اشتراک گذاری

تعمیر لیزر پرینتر

پرینتر های لیزری، کیفیت چاپ بسیار بالایی دارند و مکانیسم کاری آنها کمی متفاوت با سایر انواع چاپگر است. دلیل این ویژگی ها، بهره مندی از فناوری لیزر است. در این مدل پرینترها، به جای نور از لیزر استفاده شده که بخشی از یونیت لیزر است. خرابی این بخش یا هرگونه مشکل در آن، بر کیفیت و نور چاپ تاثیر گذاشته و موجب کاهش کیفیت برگه های خارج شده از دستگاه می گردد. تعمیر لیزر پرینتر ، یکی از مهم ترین بخش های تعمیر پرینتر است که با توجه به حساسیت های این قطعه و قطعات جانبی آن، نیازمند مهارت بالایی است. شما باید علائم خرابی لیزر را بشناسید تا بتوانید به موقع آن را تعمیر کرده و از آسیب دیدی بیشتر پرینترتان جلوگیری کنید.

در ادامه، علائم و نشانه های از کار افتادن این قطعه مهم را مورد بررسی قرار داده و نکات کاربردی را در مورد تعمیر لیزر پرینتر به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. در صورت نیاز، می توانید با استفاده از شماره تماس نمایندگی تعمیرات کپی مرکز سخت افزار ایران، اقدام به ترمیم تخصصی لیزر در این مرکز نمایید.

تعمیر لیزر پرینتر

لیزر در پرینتر چگونه عمل می کند؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، لیزر در واقع جای نور را در پرینترهای لیزری گرفته است. توضیح این که قطعه ای به نام یونیت لیزر در این نوع پرینتر تعبیه شده که اجزایی مثل لیزر، برد لیزر، برد موتور گرداننده و یک آینه ی کوچک عدسی را در خود جای داده است. همکاری هریک از این قطعات با یکدیگر و با سایر اجزای پرینتر، نور لازم برای چاپ را در دستگاه فراهم می کند. نتیجه این فرایند این است که برگه چاپ شده، کیفیت و فوکوس مطلوبی داشته و به راحتی قابل خواندن می باشد.

با این توضیحات، کاملا واضح است که خرابی یونیت لیزر یا هر کدام از بخش ها و قطعات آن، می تواند باعث افت محسوس کیفیت و نور برگه ی خارج شده از دستگاه گردد. حتی بعضا دیده شده که به دلیل خرابی و عدم تعمیر لیزر پرینتر در زمان مناسب، برگه ی چاپ شده کاملا سفید بوده و هیچ تصویری در آن به چاپ نرسیده است. کارشناسان مرکز تعمیرات کپی بر این باورند که ترمیم و رفع ایرادهای لیزر چاپگر در زمان مناسب، کمک بسیاری به بازگشت عملکرد دستگاه به کیفیت اولیه خواهد کرد.

علائم خرابی لیزر چاپگر

در بخش اول اشاره کردیم که اگر با علائم خرابی لیزر آشنایی داشته باشید، می توانید مشکلات آن را سریع تر تشخیص داده و برطرف نمایید. از آنجا که عملکرد این قطعه با نور مرتبط است، اولین نشانه خرابی آن، تار بودن تصویر چاپ شده است. بسیاری از کاربران نیز در مراجعه به نمایندگی تعمیر دستگاه کپی مرکز سخت افزار ایران، از این مساله شکایت دارند که برگه چاپ شده در پرینترشان، کیفیت و فوکوس همیشگی را ندارد و حتی بعضا محتوا به خوبی قابل رویت نیست.

اگر این مشکل ناشی از خرابی لیزر پرینتر و بخش های مختلف آن باشد، زمانی اتفاق می افتد که کارتریج به تازگی شارژ شده و سالم و بی نقص می باشد. فرایند تعمیر لیزر پرینتر با توجه به این نکته انجام می شود که مشکلات ذکر شده معمولا ناشی از شکستگی پین آینه ی لیزر می باشد.

روش های تعمیر لیزر پرینتر

چنانچه مشاهده کردید که برگه ها به صورت سفید به چاپ می رسند، باید اقدام به تعمیر لیزر پرینتر خود نمایید. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که تکنسین های نمایندگی تعمیرات فتوکپی، بر اساس شدت آسیب دیدگی از آن استفاده می کنند. ممکن است نیاز به جا انداختن پین آینه باشد و یا سوکت لیزر احتیاج به تعویض داشته باشد. همچنین، با سیم پیچی سوکت نیز امکان رفع ایرادهای لیزر وجود دارد.

چنانچه مشکل شدید بوده و تعمیر پاسخگو نباشد، یونیت لیزر به طور کلی تعویض خواهد شد. توجه داشته باشید که بررسی و ترمیم لیزر به هیچ عنوان کار ساده ای نبوده و باید حتما توسط تکنسین های مجرب انجام شود. در غیر این صورت ممکن است دستگاه آسیب دیده و لیزر نیز تعمیر نشود. لذا توصیه می کنیم برای این منظور، حتما از متخصصین تعمیرات کپی در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

تعمیرات پرینتر در کرج

مرکز تعمیرات پرینتر ، به صورت تخصصی بر ترمیم این محصول متمرکز شده است. هریک از مدل های پرینتر که در عملکرد خود دچار مشکل شود، در این مرکز بررسی شده و در اسرع وقت ترمیم می گردد. تعمیرات پرینتر و تعمیرات دستگاه کپی در کرج یکی از خدمات ویژه ای است که این نمایندگی به کاربران ارائه می دهد. اگر ساکن استان البرز هستید، دیگر نیازی نیست برای ترمیم پرینتر خود به تهران مراجعه کنید.

حضور کارشناسان دوره دیده و مجرب تعمیرات پرینتر در نمایندگی کرج، ارتقاء چشمگیر سطح کیفی خدمات را در پی داشته است. همچنین به دلیل استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته و فناوری های نوین، دست تعمیرکاران کاملا باز بوده و شاهد تعمیرات پرینتر در کرج به شکل کاملا تخصصی هستیم. برای دریافت راهنمایی های لازم در مورد مشکل پرینتر خود، می توانید با همکاران ما تماس بگیرید؛ شماره های تماس با مرکز تعمیرات پرینتر در سایر بخش های سایت ذکر شده و قابل دسترسی می باشد.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩