پاور دستگاه کپی زیراکس نیاز داشتید، از یک مرکز معتبر کمک بخواهید.

ولتاژ بالای جریان برق

ولتاژ بالا در دستگاه کپی آسیب دیدگی بسیاری از قطعات را در پی دارد که یکی از این قطعات برد پاور دستگاه کپی است. نوسانات جریان برق یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در خرابی برد پاور دستگاه کپی است. توصیه می کنیم برای کنترل نوسانات برق و جلوگیری از ورود ولتاژ های اضافی به دستگاه، حتما از محافظ جریان برق استفاده کنید. به این ترتیب در مواقع کمتر و محدودتری به خدمات تعمیر پاور دستگاه کپی زیراکس نیازمند خواهید بود.

نحوه مراقبت از پاور دستگاه کپی

تکنسین ها و کارشناسان بعد از بارها اجرای تعمیر و ترمیم برد پاور دستگاه کپی به این حقیقت مهم دست یافته اند که سرویس هر هفته یا دست کم هر ماه، در سلامت و افزایش عمر دستگاه کپی بسیار موثر است. پس لازم است در صورت مشاهده هر گونه آلودگی، دستگاه را در اسرع وقت تمیز کنید و از صحت عملکرد قسمت های مختلف دستگاه از جمله برد پاور مطمئن شوید. به این ترتیب می توانید مانع از ورورد آسیب های جدی و عمیق به دستگاه خود شوید.

نمایندگی زیراکس

نمایندگی زیراکس با همکاری مرکز سخت افزار ایران همواره تلاش می کند با ارائه تسهیلات متنوع و کاربردی نیاز های کاربران را در حوزه های فروش، پس از فروش و تعمیرات برطرف کند. نمایندگی زیراکس تمام محصولات زیراکس را در بخش فروش و تعمیرات دستگاه کپی زیراکس حمایت و پشتیبانی می کند. در این نمایندگی انبوهی از خدمات و تسهیلات متنوع و مفید در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای اطلاع از آدرس شعب، ساعات کاری و شماره های تماس، صفحه” تماس با ما ” را مرور کنید و با اطمینان کامل از این درگاه امن و ایمن خدمات دریافت کنید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩