اشتراک گذاری

چگونه با دستگاه کپی، کپی پشت و رو بگیریم؟

کپی پشت و رو با دستگاه کپی چندان کار دشواری نیست. دستگاه هایی که دارای این قابلیت هستند با کمی تغییر در تنظیمات، کپی دو رویه به کاربر ارائه می دهد. یکی از قابلیت هایی که کمپانی های تولید کننده برای تولیدات خود در نظر می گیرند کپی دو رویه ی خودکار با دستگاه است. نحوه ی کار با دستگاه کپی، علاوه بر دفترچه ی دستگاه، توسط نصاب متخصص نیز به کاربران آموزش داده می شود. در هر صورت کپی دو طرفه هم در وقت صرفه جویی می کند هم در هزینه. کاربرانی که به کپی پشت و رو نیاز دارند درانتخاب و خرید دستگاه کپی باید دقت کامل داشته باشند. در این مقاله به طریقه ی کپی پشت و رو با دستگاه کپی پرداخته ایم اگر از جمله کاربران این دستگاه هستید با ما همراه باشید.

کپی پشت و رو

کپی پشت و رو

برخی از دستگاه ها قابلیت کپی گرفتن پشت رو را به صورت اتوماتیک دارند اما در برخی از دستگاه ها این کار به صورت دستی انجام می شود. برخی از اسناد نیاز است تا به صورت پشت رو کپی گرفته شوند. به ویژه در محیط های آموزشی این امر باعث صرفه جویی در مصرف کاغذ شده و هزینه کمتری نیز برای کاربران دارد. کپی پشت و رو با دستگاه های کپی های جدید کار چندان سختی نیست. این دستگاه ها که کار دورو گرفتن کپی را برای تمامی صفحات به صورت اتوماتیک انجام می دهند، تنها با اعمال برخی تنظیمات ساده و زدن یک کلید، عمل کپی به صورت دورو انجام می گیرد.

اگر از دسته افرادی هستید که نیاز به این قابلیت در دستگاه کپی دارید، بهتر است در زمان خرید فتوکپی به برخوردار بودن دستگاه از این قابلیت اطمینان حاصل نمایید. در غیر این صورت مجبور خواهید بود برای گرفتن کپی دو رو، این کار را به صورت دستی انجام دهید. در این شرایط، زمان بیشتری را باید به کپی گرفتن اسناد اختصاص دهید چرا که باید پس از هر بار اسکن کردن اسناد، سند بعدی را گذشته سپس کاغذ را برعکس کنید.

کپی پشت و رو

کپی پشت و رو در دستگاه های قدیمی

اگر بخواهیم دو سند را روی پشت و روی یک برگه کپی کنیم، باید دستگاه کپی ما این قابلیت را داشته باشد. قبل از قرار دادن قابلیت کپی پشت و رو در دستگاه توسط کمپانی ها، بسیاری از کاربران دستگاه کپی برای گرفتن کپی دو رویه، ابتدا سند اول را روی شیشه ی فتوکپی می گذاشتند؛ سپس برگه را در داخل سینی کاغذ قرار داده، بعد از انجام پروسه ی کپی و خروج برگه ی کپی شده، سند دیگر را در جایگاه سند قبل قرار  می دادند.

انجام کپی پشت و رو در دستگاه هایی که قابلیت خودکار ندارند اینگونه ادامه پیدا می کرد که برگه ای که یک روی آن کپی شده بود را برعکس دوباره در سینی کاغذ قرار می داند. با آغاز پروسه ی کپی سند دوم در دستگاه و کشیدن شدن برگه ی کپی شده درون دستگاه، تصویر سند دوم بر روی طرفِ سفیدِ برگه ی کپی شده چاپ می شد. البته کاربران دستگاه باید وقت و دقت فراوانی صرف این راه می کردند که کپی صفحه ی دوم وارونه نباشد.

کپی دو روی در دستگاه های جدید (قابلیت خودکار کپی پشت و رو )

اگر دستگاه کپی با قابلیت کپی پشت و روی خودکار دارید می توانید طبق مراحل زیر اقدام به گرفتن کپی پشت و رو نمایید.

مرحله ی اول کپی:

  • سند چاپی را آماده نمایید.
  • از بودن کاغذ در دستگاه کپی اطمینان حاصل کنید.
  • مطمئن باشید اتصالات برق درست کار می کند.
  • دستگاه برای کپی پشت و رو باید تونر داشته باشد.
  • ابتدا درب ADF را باز کنید.
  • سند را رو به پایین باتوجه به علائم فلشبر روی خط کش شیشه تنظیم نمایید
  • درب ADF را حتما ببندید که در پروسه ی کپی، روی برگه سیاهی ایجاد نشود و تونر بیش از حد مصرف نگردد.
  • روی دستگاه کپی صفحه ی لمسی وجود دارد. دکمه ی کپی پشت و رو یا ۲sided Copy را انتخاب نمایید.
  • سپس دکمه ی Sided to 2Sided 1 زده و ok را انتخاب نمایید.
  • انتخاب کاغذ در سینی مورد نظر مرحله بعد کپی پشت رو با دستگاه کپی است.
  • گزینه ی انتخابی بعدی شما با نمایش صفحه کلید اعداد، تعداد سری کپی یا تعداد دلخواه کپی است. عدد را وارد کنید
  • برای اینکه اسکن سند شما انجام بگیرد دکمه ی شروع یا استارت را بزنید.

مرحله ی دوم کپی:

  • مرحله ی دوم کپی پشت و رو با برداشتن سند و گذاشتن سند بعدی و زدن دکمه ی شروع یا استارت انجام می گیرد.
  • مراقب باشید تمام برگه یا سند، اسکن شود.
  • در صفحه نمایش لمسی با کلیک کردن روی دکمه ی Read-End می توانید عملیات کپی را آغاز نمایید.
  • در پایان کپی پشت و روی شما از دستگاه خارج خواهد شد.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر فتوکپی با هدف مشتری مداری، مرکز خود را به واحدهای مختلفی تقسیم کرده است تا مراجعین بتوانند به راحتی از خدمات مورد نیاز خود بهره مند شوند. این مرکز برای ارتقا سطح کیفی زندگی ایرانیان جدیدترین و با قابلیت ترین دستگاه های اورجینال کپی را وارد بازار ایران کرده است. علاوه بر مرکز فروش مدرن، نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی در واحد تعمیرات، خدمات متنوع نظیر نصب و راه اندازی رایگان دستگاه کپی، گارانتی های مدت دار، تعمیر دستگاه در محل و ضمانتنامه های معتبر تعمیرات قطعات مکانیکی و الکترونیکی دستگاه کپی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

مشتریان می توانند با مراجعه به واحدهای تخصصی این مرکز خدمات مورد نیاز خود را در کوتاه ترین زمان، بالاترین کیفیت و کم ترین هزینه دریافت کنند. کارشناسانی که در واحدهای مختلف نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی مشغول به کار هستند دوره های تخصصی تعمیرات را گذرانده و گواهی نامه های بین المللی تعمیرات را دارا می باشند.

4/5 (6 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

3 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • خ

    سلام من یک پرینتر ۵۵۱۶ دارم چطور کشو برگه آن را باز کنم و کجا است؟ با تشکر

    پاسخ
    • مدیر

      سلام دوست عزیز. برند و مدل دستگاه را دقیقا ذکر نمایید.

      پاسخ
  • فهدبلوچی

    سلام وقت بخیر پرینتر hp236wdرا دارم متاسفانه اصلا به تلفن اتصال نمیشه میگه اتصال به اینترنت را بررسی کنید هرچند اینترنت مشکلی ندارد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

شش − سه =