اشتراک گذاری

آشنایی با انواع کارتریج

اگر تا به حال با دستگاه های فتوکپی و چاپگر سر و کار داشته اید، حتما با کارتریج و نحوه ی عملکرد آن هم آشنایی داربد. در این مقاله قصد داریم به تعریف و عملکرد این جز مهم در صنعت چاپ بپردازیم و با انواع کارتریج آشنا شویم. کارتریج در واقع تنها منبع رنگ در چاپگر میباشد. کارتریج در پرینترهای جوهرافشان طی فرآیندی از طریق منافذ بسیار ریز خود اقدام به پاچیدن جوهر بر روی کاغذ چاپ میکند. این منافذ ریز بر روی هد پرینتر قرار دارند و در نهایت رنگ های سیاه و سفید و رنگی با کیفیتی را با در اختیار داشتن رنگ های اصلی قرمز و زرد و آبی در اختیار کاربر قرار خواهند داد.

البته امروزه در پرینترهای جوهر افشان جدید تر این سه رنگ از یکدیگر جدا شده اند و چاپگر از چهار رنگ اصلی تشکیل شده است. از نکات مهمی که هر کاربری موظف به رعایت آن میباسد تعویض به موقع کارتریج کارتریج جوهر میباشد و بی دقتی در این امر موجب خشک شدن کارتریج خواهد شد و دیگر نمیتوان آن را پر کرد. در ادامه به توضیح در مورد انواع کارتریج خواهیم پرداخت.

آشنایی-با-انواع-کارتریج

بررسی انواع کارتریج

از انواع کارتریج میتوان به موارد زیر اشاره داشت :

کارتریج اورجینال

کارتریج های اورجینال به کارتریج هایی گفته میشود که توسط همان شرکت تولید کننده ی پرینتر تولید میشود. این کارتریج ها از ترکیب قطعات نو و بازیافتی خود کارخانه ساخته میشود. دلیل اصلی نام نهادن این اسم بر روی کارتریج آن است که ساخت آن ها به وسیله ی شرکت اصلی دستگاه انجام شده و تولید آن توسط شرکتی دیگر غیر قانونی میباشد.

کارتریج سازگار یا کارتریج عمومی

این نوع کارتریج توسط کارخانه ی تولید کننده ی دستگاه، ساخته نشده اما از نظر کیفی و ویژگی های ساخت کاملا مطابق با کار دستگاه میباشد. این کارتریج حق مالکیت عمومی دارد و تحت عنوان برندهای مختلفی در بازار رقابتی به فروش میرسند.

کارتریج باز تولید

از انواع کارتریج میرسیم به کارتریج بازتولید. این نوع از کارتریج همانطور که از نام آن پیداست دوباره به مرحله ی تولید میرسد. به این صورت که تمای قطعات آن با دقت لازم از هم جدا میشوند و بعد از تمیز شدن درام جدید نصب میشود، غلطک مغناطیسی جدید هم نصب میشود و مخزن با تونر پر میشود و مجدد مهر و موم میشود و بعد از بازسازی کامل و رعایت تمام مراحل آن دوبارع به بازار راه میابد.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید :تعمیرات فتوکپی شارپ

کارتریج دوباره پر شده

در ارتباط با کارتریج های دوباره پر شده که از انواع کارتریج موجود در بازار میباشند،  میتوان گفت که از فرایند پر کردن کارتریج با مواد جدید استفاده میشود. در حین پر کردن آن لازم است عیب و تقض های آن برطرف شود و به خوبی تمیز شود. این کار را بسیاری از تولیدی ها و شرکت های کوچک انجام میدهند و با قیمت پایین تری نسبت به دیگر کارتریج ها به فروش میرسانند.

کارتریج بازیافتی

کارتریج بازیافتی هم با توجه به عنوانی که در اختیار دارد یک کارتریج نو و اصل نمیباشد اما با بهره گیری مجدد از برخی قطعات قابل استفاده و مواد محصولات دست دوم بدون نیاز به فرآیند تولید میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مرکز تعمیرات دستگاه کپی با ارائه ی انواع خدمات و سرویس های در محل در جهت راحتی و آسایش شما کاربران گرامی تاسیس شده است. کارشناسان این مرکز با گذراندن سال ها تجربه ی مرتبط با انواع دستگاه های صنعت چاپ، با بهره گیری از تخصص بالای خود و با در اختیار داشتن به روز ترین و مجهز ترین دستگاه ها اقدام به برطرف سازی مشکلات شما میکنند.

علاوه بر تعمیرات و رفع مشکلات انواع پرینتر و دستگاه های کپی از دیگر خدمات این مرکز انجام شارژ کارتریج پرینتر شما در محل میباشد. این شرکت با دارا بودن انواع کارتریج های اصلی و بازیافتی و بازتولید مناسب با قیمت های مقرون به صرفه و انتخابی شما همه روزه آماده ی شارژ کارتریج پرینترهای شما در محل مورد نظر شما میباشد و این خدمات به برند خاص و مدل مشخصی اختصاص ندارند و شامل تمامی مدل ها و نسخه ها میشوند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩