اشتراک گذاری

آموزش تمیز کردن لیزر دستگاه کپی

اگر از کاربران دستگاه های کپی باشید، احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده که مجبور به تمیز کردن لیزر دستگاه کپی خود شده باشید. ممکن است این سوال برایتان مطرح شود که زمان مناسب برای تمیز کردن لیزر دستگاه چه وقتی ست؟ و یا چه علائمی نشان از این میدهد که لیزر دستگاه کپی شما نیاز به تمیز شدن دارد؟ نحوه ی تمیز مردن لیزر دستگاه کپی به چه صورت است؟ امروز قصد داریم در این مقاله به ذکر نکات مهمی در ارتباط با تمیز کردن لیزر دستگاه کپی بپردازیم. لازم است بدانید اشکالات و تیره گی ها و خطوط اضافه در چاپ، میتواند نشانه هایی مبنی بر وجود ایراد یا خرابی، در یک یا چند بخش از دستگاه کپی به حساب آید. در صورت بروز چنین مشکلاتی تعمیرکار احتمال وجود مشکل در لیزر دستگاه کپی را بررسی میکند.

این بررسی باید با نهایت دقت و ظرافت انجام گیرد. اگر این اشکال مربوط به کثیفی واحد لیزر دستگاه کپی باشد، با انجام اندکی از مراحل تعمیر، صحت روز اول خود را باز میابد. تمیز کردن لیزر دستگاه کپی مراحل خاص خود را دارد که باید به انجام و ترتیب آن ها توجه داشت. در ادامه به آموزش و ذکر مراحل تمیز کردن لیزر دستگاه کپی خواهیم پرداخت. انجام صحیح این امور به شما کمک میکند تا مشکلات تیرگی و خطوط اضافه ی چاپ دستگاه کپی خود را برطرف کنید.

علائمی که نشان میدهد لیزر دستگاه کپی نیاز به تمیز شدن دارد

خرابی واحد لیزر دستگاه کپی با نشانه هایی همراه است که در صورت مشاهده ی آن ها میتوان جهت تمیز کردن لیزر دستگاه کپی، اقدام به عمل آورد. هماطور که گفته شد یکی از مهم ترین و اصلی ترین نشانه ها سیاه شدن برگه ی چاپ شده میباشد. معمولا این مشکل با گرد گیری لیزر به خوبی برطرف خواهد شد. از نشانه های دیگر که به صورت غیر مستقیم اعلام میکنند زمان تمیز کزدن لیزر دستگاه کپی فرا رسیده است شامل کثیفی آیینه ها، کثیفی لنز های یونیت لیزر، تار بودن تصویر چاپ شده، خرابی سوکت یونیت لیزر، در آمدن پین آینه ی هندسی شکل یونیت لیزر و در نهایت خرابی لیزر میباشد.

مرکز آموزش تعمیر دستگاه کپی

این مژده را برای شما داریم که دوره های جامع آموزش تعمیر دستگاه کپی زیر نظر تعمیرکار ارشد فتوکپی و زبده ترین مهندسان سطح کشور، به صورت مستمر در بخش های مختلف عمومی و تخصصی، برگزار میشود. در کارگاه های آموزش تعمیرات دستگاه کپی ، انواع دستگاه های کپی، انواع دستگاه های کپی رومیزی، دستگاه های کپی ایستاده و سایر دستگاه ها برای تمرین در اختیار کارآموزان عزیز قرار میگیرد.

تمامی مراحل آموزش تعمیر دستگاه های کپی در این مرکز با به کارگیری از بالا ترین تجهیزات و مطابق با استاندارد های جهانی صورت میگیرد. شما عزیزان میتوانید با ثبت نام در دوره های آموزشی معرفی شده، موفق به اخذ مدراک معتبر و دانش و تجربه ای کارآمد شوید. همانطور که گفته شد این دوره ها متشکل از بخش های مختلفی میباشد که شامل شناخت بخش های مکانیکی و عیب یابی قطعات مصرفی و اصول سرویس دستگاه های کپی در انواع و مدل های مختلف میباشد.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩