اشتراک گذاری

مشکلات رایج فکس کانن

به طور کلی دستگاه های فکس نیز نوع دیگری از ماشین های اداری به شمار می روند. این دستگاه ها همانند سایر ماشین های اداری ممکن است در مواردی دچار اختلال بشوند. در این مقاله رایج ترین مشکلات دستگاه های فکس را بررسی می کنیم. در صورتی که شما نیز یکی از کاربران دستگاه های فکس هستید مرور مشکلات رایج فکس کانن به شما کمک می کند تا در صورت خرابی دستگاه خود بتوانید علت اختلال را شناسایی کرده و برای تعمیر آن از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید. توجه داشته باشید دستگاه فکس به دلیل حساسیت ها و ظرافت هایی که دارد باید تنها توسط نیروی متخصص مورد بررسی و تعمیر قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که ممکن است در بعضی موارد مشکلات دستگاه فکس کانن از طریق راه های ذکر شده قابل تعمیر نبوده و لازم است دستگاه برای اعمال تعمیرات درست توسط متخصصان واحد تعمیرات فکس کانن مورد تعمیر قرار بگیرد. مهندسان این مجموعه ابتدا دستگاه را عیب یابی کرده و سپس تعمیرات آن را اعمال می کنند. کلیه ی خدمات ارائه شده در نمایندگی کانن توسط مرکز سخت افزار ایران تضمین می شود.

بررسی مشکلات رایج فکس کانن

در این بخش قصد داریم چند نمونه از رایج ترین مشکلات فکس کانن و راه حل های آن را بررسی کنیم.

بر قرار شدن تماس و عدم دریافت فکس

اگر گزینه ی Auto answer  در دتسگاه فکس شما فعال باشد ممکن است با مشکل زنگ خوردن دستگاه فکس و عدم برقراری ارتباط رو به رو شوید. اگر که از فعال یا غیر فعال بودن این گزینه اطلاع می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای فکس کانن از فعال بودن یا نبودن این گزینه اطمینان حاصل کنید. اگر این گزینه فعال شود مشکل بر قرار شدن تماس و عدم دریافت فکس حل خواهد شد.

خط انداختن روی کاغذ

از دیگر مشکلات رایج فکس کانن می توان به خط انداختن آن بر روی کاغذ اشاره کرد. معمولا در زمان هایی که شیشه ی اسلیت در دستگاه فکس دچار خط و خش شده باشد این خطوط نیز بر روی برگه ظاهر خواهد شد. اگر شما یک دستگاه فکس چند کاره را در اختیار دارید می توانید با کپی گرفتن از وجود این مشکل در شیشه ی اسلیت اطمینان حاصل کنید. اگر این خطوط همواره بر روی برگه وجود داشت به منظور رفع این مشکل و بازگرداندن کیفیت و کارایی اولیه دستگاه به آن می توانید برای تعویض شیشه ی اسلیت اقدام نمایید.

همچنین در صورتی که خطوط چاپ شده بر روی کاغذ کم باشد می توانید با تمیز کردن شیشهی اسلیت این مشکل را حل کنید. به منظور تمیز کردن این قسمت پوشش adfر ا بردارید و به وسیله ی چراغ قوه شکاف بین شیشه ی کپی را تمیز کنید. برای بهتر تمیز شدن این خطوط می توانید از الکل استفاده کنید.

کشیدن چند کاغذ به طور همزمان

تعویض یا تعمیر پد کاغذگیر اتوماتیک و یا تعمیر یا تمیز کردن غلتک adf از جمله روش هایی هستند که در رفع اختلال کشیدن چند برگه به صورت هم زمان در دستگاه فکس موثر هستند. علت این مشکل فرسودگی adf یا کاغذ گیر اتوماتیک است که بر اثر مرور زمان و همچنین استفاده های مداوم می باشد. همان طور که می دانید Adf  ها با استفاده از یک پد مخصوص برگه های موجود در دستگاه را از یکدیگر جدا می کنند.

این پد ها با مرور زمان کارایی اولیه را از دست داده و به تعویض نیاز دارند. شما می توانید با استفاده از چراغ قوه پد کاغذ گیر را بررسی کرده و علت بروز این مشکل را شناسایی کنید. در صورت وجود علائمی از کهنگی و فرسودگی بر روی آن نسبت به تعویض پد اقدام کنید . کثیفی غلتک adf از دیگر عواملی است که در بروز این مشکل موثر بوده و همچنین تمیز کردن آن برای رفع این اختلال تاثیر گذار است.

دستگاه فکس برگه را نمی کشد

در صورت مواجه شدن با این اختلال نکشیدن برگه ها در دستگاه فکس کانن که یکی از مشکلات رایج فکس کانن می باشد بهترین کار پاک کردن آلودگی های روی غلتک با استفاده از یک پارچه ی تمیز و یا پنبه می باشد. در صورت استفاده از ماده ی شوینده بر روی پارچه حتما تا خشک شدن کامل آن منتظر بمانید. در صورتی که پارچه ی مورد استفاده رطوبت بالایی داشته باشد باید منتظر خرابی های جدی و جدید تری در دستگاه خود باشید.

با تمیز کردن غلتک آلودگی های به جا مانده از جوهر باقی مانده ی روی تونر و گرد و غبار موجود بر روی غلتک نیز از بین می روند، در نتیجه با این کار از ورود آلودگی های بیشتر به موتور فکس جلوگیری می شود. اگر تمیز کردن تاثیری در رفع این مشکل نداشت لازم است تمامی قسمت های رولر دستگاه فکس کانن را تعویض نمایید.

نمایندگی رسمی کانن

نمایندگی رسمی کانن با بهره مندی از متخصصان مجرب می تواند کلیه ی عیوب دستگاه های کانن را در مدت زمانی کوتاه برطرف نماید. خدمات نمایندگی مجاز کانن در دو بخش تعمیرات و فروش ارائه می شود. واحد فروش انواع محصولات کانن مثل انواع ماشین های اداری ، دوربین های عکاسی و فیلمبرداری و … را به صورت اورجینال و همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رساند. انواع مختلف این محصولات به صورت اورجینال و همراه با ضمانت نامه ی معتبر به فروش می رسند.

واحد تعمیرات کانن نیز با بهره مندی از تجهیزات و ابزار آلات حرفه ای می توانند کلیه ی عیوب دستگاه های کانن را در مدت زمانی کوتاه برطرف کنند. واحد تعمیرات کانن به دلیل آگاهی از ترفند های تعمیراتی می تواند تمامی این عیوب را در بالاترین سطح کیفی برطرف نماید. تعویض قطعات از تخصصی ترین خدماتی است که در این نمایندگی با جایگزینی آن ها با نمونه های اورجینال انجام می شود.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩