اشتراک گذاری

آموزش روش های ارتقا کیفیت چاپ پرینتر

گاهی اوقات ممکن است کیفیت چاپ برای پرینت گرفتن یک سند مشخص بسیار مهم باشد. خوشبختانه با چند راهکار ساده می توانید شاهد ارتقا کیفیت چاپ پرینتر کیوسرا و یا سایر برندهای موجود در بازار باشید. این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا به شما بگوییم برای ارتقا کیفیت چاپ پرینتر و خروج میزان متناسبی از تونر چاپگر باید چه کار کرد.

ارتقا کیفیت چاپ پرینتر

انجام سرویس های دوره ای پرینتر

اصلی ترین روش ارتقا کیفیت چاپ پرینتر، انجام سرویس های دوره ای است. آلودگی های حاصل از تونرهای اضافی و یا گرد و غبار به شدت بر روند کاری پرینتر تاثیرگذار هستند. فراموش نکنید که زمانی انجام این سرویس ها کارساز خواهند بود که مطابق خصوصیات ساختاری قطعات پرینتر انجام شوند. اگر احساس می کنید از عهده انجام سرویس های دوره ای پرینتر بر نخواهید آمد؛ با نمایندگی رسمی کیوسرا تماس حاصل فرمایید.

شارژ کارتریج و ارتقا کیفیت چاپ پرینتر

کمبود تونر درون کارتریج دلیلی برای چاپ تار و کمرنگ اسناد است. برای ارتقا کیفیت چاپ پرینتر همواره به میزان تونر موجود در کارتریج دقت کنید. لازم به ذکر است که با استفاده از خدمات سرویس در محل پرینتر کیوسرا می توانید شاهد انجام شارژ کارتریج به بهترین شکل ممکن باشید.

تغییر تنظیمات پیش فرض پرینتر

یکی دیگر از ترفندهایی که برای ارتقا کیفیت چاپ پرینتر کاربرد دارد، تغییر تنظیمات پیش فرض دستگاه به صورت دستی است. برای این منظور به قسمت تنظیمات پنل پرینتر بروید به بخش” printing preferences ” یا ” default settings”  وارد شوید. در بخش کیفیت چاپ سه حالت low ، normal و high وجود دارد. با انتخاب حالت high نهایت قدرت پرینتر در چاپ اسناد با کیفیت را مشاهده می نمایید. البته تداوم استفاده از این قسمت می تواند فشار زیادی به پرینتر شما وارد کند. در نتیجه تنها برای چاپ اسناد با اهمیت از حالت high استفاده کنید.

در صورت بروز انواع مشکلات دستگاه چاپگر، بهتر است در اولین فرصت از خدمات تعمیرات پرینتر، استفاده کنید. 

تنظیمات کیفیت چاپ پرینتر در کامپیوتر

در محیط دستوری ویندوز متصل به کامپیوتر نیز می توانید کیفیت چاپ اسناد را دستکاری کنید. منوی فایل برنامه ای که قصد دارید از طریق آن فایل مورد نظر خود را چاپ کنید را بیابید. سپس گزینه ” Print ”  را انتخاب کرده و وارد بخش ” Options ” یا ” Advanced Settings” شوید. در این قسمت می توانید سیستم چاپ پرینتر مورد استفاده ی خود را بر روی بالاترین حد گزینه ی (quality ) تنظیم کنید و باعث ارتقا کیفیت چاپ پرینتر شوید.

استفاده از کاغذهای استاندارد برای پرینت اسناد

برای ارتقا کیفیت چاپ پرینتر نباید کاغذهای مصرفی چاپگر را فراموش کرد. استفاده از کاغذ استاندارد جایگاه بسیار ویژه ای در ارائه ی برگه های چاپ شده ی خوانا دارد. کاغذهای بسیار سبک، زبر، مرطوب و رنگی نه تنها باعث افت کیفیت چاپ خواهند شد، بلکه موجب خرابی پرینتر و پیدایش مشکلاتی چون گیر کردن کاغذ و خرابی کاغذ کش درون ساختار داخلی پرینتر می شوند.

5/5 (2 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩