اشتراک گذاری

تعداد پرینت کارتریج لیزری

تعداد پرینت کارتریج لیزری بسته به عوامل گوناگونی است. هنگامی که از کارتریج صحبت می شود مجموع قطعاتی مد نظر است که با هماهنگی با یکدیگر به عمل چاپ کمک می کنند. هر کارتریج شامل مگنت رولر، مخزن تونر، داکتر بلید، بلید، درام، شاتر درام، فوم رولر، چیپست، وایپر بلید، چرخ دنده، فنر درب، محافظ درام، بوش های سر مگنت می باشد. هنگامی که از متوسط تعداد پرینت های یک کارتریج صحبت می شود تنها مقدار تونر در نظر گرفته نمی شود.

هر کدام از قطعاتی که نام بردیم دارای عمری مفید می باشند. این قطعات زمانی می توانند تونر را به خوبی به برگه منتقل کنند که سالم باشند. کارخانه ها، بر دستگاه تولیدی خود یک کارتریج قرار می دهند که میزان متوسط خاصی نظیر 2500 برگ را پوشش پرینت دهد. اما خوب است بدانیم که این میزان به استفاده ی کاربر نیز بستگی دارد. هر چقدر اسناد کپی شده مقدار بیشتری تونر مصرف کنند این میزان کمتر می شود. در ادامه به بسط موضوع تعداد پرینت کارتریج لیزری می پردازیم با ما همرا باشید.

تعداد پرینت کارتریج لیزری

کارتریج لیزری

کارتریج لیزری در دستگاه های سیاه و سفید مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه خود از بخش های کوچکتر که هر کدام نقش مهمی در خروجی چاپ دارند تشکیل می شود. درام، شاتر درام، مگنت رولر، بوش های سر مگنت، مخزن تونر، داکتر بلید، بلید، فوم رولر، چیپست، وایپر بلید، چرخ دنده، فنر درب، محافظ درام عمده بخش های کارتریج لیزری می باشد. عمر کارتریج لیزری پس از اولین استفاده اتمام خواهد یافت.

با اینکه امروزه کمپانی های فراوانی اقدامات جالبی برای کارتریج های دست دوم، یا ساخت کارتریج های با عمر طولانی و …  انجام داده اند. اما هر کارتریج در صورتی برای بار دوم قابل استفاده است که بدنه و کاست سالمی داشته باشد و قطعات درونی آن به صورت اورجینال در بازار وجود داشته باشد. کارتریج لیزری یا سیاه و سفید در مدل ها، اندازه ها و ظرفیت های مختلفی ساخته می شوند. در ادامه به تعداد پرینت کارتریج لیزری پرداخته ایم.

هر کارتریج چند صفحه پرینت میگیرد؟

ظرفیت چاپ یک کارتریج دستگاه سیاه و سفید و رنگی را در ادامه مقاله شرح میدهیم.

ظرفیت چاپ یک کارتریج

دستگاه های کپی با توجه به مصارف خاصی که دارند در مدل ها و ظرفیت های خاصی تولید و وارد بازار می شوند. کارتریج این دستگاه ها با توجه به کاربرد تعیین شده ی آن ها دارای ظرفیت خاصی می باشند. مثلا می توان گفت که تعداد پرینت کارتریج لیزری سیاه و سفید معمولی چیزی حدود 1500 تا 2000 برگ با پوشش 5 درصد را به کاربر ارائه می دهد. یا کارتریج لیزری سیاه و سفید دستگاهی بزرگ مقداری در حدود 5000 تا 24000 برگ با پوشش 5 درصد را انجام خواهد داد.

در هر صورت این مقدار به عوامل گوناگونی بستگی دارد. یکی از مهم ترین آن ها، میزان استفاده ی کاربر از آن است. اگر کاربر اسنادی را هر روزه چاپ کند که دارای تصاویر بیشتر می باشد، متوسط استفاده از تونر آن نیز بیشتر بوده در نتیجه تعداد پرینت کارتریج لیزری آن نیز کاهش می یابد. اگر کارتریج دارای سلامت باشد و قطعات آن پس از پایان عمر مفید تعویض شده باشند، می توان مراحل شارژ کارتریج را به صورت نامحدود انجام داد.

آزمون استاندارد چاپ برای تعداد پرینت کارتریج لیزری

در مطالب قبل تعداد پرینت کارتریج لیزری را با توجه به استفاده ی کاربر و ظرفیت و تولید دستگاه بیان کردیم. حالا می خواهیم بدانیم که این استاندارد توسط چه ارگانی انجام می گیرد؟ میزان استاندارد چاپ بر اساس چه معیاری بررسی می شود؟ حدود دو دهه قبل کمپانی های تولید کننده هیچ استانداری را برای تعیین تعداد پرینت کارتریج در نظر نداشتند.

دقیقا مانند مطلب قبل که ظرفیت با با تعداد پرینت و پوشش 5% بیان کردیم، عنوان می کردند. اما در سال 2004 میلادی، تست ISO/IEC 19752 برای تعیین میزان استاندارد چاپ در کارتریج های لیزری سیاه و سفید تدوین گردید و طولی نکشید که مورد استفاده ی اکثر کارخانه درآمد. این تست با هدف ایجاد معیارهای واقعی برای قیاس مقدار پرینت کارتریج، یک تعریف کامل و بسیار دقیق از مراحل اندازه کیری ارائه داد. استاندارد ISO/IEC 19752 شامل موارد زیر می باشد:

  • نوع کاغذ و حالت چاپ
  • انتخاب محیط مورد آزمایش از مراحل تعیین تعداد پرینت کارتریج لیزری می باشد
  • سه نمونه دستگاه با سه عدد کارتریج در کمپانی تولید کننده
  • سه کارتریج و چاپگر خریداری شده در بازار آزاد در سه منبع مختلف غیر از کمپانی
  • سند آزمون با فرمت pdf
  • معیار تمام شدن کارتریج ( مثلا چند بار کارتریج تکان داده شود)
  • بررسی روند و خطا

تعمیر دستگاه کپی در کرج

تعمیر دستگاه کپی در کرج زیر نظر برترین استادان آموزش دیده ی ایران انجام می گیرد. در مرکز نمایندگی کپی هر گونه مشکل سخت افزاری و نرم افزاری فتوکپی، با دستگاه های مدرن عیب یابی و در کوتاه ترین زمان، شناخته شده و با مهارت بالا اقدامات لازم در جهت رفع آن ها انجام می گیرد. تعمیر و تعویض قطعات اصلی و جانبی به همراه ارائه ی ضمانت نامه ی قطعات از جمله خدمات دیگری است که در این نمایندگی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

تیم حرفه ای این مرکز در واحدهای دیگر تخصصی خدمات شایان توجهی نظیر مشاوره و فروش ارائه می گردد. کاربران می توانند پس از دریافت اطلاعات جامع و کامل در واحد مشاوره، با مراجعه به بخش فروش از دستگاهی اصل همچنین گارانتی های معتبر و مدت دار، خدمات پس از فروش نظیر نصب و راه اندازی، تعمیر و تعویض قطعات، آرشیو قطعات اورجینال، خدمات سرویس در محل و … برخوردار گردند.

4/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩