اشتراک گذاری

تعویض پیکاپ رولر دستگاه کپی

تعویض پیکاپ رولر دستگاه کپی از جمله امور تعمیری تخصصی است که نیاز به مهارت، تجربه و دستگاه های دقیق تعمیراتی دارد. کار تعویض هر قطعه ای زمان بر و تجربه طلب است. به همین منظور ما به کاربرانی که در این قطعه دچار مشکل شده اند توصیه می کنیم که به واحد تعمیرات دستگاه کپی مراجعه کرده و بدون هیچ دغدغه ای کار تعویض پیکاپ رولر دستگاه کپی را به تکنسین های توانای این بخش بسپارید. پیکاپ رولر در دستگاه کپی قطعه ای است که با پذیریش مسئولیت ورود و خروج کاغذ به دستگاه طراحی شده است.

تمام قطعات ریز و درشت به کار برده شده در دستگاه کپی نقش معین و خاصی دارند که اگر دچار مشکل شوند سیستم را بالکل فلج می کنند. پیکاپ رولر نیز با وجود کوچک بودن نقش مهمی در فتوکپی دارد. فرض کنید که دستگاه شما کار تونر ریزی و پختن آن را درست انجام داده اما اگر این دستگاه عمل نکند یا اختلالی داشته باشد، علنا می توان گفت که مشکل پیدا کرده است. در این مقاله به تعویض پیکارپ رولر کپی می پردازیم با ما همراه باشید.

تعویض پیکاپ رولر دستگاه کپی

کاغذکش دستگاه کپی چه می کند؟

کاغذ کش دستگاه کپی یک سیستم منسجم است که قطعات آن در یک چرخه ی تکراری کار خود را هر روز و هر روز تکرار می کنند که یکی از این قطعات پیکاپ رولر است. پیکاپ رولر یک قطعه خاکستری یا آبی شکل از جنس پلاستیک است که در برخی از انواع ماشین های اداری از قبیل فتوکپی و پرینتر به کار می رود. این قطعه عمل خروج و ورود کاغذ یا سند را به دستگاه کپی بر عهده دارد. با کشیدن کاغذ به داخل دستگاه پیکاپ رولر آن را می چرخاند و به مرحله ی بعد می فرستند. تا اینجا با عمل و کارکرد مهم کاغذ کش آشناشدیم. به ادامه ی مطلب توجه فرمایید تا نحوه ی تعویض پیکاپ رولر دستگاه کپی را نیز عنوان کنیم.

تبعات خرابی کاغذ کش دستگاه کپی

قطعات مختلف یک دستگاه الکترونیکی در یک عمر مفید طراحی و تعبیه شده اند. البته گاه ممکن است که پیش از موعد مقرر در اثر عوامل مختلفی، عمر قطعه به پایان برسد و یا دچار صدمات جبران ناپذیری گردد که تعویض آن را واجب می دارد.  کاغذکش نیز قطعه ای پلاستیکی بوده که با هدف خاص در مکان مخصوص قرار گرفته است. به مرور زمان با استفاده ی مداوم از دستگاه  پیکاپ رولر سایده شده در نتیجه کارکرد اولیه خود را از دست می دهد.

کاربران توجه بفرمایند در صورت مشاهده ی مشکلاتی از قبیل: وارد نشدن کاغذ به دستگاه، نیمه وارد شدن، ماندن کاغذ در کپی، نیمه خارج شدن کاغذ، صدای ناهنجار دستگاه، کاهش سرعت کپی، چروک شدن کاغذ و … پیش از تصمیم به تعویض پیکاپ رولر دستگاه کپی حتما به دنبال ریشه ی آن باشید. ما به احتمال قوی چنین مشکلاتی را از پیکاپ رولر می دانیم. البته ممکن است قطعات دیگر نیز موجب بروز این مشکل شوند. اما قویا احتمال می دهیم مشکل از کاغذ کش باشد.

نحوه ی تعویض پیکاپ رولر دستگاه کپی

کاغذکش به دلیل کارکرد بالایی که در دستگاه کپی دارد علاوه بر سرویس مداوم نیاز به برسی های همه جانبه نیز دارد. اگر می خواهید عمر این قطعه افزایش پیدا کند بهتر است همیشه آن را تمیز کرده و مسیر آن را از گرد و غبار پاک کنید. حتما به مراقبت و تعمیر دستگاه کپی خود با دقت فراوان بپردازید، چرا که اگر شی خارجی هرچند هم ریز، وارد دستگاه شود علاوه بر پیکاپ رولر، قطعات دیگر را نیز درگیر خواهد کرد و هزینه های اضافی بر تعمیر دستگاه شما تحمیل خواهد کرد. اگر به هر دلیلی قصد تعویض قطعات دستگاه کپی خود را دارید به نکات مهمی که در ادامه مطلب گفته می شود دقت نمایید.

نکات تعویض پیکاپ رولر دستگاه کپی

  • در ابتدا نمونه ای اصل و اورجینال را برای جایگزینی تهیه کرده سپس اقدام تعویض نمایید.
  • دستگاه را خاموش کرده و برق را قطع کنید.
  • برای باز کردن دستگاه از تکنسینی خبره کمک بگیرد تا در روند تعویض، قطعات دیگر را دچار مشکل نکنید.
  • اگر با سیستم مکانیکی و الکترونیکی دستگاه آشنا نیستید از این اقدام خود داری کنید.
  • لوازم لازم برای باز کردن دستگاه و تعویض پیکاپ رولر دستگاه کپی فراهم آورده و با دقت کار را انجام دهید.
  • بعد از خارج کردن تونر کارتریج، غلتک پیکاپ رولر را بیابید، سه بخش کاغذ کش ورودی، کاغذ کش داخلی و کاغذ کش خارجی را بررسی کرده و ببینید نیاز به تعویض کدام قطعه هست.
  • خارهای غلتک را به سمت بیرون کشیده و با چرخاندن غلتک آن را خارج کنید.
  • حالا می توانید نمونه اورجینال را جایگزین کرده و پس از بستن دستگاه از آن استفاده بفرمایید.

در صورت اشکال در عملکرد دستگاه با تکنسین های نمایندگی تعمیر دستگاه کپی تماس گرفته تا در اسرع وقت در محل مورد نظر شما حاضر شوند و به راحتی مشکل را برای شما برطرف سازند.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی با سال ها تجربه، دریافته است که تنها عامل پیشرفت این مرکز، ارائه ی خدمات خالصانه به مشتریان عزیز است. به همین منظور واحد خود را در سه بخش پر کاربرد مشاوره، فروش و تعمیرات واحد بندی کرده است تا مراجعین در بدو ورود خدمات مورد نیاز خود را سریعا دریافت کنند. مشتریان عزیز می توانند اطلاعات جامع مورد نیاز خود را از بخش مشاوره دریافت کنند. سپس با مراجعه به واحد فروش، جدیدترین محصولات تولید شده فتوکپی را مشاهده کرده و با توجه به نیاز خود خریداری نمایند.

تمام هدف این مرکز همگام ساختن ایرانیان با پیشرفت و تکنولوژی موجود در جهان است. بخش تعمیرات این نمایندگی مجهز به به روزترین تجهیزات عیب یابی و تعمیر بر اساس استاندارد های جهانی است تا کار تعمیرات را سرعت و دقت بخشد. البته تکنسین های این مرکز دوره های آموزشی بین المللی را گذرانده و بارها توانایی بالای خود را در تعمیرات، بدون نیاز به دستگاه های پیشرفته، به نمایش در آورده اند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩