اشتراک گذاری

مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی

 پرینترها در انواع مختلف در بازار موجود می باشند که برخی از آن ها عبارتند از: سوزنی ، جوهر افشان ، لیزری ، حرارتی و… ) که چاپگرهای سوزنی تقریبا از دور خارج شده اند و دیگر تولید نمی شوند. برای بسیاری از کاربران این سوال مطرح است که پرینترهای جوهر افشان و لیزری چه تفاوتی با هم دارند. در این صفحه به ذکر مشخصات پرینترهای جوهر افشان و لیزری و مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی می پردازیم . این اطلاعات به کاربر کمک می کند که  با توجه به کاربرد خود پرینتر مناسب را انتخاب نماید.

مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی

مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی از نظر شکل ظاهری آن ها

 پرینترهای رنگی دارای سه رنگ اصلی هستند که برای ساخت رنگ های مختلف از آنها استفاده می شود. و در برخی از پرینترها از این سه رنگ برای ساختن رنگ مشکی نیز استفاده می شود. که رنگ سیاه بوجود آمده از ترکیب این سه رنگ معمولا به رنگ سبز یا آبی متمایل است و در چاپ متون کیفیت متناسبی ندارد. بنابراین برای داشتن رنگ مشکی مناسب نیاز به یک کارتریج مجزا داریم که فقط شامل یک رنگ مشکی خالص می باشد. در این قسمت به مقایسه ی پرینتر جوهر افشان و لیزری از نظر شکل ظاهری آن ها می پردازیم.

به ابن ترتیب ما دو نوع کارتریج، یکی برای سه رنگ اصلی (آِّبی-قرمز-سبز) و دیگری برای رنگ سیاه نیاز داریم. برای چاپ عکس ها با کیفیت حرفه ای تر نیاز به پرینتر شش رنگ داریم. که البته این امر باعث می شود به دلیل افزایش مصرف جوهر در پرینتر نیاز به هزینه بیشتری در پرینترهای جوهرافشان باشد بنابراین استفاده از این نوع پرینتر در چاپ ممکن است مقرون به صرفه نباشد. علاوه بر این سرعت چاپ در این پرینترها ۲ تا ۳ صفحه در هر دقیقه در حالت پرینت متن و ۲ تا ۳ دقیقه در زمان برای چاپ عکس است.  با افزایش سرعت چاپ افزایش قیمت پرینتر را به همراه دارد. اخیرا قیمت پرینترهای لیزری برای مصارف خانگی کاهش چشمگیری داشته تا کاربران خانگی نیز بتوانند از این پرینترها استفاده نمایند.

مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی از نظر سرعت و هزینه

در مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی باید گفت: در مقابل پرینت رنگی با پرینتر لیزر رنگی انتخاب گرانتری در مرحله اول می باشند ولی به طور باور نکردنی در هزینه های مصرفی با توجه به تعداد صفحاتی که چاپ می کنند مقرون به صرفه است. بجز در موارد خاص ، در چاپ عکس ها و تصاویر گرافیکی با کیفیتی بسیار بالاتر از نوع جوهرافشان می باشد.

این پرینترها در مقایسه با نوع جوهرافشان سرعت قابل توجهی نیز دارند. این مقدار بین ۶ تا ۸ صفحه در دقیقه برای متن و یک صفحه در دقیقه برای پرینت عکس و تصاویر گرافیکی می باشد. در عین حال یک پرینتر لیزر رنگی به مراتب از جوهرافشان گرانتراست. به طوریکه ارزان ترین پرینتر لیزری از گرانترین پرینتر جوهر افشان نیز گرانتر است. البته در یک پرینتر لیزر رنگی هزینه چاپ به ازای هر برگ در مقایسه با پرینتر جوهرافشان ارزان تر است. و چنانچه تصمیم به چاپ تعداد زیادی صفحات رنگی دارید، در انتخاب پرینتر خود دقت کنید.

با توجه به کاربردهای مختلف این دو پرینتر در نتیجه ی کلی باید گفت : پرینترهای جوهرافشان ها سرعت پایین تر و هزینه نگهداری بیشتری دارند ولی گاهی مواقع کیفیت چاپ فوق العاده ای را از خود نشان می دهند و مثلا جهت چاپ عکس ها روی کاغذ های فتوگلاسه از آنها استفاده می شود . و درمقابل پرینتر های لیزری سرعت چاپ سریعتر ، هزینه های نگهداری کمتر (نسبت به تعداد پرینت) را به شما می دهند ولی به مراتب گرانتر هستند .

واحدهای تعمیرات زیراکس

واحدهای تعمیرات زیراکس  خدمات تخصصی تعمیرات هر یک از ماشین های اداری زیراکس را در کارگاه های مجزا به کاربران گرامی ارائه می دهد. تعمیرات زیراکس در نمایندگی زیراکس توسط مهندسین ارشدِ تعمیرات ، به صورت فوق تخصصی و حرفه ای انجام می گردد. کارشناسان تعمیرات زیراکس تخصص و مهارت لازم را در تعمیر محصولات زیراکس داشته  و با قطعات سخت افزاری  و نرم افزاری این محصولات آشنا یی کامل دارند .به دلیل استقبال کاربران از محصولات شرکت زیراکس ، تعمیرات زیراکس نیز اهمیت فوق العاده ای دارد .

اختراع فن آوری عکسبرداری الکتریکی یا زیروگرافی به سرعت شرکت را از دنیای فناوریهای قدیمی به فناوریهای نوین منتقل کرد. دیگر فعالیت ها ی شرکت زیراکس ، از سال ۱۹۵۹ با تولید اولین دستگاه کپی اداری آغاز شد . 

 این شرکت راه خود را با تولید محصولات دیگر از جمله ؛ چاپگرهای لیزری رنگی، دستگاه کپی های مختلف ، نرم افزارهای مدیریت مستندات و پشتیبانی ، انواع کاغذ و جوهرهای خشک و تر و…ادامه داد . شرکت زیراکس از جمله شرکت های موفق بوده و توانسته است در حوزه های متعدد ،  جایگاه ارزشمندی برای خود درمیان ۵۰۰ شرکت برتر جهان کسب کند .

به همین دلیل تعمیرات زیراکس نیز اهمیت فوق العاده ای دارد و باید توسط نمایندگی و تعمیرگاه مجاز زیراکس انجام گردد . در این قسمت می توانید خدمات ما را در واحدهای تعمیراتی مختلف مطالعه نمایید.

معرفی اخبار در نمایندگی زیراکس

 نمایندگی زیراکس اخبار و رویدادهای جدید این کمپانی را در اختیار کاربران زیراکس و مهندسین و متخصصین این کمپانی قرار می دهد. در این بخش در جریان تازه ترین رویدادهای کمپانی زیراکس قرار خواهید گرفت. نمایندگی زیراکس سال هاست پرچمدار تعمیرات برتر و ارائه ی خدمات با کیفیت عالی به کاربران می باشد. احترام به حقوق مشتریان و توجه به خواسته های آنان ، گام برداشتن در جهت رفع نیاز مشتریان گرامی ، بهره مندی از متخصصین برتر کشور ، توجه به اصول اخلاقی در تعمیرات و ارائه ی خدمات با هزینه ای مناسب برخی از ویژگی های این مجموعه می باشد که آن را به عنوان مرکز منتخب کاربران مطرح نموده است. در این صفحه به مقایسه ی پرینتر جوهرافشان و لیزری رنگی پرداخته ایم.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩