اشتراک گذاری

پرینتر سیاه سفید یا رنگی

انتخاب بین پرینتر سیاه سفید یا رنگی برای بسیاری از کاربران انتخابی سخت و دشوار است. آنها با اطمینان نمی توانند تصمیم بگیرند که بین یک پرینتر تک رنگ و رنگی کدام یک را انتخاب کنند. در این مقاله تلاش کرده ایم تمام زوایای مختلف برای خرید پرینتر سیاه سفید یا رنگی را بررسی کنیم. به این ترتیب به راحتی می توانید با انتخاب درست، یک دستگاه مناسب را خریداری کنید. تمام آنچه که در ادامه درباره آن صحبت می کنیم، صرف نظر از برند و مدل دستگاه است و صرفا درباره رنگی یا تک رنگ بودن یک پرینتر بحث خواهیم کرد. همراه ما باشید.

پرینتر سیاه سفید یا رنگی

چگونه بین پرینتر سیاه سفید یا رنگی یکی را انتخاب کنیم؟

واقعیت این است که با تنوعی که در پرینترھای موجود در بازار وجود دارد، انتخاب بین پرینتر سیاه سفید یا رنگی کاری دشوار شده است. از این بابت نمی توان بر کسی خرده گرفت، اما هرگز باید ها و نباید های مهم در خرید را فراموش نکنید. همچون همیشه منظور از باید ها و نباید توجه به شرایط اختصاصی خود و در نظر گرفتن فاکتور های اساسی در خرید است.

مثلا در اولین گام حتی قبل از اینکه درباره بودجه صحبت کنید، حد و اندازه نیاز خود را تعیین کنید. منظور ما این است دقیقا مشخص کنید که هدف شما از خرید پرینتر چیست؟ چاپ متن، عکس یا متن و عکس. وقتی به این سوال مهم پاسخ بدهید و بین سه گزینه مطرح شده بتوانید تصمیم قطعی بگیرید، بسیار راحت تر و ساده تر می توانید اقدام کنید. در حقیقت سرنوشت انتخاب بین پرینتر سیاه سفید یا رنگی وابستگی بسیار شدیدی به پاسخ این سوال دارد.

چاپ متن یا عکس؟

وقتی توانستید بین چاپ متن و عکس یا حتی هر دوی آنها تمایزی بیابید و یکی را انتخاب کنید، نیمی از راه را رفته اید. باید بدانید اینکه می گوییم بین چاپ متن یا عکس تعیین تکلیف کنید، به شما کمک می کند که بین پرینتر سیاه سفید یا رنگی هم تعیین تکلیف کنید. پرینت متون در کمتر مواردی به چاپ رنگی نیاز دارد. خصوصا اگر می خواهید یک پرینتر خانگی تهیه کنید، اما اگر به دنبال یک پرینتر برای چاپخانه خود هستید، حتما و قطعا به چاپ متن و عکس توامان نیاز خواهید داشت، پس بهترین گزینه برای شما همان پرینتر رنگی است که با یک تیر دو هدف را نشانه بگیرید.

در بین پرینتر های لیزری رنگی، پرینتری مناسب برای چاپ عکس و متون رنگی است که از کارتریج یا تونر CMYK استفاده می کند. این درحالی است که پرینتر لیزری مشکی یا پرینتر لیزری سیاه و سفید هم ارزان تر از پرینتر لیزری رنگی است و هم اینکه مناسب برای کارهای شخصی، دانشگاهی و در کل امور کوچک است.

بودجه

پس از اینکه نکاتی که در بالا اشاره کردیم، به خوبی بررسی کردید، نوبت به بودجه می رسد. چه قدر سرمایه دارید؟ توان و قدرت جیب شما چه قدر است که در انتخاب بین پرینتر سیاه سفید یا رنگی بلاتکلیف مانده اید؟ طبیعی است پرینتر های تک رنگ یا همان سیاه و سفید، قیمت پایین تری نسبت به رنگی ها دارند. دلیل آن هم کارتریج تک رنگ و جوهر مشکی است که استفاده می کنند. در حالی که پرینتر های رنگی برای چاپ به جوهر های رنگی نیاز دارند و همین عامل موجب بالاتر رفتن قیمت آنها می شود.

نتیجه گیری کلی

اگر شما فقط به پرینت کردن اسناد، نامه‌ها و برگه‌های سیاه و سفید نیاز دارید، چاپگر تک‌رنگ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. نکته مثبت آنها این است که این نوع پرینترها و لوازم مصرفی‌شان قیمت ارزانی دارند. حال اگر نیاز شما فراتر از این باشد و به چاپ تصاویر یا متون رنگی نیاز دارید یا می‌خواهید گزارش‌ها و نمودارهای موجود در اسناد و پروژه‌های خود را به‌صورت رنگی چاپ کنید، چاپگرهای رنگی ایده‌آل‌ترین انتخاب برای شما هستند.

نمایندگی تعمیرات پرینتر

نمایندگی تعمیرات پرینتر صفر تا صد نیاز های کاربران را تامین می کند. در این نمایندگی مهم نیست که دستگاه شما از کدام مدل و از کدام برند است. تمام مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری انواع پرینتر ها در نمایندگی تعمیرات پرینتر مرتفع می شود. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است. امکانات و تسهیلات بسیار فراوانی را در اختیار کاربران خود می گذارد. تمام این امکانات و تسهیلات همراه با ارائه ضمانت نامه کتبی است. نمایندگی فوق تخصصی تعمیرات پرینتر در واحدهای مجزا و مستقل فعالیت می کند و مجهز به ابزار و تجهیزات مدرن و پیشرفته برای عیب یابی و تعمیر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با نمایندگی تعمیرات پرینتر تماس بگیرید.

4/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩