اشتراک گذاری

تعویض قطعات دستگاه کپی

همه ی دستگاه هایی که به وسیله ی برق کار میکنند ممکن است در برخی از قسمت ها و قطعاتشان مشکلاتی پیش آید یا حتی اگر هم مشکلی نبود قطعه ی مورد نظر نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد، دستگاه های کپی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و ممکن است در قسمت های مختلف آنها از جمله قطعاتشان مشکلاتی پیش آید، در چنین مواقعی بهترین کار مراجعه و یا تماس با نمایندگی دستگاه کپی مربوطه بوده تا مشکل مدنظر با نهایت دقت از بین برود. در مطلب زیر قصد داریم تا در ابتدا به معرفی قطعات دستگاه کپی بپردازیم و سپس نحوه ی تعویض قطعات دستگاه کپی را بیان نماییم.

تعویض قطعات دستگاه کپی

انواع قطعات دستگاه های کپی

میز اسناد

در دستگاه کپی قسمت فوقانی آن که جنسی شیشه ای دارد،تحت عنوان میز اسناد یاد میشود؛این بخش به دلیل اهمیت ویژه علامت هایی برای راهنمایی دارا میباشد که این علامت ها در سمت چپ میز اسناد واقع شده است و بخش مهم سند که معمولا وسط آن میباشد مقابل یکی از این علامت ها که به شکل مثلث میباشد ،قرار گرفته و سپس عمل کپی برداری آغاز میگردد.

درپوش بخش جلو

دستگاه کپی بخشی تحت عنوان در پوش جلو دارا میباشد که این بخش در مواردی خاص همچون تعمیرات و…باز میشود ،در غیر اینصورت در هنگام کپی برداری یا مواقعی که قصد استفاده از دستگاه کپی را دارید نباید درپوش بخش جلو را باز نمایید چرا که در چنین مواردی موجب خاموش شدن دستگاه کپی میگردد و در برخی موارد گیر کردن کاغذ را به دنبال خواهد داشت.

راهنمای تغذیه ی دستی

هنگامی که قصد قرار دادن کاغذی را به صورت تک برگی در دستگاه کپی مورد نظر دارید میتوانید به کمک این قطعه از دستگاه کپی کاغذ مربوطه را با تنظیم سایز مورد نظرش در دستگاه قرار دهید.

نمای داخلی دستگاه کپی

دستگاه کپی دارای بخش های داخلی مختلفی میباشد که برای دسترسی پیدا کردن به بخش های داخلی می بایست با آزاد نمودن ضامن بخش بالایی را از قسمت پایین جدا نموده تا بتوان به نمای داخلی دستگاه کپی دسترسی بیشتری پیدا نمود.

ضامن آزاد کننده ی کاست

در دستگاه کپی قسمتی تحت عنوان سر پوش اسناد وجود دارد که این قسمت برای محافظت سندی که قصد کپی برداری از آن را داریم،میباشد. همچنین ویژگی فیزیکی این دستگاه به صورت متحرک بوده و به راحتی قابلیت باز و بسته شدن دارد.

سینی کاغذ

از دیگر قسمت های دستگاه کپی میتوان به سینی کاغذ آن اشاره نمود،در مواردی که نیاز به کپی نمودن با تعداد زیاد میباشد؛از کاغذ های بیشتر در این محل استفاده مینمایند تا کپی ها به تعداد مورد نظر انجام گیرد.

درام دستگاه کپی

استوانه ای زرشکی رنگ برای تشکیل تصویر ابتدایی سند یا برگه مربوطه برای کپی میباشد و سپس بعد از تشکیل تصویر عمل کپی برداری توسط دستگاه کپی انجام میگیرد.

سرپوش اسناد

یکی دیگر از قسمت ها و قطعات دستگاه کپی بخش ضامن آزاد کننده ی کاست آن میباشد که این بخش زمان قرار دادن کاغذ و یا هنگام تعمیر دستگاه به بالا هل داده و به سمت بیرون کشیده میشود.

کلید قطع و وصل دستگاه کپی

دستگاه کپی نیز همانند سایر دستگاه های برقی کلیدی تحت عنوان کلید قطع و وصل برای روسن و خاموش نمودن دستگاه کپی دارا میباشد.

تعمیر و تعویض قطعات دستگاه کپی

تجربه ثابت کرده است که معمولا افراد میتوانند تنها قطعاتی را که به مرور زمان تمام میشوند یا به عبارتی مصرفی هستند را در دستگاه کپی تعویض نمایند،قطعات دستگاه کپی به قدری حساس و مهم میباشد که معمولا توصیه ی همه ی کارشناسان شرکت های مختلف تولید کننده ی دستگاه کپی آن است، تا زمانی که از عیب دستگاه کپی مورد نظر اطمینان کامل حاصل نکردید بهتر است از هرگونه تعویض قطعات دستگاه کپی جلوگیری نمایید چرا که این امر ممکن است در آینده موجب ایجاد مشکلات بزرگ تر و در نتیجه هزینه ی بیشتر برای تعویض قطعات دستگاه کپی شود. بهتر است در چنین مواردی قبل از هرگونه اقدامی با کارشناسان شرکت دستگاه کپی مورد نظر خود صحبت نموده و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

تعمیرات دستگاه کپی

برای تعمیر دستگاه کپی باید علم کافی در زمینه ی تعمیر دستگاه کپی را داشته و سپس برای تعمیر آن اقدام نمود،به عبارتی ساده تر تعمیر دستگاه های کپی نیازمند کارشناسی معتبر و آشنا به مارک دستگاه کپی مورد نظر میباشد؛چرا که اولین و مهم ترین مرحله ی تعمیرات دستگاه کپی عیب یابی آن میباشد؛تا در مراحل بعدی بعد از کشف محل مورد نظر به تعمیر حرفه ای آن بپردازند.بهترین کار در چنین مواردی تماس با نمایندگی دستگاه کپی مورد نظر میباشد تا بعد از بررسی های لازم کارشناسان خود را به محل تعمیر دستگاه کپی اعزام نمایند.

نمایندگی دستگاه کپی

همانطور که همه ی ما میدانیم هر دستگاهی با هر برند و مارکی نمایندگی مخصوص خود را دارا میباشد. نمایندگی کپی نیز اینگونه بوده و هرکدام از آنها خدمات ویژه ی خود را ارائه میدهند،بهتر است قبل از هرگونه اقدامی از جمله تعمیر،خرید،خدمات پس از فروش و…از صحت و اعتبار نمایندگی مربوطه اطمینان حاصل نمایید و سپس خدمات خود را به نمایندگی دستگاه کپی مورد نظر خود بسپارید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩