اشتراک گذاری

فیوزینگ پرینتر اچ پی

همان طور که می دانید اعمال فرآیند پرینت در پرینتر حاصل هماهنگی تمامی قطعات این دستگاه با یکدیگر می باشد. فیوزینگ پرینتر اچ پی یکی از اساسی ترین قطعات این دستگاه بوده که وظیفه گرم کردن تونر موجود بر روی کاغذ و تثبیت آن را بر عهده دارد. در صورتی که کارکرد این قطعه دچار مشکل بشود. فیوزینگ ها در گذشته از یک لامپ گرم کننده درون  هات رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، اما امروزه جای لامپ را یک المنت گرم کننده و جای هات رولر را  هم فیوزر فیلم در فیوزینگ گرفته است. فیوزینگ یکی از قطعات مشترک در میان انواع پرینتر و دستگاه کپی به شمار می رود. در صورت خرابی این قطعه تونر که رنگ مورد نیاز چاپ را تامین می کند بر روی برگه تثبیت نشده و در نتیجه چاپ ، کم رنگ خواهد بود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چرا برگه ها با وجود این حرارت در دستگاه کپی و پرینتر نمی سوزند بلکه تنها پس از خروج از دستگاه کپی یا پرینتر گرم هستند ، علت نسوختن کاغذ ها در پرینتر سرعت بسیار بالای فیوزینگ پرینتر اچ پی می باشد. سرعت بالا سبب شده تا کاغذ بر اثر گرمای فیوزینگ دچار جرقه و یا سوختگی نشود. در ادامه به بررسی علائم خرابی فیوزینگ ، زمان تعویض فیوزینگ پرینتر اچ پی و مباحث تعمیراتی و تعویض فیوزینگ پرینتر اچ پی می پردازیم.

فیوزینگ پرینتر اچ پی

علائم خرابی فیوزینگ پرینتر اچ پی

با توجه به کارکرد بسیار بالای فیوزینگ پرینتر اچ پی خرابی آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و دارای نشانه هایی است. یکی از رایج ترین نشانه هایی که برای آگاهی از آسیب دیدگی فیوزینگ وجود دارد خطوط اضافه بر روی کاغذ می باشد. این خطوط در صورتی که بسیار تکرار شوند و به طور مداوم بر روی برگه ها وجود داشته باشند می توان از خرابی فیوزینگ اطمینان حاصل کرد. زیرا در این شرایط امکان تثبیت درست تونر برو روی برگه وجود نداشته و به همین دلیل خطوط اضافه بر روی برگه نقش می بندد. البته در برخی موارد خرابی درام و آسیب دیدگی سطح درام نیز منجر به وجود خطوط اضافه بر روی برگه ی چاپ شده می شود.

زمان تعویض فیوزینگ پرینتر اچ پی

همان طور که می دانید دستگاه های الکترونیک امروزی اغلب به یک نمایشگر دیجیتالی مجهز شده اند. این دستگاه ها اختلالات به وجود آمده در سیستم داخلی خود را از طریق نمایش دادن کد های خطای مشخصی بر روی نمایشگر به کاربر اعلام می کنند. کد خرابی و اختلال در سیستم عملکرد فیوزینگ نیز از طریق همین نمایشگر به کاربر اعلام می شود. به منظور آگاهی از کد های خطای نمایش داده شده در بر روی نمایشگر نیز می توانید به دفترچه راهنمای پرینتر متناسب با مدل دستگاه خود مراجعه کرده و علت بروز کد خطا را بررسی کنید. همچنین جست و جو در اینترنت نیز برای آگاهی از کد خطای نمایش داده شده به شما کمک می کند.

ویدیو آموزشی تعمیر فیوزینگ پرینتر اچ پی

تعمیر و تعویض فیوزینگ اچ پی

تعمیر و تعویض فیوزینگ پرینتر اچ پی را در این بخش بررسی می کنیم. معمولا زمانی که خرابی فیوزینگ پیشرفته نباشد و امکان تعمیر آن وجود داشته باشد متخصصان واحد تعمیرات پرینتر اچ پی آن را تعمیر می کنند. همچنین در صورتی که امکان تعمیر آن وجود نداشته و قطعه دچار سوختگی و یا شکستگی شده باشد مهندسان واحد تعمیرات تخصصی پرینتر با اطلاع مشتری آن را با یک نمونه ی اصلی جایگزین می کنند. واحد تعمیرات پرینتر اچ پی به تمامی قطعات مورد نیاز برای اعمال فرآیند تعمیرات دسترسی داشته و به همین علت می تواند تعمیرات پرینتر اچ پی را به درستی اعمال نماید. تمامی پرینتر های تعمیر شده در واحد تعمیرات اچ پی ابتدا برای مشتریان تست شده و در صورت کارکرد درست تحویل داده می شوند.

هزینه تعویض فیوزینگ پرینتر اچ پی

به طور کلی فیوزینگ جزو قطعات غیرقابل تعمیر پرینتر است و در صورت خرابی، حتما باید تعویض شود. هزینه تعویض فیوزینگ پرینتر اچ پی و هر برند دیگری هم با توجه به قیمت نمونه جدید این قطعه، متفاوت است. مراکزی که از قطعه غیراورجینال استفاده می کنند، ممکن است هزینه کمتری از شما دریافت کنند. اما در این صورت تضمینی برای عملکرد درست این قطعه وجود نداشته و ممکن است به زودی شاهد خرابی مجدد آن باشید. در صورت استفاده از نمونه اورجینال، باید مبلغ بیشتری بابت تعویض فیوزینگ چاپگر خود بپردازید و در مقابل، از کیفیت کار دستگاه هم اطمینان خواهید داشت.

نمایندگی اچ پی

نمایندگی اچ پی با هدف مشتری مداری و پشتیبانی از آنان توانسته است اولویت اول کاربران باشد. تمام خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی اچ پی تحت نظر مدیریت این مجموعه می باشد. بهره مندی از مشاوران قدرتمند امکان بهتری را برای خرید مشتریان فراهم کرده است. مشاوران تمام اطلاعات تخصصی در مورد هر محصول و همچنین نحوه ی نگهداری از آن را به خریداران ارائه می کنند. کلیه ی محصولات اچ پی در این نمایندگی عرضه می شوند. تمام دستگاه های موجود در این نمایندگی دارای گارانتی و اورجینال هستند. تاکید بر ارائه ی بهترین خدمات در کوتاه ترین زمان از اصول اولیه ی مدیریت نمایندگی است که توسط تمامی کارمندان این مجموعه رعایت می شود.

برای دریافت این خدمات می توانید از طریق شماره های نمایندگی اچ پی که در وبسایت ذکر شده است با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به نمایندگی رسمی hp مراجعه نمایید. همچنین واحد تعمیرات اچ پی تمامی خدمات تعمیراتی انواع محصولات این کمپانی از جمله : لپ تاپ ، پرینتر و… را ارائه می کند. مرکز سخت افزار ایران تمامی سرویس های ارائه شده در نمایندگی رسمی اچ پی را تضمین می کند.

3.4/5 (7 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩