اشتراک گذاری

مشکلات متداول در چاپگر ها

مشکلات متداول در چاپگر ها موضوع قابل توجه بسیاری از کاربران پرینتر می باشد. به طور قطع هر دستگاهی در یک بازه زمانی خاص، بر اساس شرایط موجود دچار مشکلات متنوع، کوچک و گاه حادی می شود که کاربر را به ناچار محتاج تعمیر و یا تعویض قطعات مختلف دستگاه می کند. هر دستگاه الکترونیکی در عصر جدید دارای برنامه ریزی های نرم افزاری و سخت افزاری خاصی است که اشکال در هر بخش آن ها،  به یک مانع برای عملکرد دستگاه تبدیل می شود. در این مقاله مشکلات متداول در چاپگر ها مورد بررسی قرار گرفته است تا کاربر پرینتر با راه و طریقه ی تعمیر و یا تعویض قطعات آشنا شود.برای تعمیر دستگاه کپی خود میتوانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مشکلات متداول در چاپگر ها

عیب یابی مشکلات متداول در پرینترها

برای عیب یابی مشکلات متداول در چاپگر ها بهتر است به صورت منطقی ریشه ی مشکلات پرینترها را بیابیم. همه ی ما می دانیم که استفاده ی نادرست از یک چاپگر می تواند خرابی و  زمان نیاز به تعمیر آن را به جلو بیاندازد. استفاده ی نادرست و گاه بیش از حد از دستگاه همچنین دست بردن در تنظیمات و به هم زدن آن  موجب می شود مشکلات متعدد بسیاری دامن گیر دستگاه ما شود. یک کاربر یه خوبی می داند باید شرایط محیطی مناسبی برای دستگاه فراهم کند که دستگاه دچار افت در کارکرد نشود. اگر محیط بسیار گرم باشد، سیم های برق اتصالی داشته باشند، افت و خیز ولتاژ بالا باشد، ورود اشخاص ناوارد به محل نگهداری دستگاه زیاد باشد، حجم کار بیشتر از ظرفیت دستگاه باشد و یا تونر و قطعات مورد نیاز دستگاه غیر اورجینال و نامناسب دستگاه نباشد، یا در هنگام تعویض قطعه عمدا قطعه ای بی کیفیت جایگزین شود  مطمئنا دستگاه به هیچ وجه عملکرد درست خود را نخواهد داشت و در آینده ای نه چندان دور هزینه های گزافی را به کابر محتمل خواهد کرد. در ادامه مشکلات متداول در چاپگر ها را عنوان کرده ایم با ما همراه باشید.

اغلب مشکلات پرینترها و طریقه ی رفع آن ها

  • کند بودن عمل چاپ در این وضعیت ابتدا حالت پیش فرض چاپ را انتخاب کنید مشکل حل خواهد شد اما اگر برطرف نشد حتما قبل از حاد شدن مشکل با تعمیرکاران توانای ما مشورت کنید و از مشاوره های رایگان آن ها استفاده کنید.
  • بالا بودن هزینه های تونر و جوهر کارتریج های با ظرفیت بالا را خریداری کنید تا بر اساس مصرف هزینه ها را کنترل کرده باشد
  • ارسال اشتباهی دستور چاپ به پرینتری دیگر از دیگر مشکلات متداول در چاپگر ها که خیلی از کابران با آن دست و پنجه نرم کرده اند ارسال اشتباهی دستور چاپ است. با انتخاب گزینه ی Devices and Printers در منوی استارت، پرینتر پیش فرض خود را با گزینه ی Set as default printerانتخاب نمایید.
اغلب مشکلات پرینترها و ترفند رفع آن ها
  • برگه چاپ شده نقطه یا خطوط افقی دارد به احتمال زیاد به دلیل کار کردن کم دستگاه در طول هفته پیش آمده باشد. هد کثیف شده است.
  • با اینکه کارتیج خالی نیست اما پیغام خالی بودن می دهد از دیگر مشکلات متداول در چاپگر ها است پس جوهر کارتریج را چک کنید.
  • کند بودن پرینتر بی سیم یا وایرلس نزدیک و دور بودن پرینتر به روتر در سرعت وای فای آن تاثیر دارد.
  • کیفیت پایین پرینت استفاده از کارتریج اصل به جای کارتریج های غیر اورجینال

اگر میخوای بدونی تاثیر رطوبت روی پرینتر چیه کلیک کن

  • قرار دادن متن بیشتر در صفحه دو صفحه متن اگر در یک صفحه جا شود هم در هزینه صرفه جویی می شود و هم در زمان، در قسمت تنظیمات پرینتر به دنبال تنظیماتی بگریدی که به شما اجازه دهد تعداد صفحات در هر برگ برای شما افزایش یابد.
  • پرینت نگرفتن اطمینان از اتصالات برق و پورت یو اس بی از مشکلات متداول در چاپگر ها جلوگیری می کند
  • محکم نبودن سینی کاغذ در هنگام خرید دقت داشته باشید، پرینتری تهیه کنید که سینی کاغذ محکم و با ظرفیت بالایی داشته باشد چرا که بعضی از شرکت ها برای کاهش هزینه ی چاپ از سینی های غیر محکم استفاده می کنند.
  • اخطای سه چراغ روشن داخل دستگاه پاکسازی شود.
  • گیر کردن کاغذ در دستگاه استفاده از کاغذهای مناسب که به هم نچسبند و رطوبت نداشته باشند
  • خارج شدن یک برگه سفید پس از هر بار پرینت د ربخش کنترل پنل Devices and Printers را انتخاب کنید. با انتخاب پرینتر خود بر گزینه ی Separator Pages از قسمت Printing Preferences کلیک کنید. با غیر فعال کردن گزینه ی “بین عملیات چاپ یک برگه خالی به عنوان جدا کننده ی فعالیت چاپ خارج شود” مشکل برطرف خواهد شد.
  • چاپ نشدن درست صفحه اینترنتی یکی از مشکلات متداول در چاپگر ها درست چاپ نشدن صفحات اینترنتی است. به دلیل نامحدود بودن عرض و ارتفاع صفحات اینترنت بهتر است قبل از چاپ گزینه ی Print Preview را انتخاب کرده تا پیش نمایش صفحه را مشاهده کنید.

تعمیرات چاپگر ریکو

واحد تخصصی تعمیرات ریکو با استفاده از جدیدترین ابزارالات تمام خدمات نرم افزاری و سخت افزاری را در اختیار مشتیران قرار می دهد. این واحد به صورت تخصصی به عیب یابی سپس رفع سریع مشکل با دستگاه های پیش رفته می پردازد. علاوه بر رفع مشکلات متداول در چاپگر دیگر خدمات تعمیر و تعویض قطعات چاپگر ریکو را نیز به نحو احس انجام می دهد. اگر قسمت های مختلف دستگاه نیازی به قطعات اورجینال داشت حتما به نمایندگی ما مراجعه فرمایید تا علاوه بر استفاده از قطعه ای اصل، ضمانتنامه ی تعمیرات نیز دریافت کنید.

نمایندگی کپی ریکو

نمایندگی کپی ریکو  با سال ها تجربه ای که در زمینه ی مشاوره و فروش دستگاه های کپی و دیگر ماشین های اداری ریکو به دست آورده است به صورت شبانه روزی خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می دهد. مدیران محترم این نمایندگی کارکنان خود را به جدیدترین ابزارها و دستگاه ها تجهیز کرده و مطابق با تکنولوژی روز دنیا پیش می روند. نمایندگی کپی ریکو به نیابت از کمپانی تمامی خدماتی که در شرکت به مشتریان عرضه می شود را در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهد. علاوه بر آن مشتری می تواند از خدمات پس از فروش و گارانتی مدت دار نمایندگی کپی ریکو نیز بهره مند شود. در این مرکز  کاربر می تواند از مشاوره های رایگانی که تمام زوایای پیدا و پنهان دستگاه را به مشتری نشان می دهد استفاده کرده و دستگاهی مطابق با نیازش خریداری کند .

اخبار ، مقالات ، محصولات و سوالات متداول ریکو را در دیگر صفحات سایت پیگیری نمایید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩