اشتراک گذاری

ارسال فکس از طریق کامپیوتر

در کنار ایمیل که موجب انتقال آسان فایل ها شده است، باز هم، فکس ازجمله روش های قدیمی است که با گذر زمان، همچنان برای ارسال فوری، در سراسر دنیا مورد توجه شرکت های تجاری است. فکس یکی از کاربردی ترین دستگاه هایی است که برای فرستادن اطلاعات، اسناد و قراردادهای رسمی به کار می رود. اما به صرف زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. در حالی که تکنولوژی، دائم در حال پیشرفت است اما ارسال و دریافت توسط این دستگاه همچنان، برای ارتباطات تجاری در راس توجه قرار دارد. در این مقاله روش ارسال فکس از طریق کامپیوتر و موبایل بدون نیاز به دستگاه آن با صرف هزینه ای به مراتب کمتر، آموزش داده می شود.

ارسال فکس از طریق کامپیوتر

روش های ارسال فکس از طریق کامپیوتر

  • روش اول: فکس دستگاهی است که قبل از اختراع اینترنت مورد استفاده قرا می گرفت. دستگاه فکس نیازی به اینترنت ندارد بلکه به خطوط تلفن ثابت وصل می شود و فقط اطلاعات، اسناد و مدارک از طریق یک تماس تلفنی ارسال می شوند. به طور کلی اتصال فکس به اینترنت امکان ندارد. در فکس، ابتدا یک متن تایپ می شود بعد اسکن و در پایان بادستگاه فکس و خط تلفن از طریق یک تماس ارسال می شود.
  • روش دوم: برای ارسال اسناد در اینترنت نیاز به یک دروازه هست. ویندوز مایکروسافت شامل یک برنامه فکس و اسکن است که به کاربر اجازه می دهد فکس ها را از طریق کامپیوتر ارسال کند. در ادامه روش ارسال فکس از طریق کامپیوتر را بیان می کنیم.

روش ارسال فکس از طریق اینترنت

باید بدانیم در فکس اینترنتی دیگر نیازی به دستگاه فکس نیست. در ایالت متحده امریکا کاربر می تواند بدون نیاز به خط تلفن در هر مکان و زمان با اتصال به کامپیوتر از طریق سرویس فکس اینترنتی مثل my fax به راحتی اسناد و مدارک خود را فکس کند. این فکس ها از طریق تلفن، ایمیل و یا وب ارسال و دریافت می شوند. البته این سرویس با هزینه ماهیانه ۱۰ دلار امریکا، امکان ارسال ۱۰۰ و دریافت ۲۰۰ صفحه را در ماه فراهم می کند.

سرویس های دیگری نیز هست که در ایران امکان استفاده از آن ها وجود دارد. بیشتر سرویس های ارسال فکس در ایران هزینه بردارند. یکی از این سرویس ها Fax.ir است که با سابقه و خدمات درخشان، امکان ارسال فکس از طریق اینترنت و آپ موبایل های اندرود و IOS آیفون را فراهم کرده است. برای استفاده از ارسال فکس از طریق کامپیوتر ابتدا باید در وب سایت این سرویس ثبت نام کرد. سپس وارد بخش عضویت شد و در آنجا اطلاعات خود را ثبت کرد.

ارسال فکس از طریق آپ در سیستم عامل

با استفاده از برنامه هایی که بر روی سیستم های عاملی چون ویندوز و مکینتاش نصب است می توان فکس ارسال کرد. البته در این روش باید به مراحل سخت افزاری و نرم افزاری آن توجه کرد. نیاز به امکاناتی نظیر خط تلفن و فکس مودم از جمله امکانات سخت افزاری است که باید فراهم شود. قبل از هر چیزی باید فکس مودم روی کامپیوتر نصب شود. سپس کابل تلفن را وصل کنید. پس از اطمینان از صحت نصب فکس مودم و کابل تلفن، مراحل زیر را اجرا کنید:

آموزش ارسال فکس در ویندوز

  • عبارتWindows Fax and Scan را جست و جو و کلیک کنید.
  • با ورود به آدرس، New Fax را بیابید و روی آن کلیک کنید.
  • سپس صفحه ی نصب اولیه ی مودم باز می شو، عبارت Connect to fax modem را انتخاب کنید.
  • برای ارسال فکس از طریق کامپیوتر، پس از اینکه مراحل نصب پایان یافت. به صفحه ای وارد می شوید تا متن فکس، فایل مرتبط با آن و شماره تلفن مقصد را وارد کنید.
  • پس از اطمینان از صحت نوشته، روی Send کلیک کنید تا فکس برای شماره ی مورد نظرتان ارسال شود.
  • برای دریافت فکس از طریق این نرم افزار، Windows Fax and Scan را اجرا کنید. در زمان تماس، گزینه ی Receive Fax را انتخاب کرده و منتظر می شوید تا به صورت کامل فکس شما دریافت شود.

طریقه ی ارسال فکس از روی مکینتاش

  • فایل موردنظرتان را انتخاب کرده و از طریق منوی فایل، Print را انتخاب کنید. سپس فایل را PDF کنید.
  • Fax PDF را کرده، شماره فکس را در مقابل نوار To وارد کنید.
  • بعد از انتخاب گزینه ی Internet Modem در بخش مودم، روی Send کلیک کنید.
  • Use cover Page را در صورتی انتخاب کنید که دوست دارید صفحه جلد داشته باشد،. دکمه ی پیش نمایش را می زنید. بعد از اطمینان روی گزینه ی Send کلیک کنید.

به طور کلی و جامع ارسال فکس از طریق کامپیوتر و مکینتاش را توضیح دادیم. اگر می خواهید برای ارسال فکس از گوشی یا تبلت استفاده کنید، باید مجهز به سیستم عامل اندروید باشد. ازین طریق به راحتی می توانید به کمک اپلیکیشن EFAX فکس مورد نظرتان را ارسال کنید.

نمایندگی ماشین های اداری

کارشناسان نمایندگی کپی  با حفظ شئونات و حقوق مشتریان، در خدمت رسانی به مراجعین نهایت تلاش را به کار می برند. کادر مجرب و کارکشته ی این نمایندگی، با سابقه ی طولانی که در زمینه ی تعمیرات ماشین های اداری دارند، توانایی بالایی که در تشخیص عیوب دستگاه های مختلف دارند را، به رخ رقیبان می کشند. استفاده از تجهیزات پیشرفته ی فنی، موجب بالارفتن کارایی نمایندگی ماشین های اداری شده است. آرشیو بزرگی که از دستگاه ها وقطعات اورجینال در این نمایندگی وجود دارد، نشان از  کیفیت و کار  متخصصین ما دارد.

تعمیرات ماشین های اداری

تعمیرات ماشین های اداری از جمله تعمیر دستگاه کپی ، پرینتر ، فکس و….در کنار آرشیو حجیمی از قطعات و دستگاه های اورجینال دائم در تلاش است تا بهترین بازدهی ممکن را برای مشتریان به نمایش بگذارد. استفاده از دستگاه های پیشرفته ی عیب یابی موجب می شود تا در کوتاه ترین زمان، بهترین کیفیت برای دستگاه تعمیری شما، اجرا شود. بعد از استفاده ی دوباره از دستگاه ، از میزان قدرت تکنسین های ما در زمینه ی تشخیص عیوب دستگاه خود، مطلع خواهید شد. مشتریان می توانند با اطمینان خاطر دستگاهشان را به ما بسپارند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩