اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی کار نمی کند

کارنکردن دستگاه کپی از مشکلات متداولی است که کاربران آن در سازمان ها و شرکت ها با ان مواجه میشوند و این مشکل محدود به برند خاصی نیست و معمولا علل متعددی دارد. از کار افتادن قطعات داخلی دستگاه کپی و یا گیر کردن کاغذ درون دستگاه و حتی نوسانات برق و قطع بودن کابل ها میتواند منجربه کار نکردن دستگاه کپی شود و کاربران آن را دچار مشکلات زیادی کند و یا وقفه ای جدی در روند کار ادارات ایجاد کند. در چنین مواقعی برای حل مشکل پیش آمده بهترین راه حل مراجعه به مرکز تعمیرات کپی معتبر میباشد. در این مقاله تلاش شده است دلالیل کار نکردن دستگاه کپی و راه های برطرف ساختن این اختلال، ضمن مسائل پیش روی کاربر، بررسی و به شما عزیزان ارائه شود.

چرا دستگاه کپی کار نمی کند

دلایل کار نکردن دستگاه کپی :

  • گیر کردن کاغذ درون دستگاه کپی : از متداول ترین دلایل کار نکردن دستگاه کپی گیر کردن کاغذ در آن است که این اتفاق معمولا به دلایلی از قبیل قرار دادن کاغذ در اندازه ی اشتباه و یا بارگذاری غلط کاغذ درون دستگاه کپی رخ میدهد. در چنین مواقعی لازم است کاغذ با دقت کافی از دستگاه جدا شود و یا تراز بندی آن اصلاح شود. جالب است بدانید که گرد و غبار نشسته بر روی کاغذ هم ممکن است باعث بروز این پونه مسائل شود لذا تمیز کردن به موقع گرد و غبار از لاستیک های گردان، میتواند این مشکل را تا حد زیادی، برطرف کند.
  • مشکل در فیوزینگ دستگاه کپی : از آن جا که فیوزینگ قطعه ای مهم و حساس در دستگاه کپی است، هر گونه اختلال در آن ممکن است به کار نکردن دستگاه کپی منجر شود که در اغلب مواقع با تعویض این قطعه مشکل برطرف خواهد شد.
  • مشکلات کارتریج یا تونر : اگر تونر به خوبی کار نکند و یا خالی باشد، ممکن است به بروز مشکل در عملکرد دستگاه کپی دامن بزند که البته با تعویض و یا پر کردن آن به راحتی این مشکل برطرف خواهد شد. لازم به ذکر است که دستگاه های کپی از تونر یا کارتریج مخصوص خودشان تغذیه میشوند و استفاده ی اشتباه از آن میتواند کیفیت و عملکرد چاپ را زیر سوال ببرد.

اگر میخوای بدونی چگونه کارتریج کونیکا مینولتا را شارژ کنیم؟ سریع بیا اینجا

  • ارائه ی صفحات چروک : یکی دیگر از دلایل کار نکردن دستگاه کپی ارائه ی کاغذهای چروک و نامناسب از آن میباشد. این کاغذها ممکن است نتیجه ی کار نکردن درست دستگاه فید و یا کهنگی سینب های دستگاه کپی باشد که حتما نیاز به بررسی متخصص مربوطه دارد.
  • مشکلات لیزر : از معمول ترین دلایل کار نکردن دستگاه کپی خرابی لیزر و قطعات مربوط به آن میباشد و این مشکل ممکن است دستگاه را حتی در حالت خاموش نگه دارد و از کار بیندازد که حل آن، نیاز به مراجعه به مراکز تعمیر تخصصی میباشد.
  • بروز اتصالات : در صورت بروز مشکل در اتصالات برق دستگاه ممکن است از کار بیفتد و یا روشن نشود. تعویض برقرار کننده های اتصال در چنین مواقعی توسط متخصص میتواند مشکل را به طور کامل برطرف کند.
  • نوسانات جریان برق : از دیگر دلایل کار نکردن دستگاه کپی وارد آمدن ولتاژ های بالا و نوسانات جریان برق خواهد بود. این مشکل میتواند باعث تاثیر پذیری و یا حتی سوختن قطعات دستگاه شود که نیاز به استفاده از محافظ برق قوی و بررسی متخصص مربوطه دارد.

حل مشکلات دستگاه های کپی کونیکا مینولتا را به نمایندگی معتبر آن بسپارید

پس از عنوان کردن دلایل و نشانه های خرابی دستگاه کپی کونیکا مینولتا، لازم است بدانید رجوع به مرکز نمایندگی تعمیرات کپی کونیکا مینولتا الزامی است. چرا که  با در نظر گرفتن ریسک بالای تعویض یا تعمیر قطعات دستگاه های گران قیمت فتوکپی مراجعه به تعمیرگاه های نامعتبر میتواند خرابی های جبران ناپذیری برای دستگاه تان به بار آورد. در صورت بروز هر گونه مشکل یا اختلال در نحوه ی عملکرد دستگاه کپی کونیکا مینولتا، توصیه ی ما به شما این است که ، هرگز اقدام به بازکردن و تعمیر خودسرانه ی آن نکنید. متخصصین زبده و با تجربه ی نمایندگی معتبر ، همه روزه آماده ی ارائه ی خدمات پس از فروش و خدمت رسانی در جهت شناسایی دلایل کار نکردن دستگاه کپی و رفع مشکلات احتمالی پیش آمده هستند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩