اشتراک گذاری

آموزش کار با اسکنر

برای آشنایی نحوه ی کار با اسکنر ابتدا باید بدانیم که، این دستگاه یکی از لوازم جانبی کامپیوتر است که به انتقال سند از دنیای حقیقی به دنیای مجازی کمک شایانی کرده است. تصاویر و سندها به وسیله اسکنر به صفر و یک تبدیل شده و درون کامپیوتر جای گرفته و وارد دنیای مجازی می شوند. اسکنرها در انواع مختلفی ساخته و وارد بازار شده اند. به طور کلی اختراع اسکنر می تواند یکی دیگر از خدمات قابل توجهی باشد که برای نوع بشر اختراع شده است. وضوح تصویر در انتقال سند به کامیپوتر، به تعداد سنسورها در هر سطر آرایه CCD، دقت موتور پله ای، کیفیت لنز و نیز میزان روشنایی منبع نور در اسکنر بستگی دارد. در این مقاله نحوه ی کار با اسکنر مورد بررسی قرار گرفته است با ما همرا باشید.

نحوه ی کار با اسکنر

انواع اسکنر

همانگونه در مورد تکامل هر وسیله ی برقی و پرکابردی مشاهده می شود، به مروز زمان و بر اساس کاربردی که دارند انواع مختلفی از آن ها وارد بازار می شود. نحوه ی کار با اسکنر و میزان دقت آن ها در اسکن کردن یک سند، بزرگ ترین عامل ایجاد کننده ی تفاوت انواع مختلف این دستگاه است.

اسکنر های Drum: اسکنرهایی بسیار دقیق یوده که در صنعت چاپ استفاده می شوند.

اسکنر رو میزی یا Flatbed: معمول ترین نوع اسکنر که در آن هد حرکت می کند.

اسکنرهایSheet- fed : کاملا شبیه به اسکنرهای رومیز هستند که در آن سند به جای هد حرکت می کند. تقریبا شبیه یک پرینتر کوچک است.

اسکنر های Handheld: این اسکن ها دستی بوده و کاربر هد را روی سند حرکت می دهد البته کیفیت چندانی ندارند.

نحوه ی کار اسکنر

بعد از اتصال اسکنر به برق و رایانه و اطمینان از سلامت تمام قطعات آن،  سند را روی صفحه ی شیشه ای قرار می دهیم و درپوش آن را می بندیم. قبل بیان این مطلب بهتر است بدانیم که هد اسکنر شامل آینه ها، لنز، فیلتر و CCD می باشد که در اسکنر، به اسکن سند می پردازد. برای آشنایی نحوه ی کار با اسکنر مطلب زیر را دنبال کنید

  • روشن شدن سند به وسیله ی یک لامپ گزنون یا CCFL.
  • انتقال تصویر سند به وسیله ی یک آینه ی زاویه دار به آینه ی دیگر( آینه ها معقر اند تا تصویر کوچک شده و وضوح بیشتری پیدا کند).
  • در بیان نحوه ی کار با اسکنر بهتر است بیان کنیم که آخرین آینه تصویر را به یک لنز منعکس می کند.
  • لنز با استفاده از چند فیلتر که به جدا کردن سه رنگ قرمز، آبی و سبز می پردازند تصویر را روی CCD متمرکز می کند.
  • CCD در نحوه ی کار با اسکنر، تصویر را دریافت می کند. یعنی تصویر را به سیگنال تبدیل می نماید. دیودهای نوری CCD به نور حساس بوده به همین دلیل هر چه نور تابیده شده به آن ها روشن تر باشد تجمع بار الکتریکی در آن بیشتر خواهد شد. به همین دلیل رنگ های مختلف تصویر به دلیل شدت و ضعف روشنایی که دارند به وسیله ی دیودهای CCD به ولتاژ الکتریکی تبدیل می شوند.
  • در نحوه ی کار با اسکنر یاد آور می شویم که حرکت آرام هد بر روی سند به وسیله ی یک تسمه و موتور پله ای انجام می گیرد.
  • تسمه، هد را که به یک میله(تا دچار لغزش یا انحراف نشود) متصل است به جلو حرکت می دهد.
  • تصویر اسکن شده از طریق پورت موازی، رابط “Small SCSI computer system interface”، پورت یو اس بی، گذرگاه سریال Firewire به کامپیوتر منتقل می شود.

نمایندگی فروش و تعمیر اسکنر

نمایندگی فروش و تعمیر اسکنر یکی از واحدهای تخصصی نمایندگی ماشین های اداری است. مشتریان می توانند برای خرید محصول مورد نظر خود به این مرکز مراجعه کرده و مشاوره های پیش و پس از خرید را دریافت کنند. نمایندگی فروش و تعمیرات اسکنر جدیدترین محصولات اورجینال تولید شده در کمپانی های مختلف را در معرض دید و خرید مردم قرار می دهد. این مرکز علاوه بر ارائه ی کلیه ی خدماتی که در کمپانی ها به مشتری ارائه می شود خدمات پس از فروش و گارانتی های معتبر همچنین سرویس در محل انواع اسکنر را در بخش تعمیرات خود به کاربران عزیز ارائه می دهد. کاربران می توانند هر گونه مشکل نرم افزاری و سخت افزاری اسکنر خود را به تکنسین های خبره ی این واحد بسپارند تا در کوتاه ترین زمان دستگاه را با عملکرد اولیه تحویل بگیرند.

نمایندگی ماشین های اداری

نمایندگی ماشین های اداری با سابقه ای درخشان به جایگاه “برترین واحد تعمیرات انواع ماشین های اداری”( فکس، پرینتر، کپی، اسکنر، ماشین پول شمار و …)  در چندین سالِ فعالیت خود، دست یافته است. این مرکز به صورت شبانه روز در حال آنالیز انواع ماشین های اداری است. به همین دلیل روز به روز بر تجربه و مهارت تکنسین های آن افزوده می شود. در کنار این خصلت، می توان به تجهیز واحدهای مختلف فروش، تعمیرات و مشاوره ی نمایندگی ماشین های اداری به جدیدترین فناوری های روز دنیا اشاره کرد.

این مرکز هر ساله تکنسین های خود را در کلاس های بین المللی شرکت داده تا علاوه بر تجربه، اطلاعات به روز شده نیز یاری گر آن ها در روند تعمیر باشد. اگر به دنبال خرید به روزترین و باقابلیت ترین دستگاه های ماشین های اداری هستید و یا برای تعیمر دستگاه خود، تعمیرگاه امنی را می جویید حتما به واحدهای نمایندگی تعمیرات ماشین های اداری مراجعه کنید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩