اشتراک گذاری

چرا اسکنر کار نمی کند؟

اسکنر یکی از مجموعه دستگاه ها و ماشین های اداری به شمار می آید. علت های زیادی موجب عدم صحیح کارکردن اسکنر یا کار نکردن اسکنر می شود. معمولا مشکلات اسکنر در 2 دسته قرار دارند : مشکلات نرم افزاری و مشکلات سخت افزاری. جالب است بدانید یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب می شود اسکنر کار نکند و نیاز به تعمیر اسکنر پیدا کنید ، مشکل در کابل usb این دستگاه است. ابتدا این مورد را بررسی کنید که اگر مشکلی دارد آنرا تعویض کنید. قبل از آن بررسی کنید شاید کابل usb از جای خود خارج شده باشد که در این صورت با جا انداختن آن مشکل حل میشود. بررسی موارد دیگر نیاز به شناخت قطعات و شیوه کار کردن دستگاه دارد که البته آشنایی با عملکرد آن در ادامه بیان شده است.

چرا اسکنر کار نمی کند؟

شیوه عملکرد اسکنر

اسکنر دستگاهی است که امروزه همراه با پرینتر در یک دستگاه عرضه میشود و کار آن نمونه برداری از فرم ها ، عکس و بطور کلی اسناد کاغذی است. اسکنر مجهز به 2 خروجی است که یکی از آنها برای اتصال به کامپیوتر و دیگری برای اتصال به چاپگر استفاده میشود.همانطور که گفته شد مشکلات در اسکنر به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم میشود که در ذیل به آنها اشاره خواهد شد.

دلایل کار نکردن اسکنر

مشکلات سخت افزاری

یکی از دلایل کار نکردن اسکنر که قبلا هم به آن اشاره شد، مشکل در کابل اتصالات به اسکنر است که باید مورد بررسی قرار گیرد و از صحت عملکرد آن مطمئن شد.

مشکل دیگری که ممکنست وجود داشته باشد بروز اشکالات در لنز اسکنر یا لامپ آنست و تعمیر آن با متخصصین این امر است. چراکه بازکردن اسکنر و بررسی لامپ یا لنز ، نیازمند برخورداری از مهارت و تجربه است.گاهی هم شکل قرارگرفتن برگه در دستگاه می تواند منجر به عدم عملکرد اسکنر شود .برای پیشگیری از این مشکل بهتر است محل قرار گرفتن برگه را چک کنید و از جاگیری صحیح برگه اطمینان حاصل کنید که در اینصورت مشکل به احتمال زیاد حل خواهد شد و نیازی به تعمیر اسکنر نخواهید داشت.

 اگر میخوای بدونی اسکنر مناسب برای شما کدام است؟ کلیک کن

مشکلات نرم افزاری

در صورتی که از سالم بودن قطعات سخت افزاری اسکنر مطمئن هستید، می توانید درایور نصب شده را حذف و مجددا نصب کنید. گاهی ممکن است منشا دلایل کار نکردن اسکنر ، ناشی از مسائل نرم افزاری حین نصب اسکنر باشد.

مثلا فضای کافی در آدرسی که برای ذخیره به برنامه ی اسکنر داده باشید وجود نداشته باشد. با بررسی این مساله در قسمت تنظیمات می توانید مشکل را حل کنید.

رفع اشکال در نصب درایو اسکنر در 5 گام

یکی از شایع ترین موارد دلایل کار نکردن اسکنر ، نصب درایو این دستگاه پس از اتصال آن به  کامپیوتر می باشد. در این حالت لازمست قبل از اتصال اسکنر به دستگاه ، درایو آنرا بر روی سیستم نصب کنید. بنابراین در 5 قدم و به صورت زیر عمل کنید :

1)در ابتدا اسکنر را از کامپیوتر جدا کنید.

2) درایوی که اسکنر را روی آن نصب کرده اید را از روی سیستم پاک کنید.

3) کامپیوتر را ری استارت کنید و مجددا درایو اسکنر را نصب کنید.

4) سپس اسکنر را به کامپیوتر متصل کنید.

5) حال اگر باز هم مشکل مرتفع نشد، پوشه مربوط به درایو اسکنر را که در مسیر زیر قرار دارد، پاک کنید و مجددا مراحل نصب را انجام دهید.

تعمیرات تخصصی اسکنر

درصورتیکه دستورالعمل ها و اقدامات اولیه ای که برای رفع مشکلات اسکنر بیان شد، موثر نبودمی توانید از واحد تعمیرات اسکنر جهت خدمات تخصصی عیب یابی و ترمیم این محصول بهره بگیرید. این واحد تعمیرات تخصصی مربوط به عیوب لامپ، تغذیه دستگاه و موتور اسکنر را بر عهده دارند. آنها با بکارگیری جدیدترین تجهیزات به تعمیر مشکلات اسکنر می پردازند. علاوه بر این کلیه خدمات پس از فروش پس از تعمیرات یا تعویض قطعه بر عهده شرکت خواهد بود که از جمله مزایای خدمات تخصصی به شمار می رود.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩