اشتراک گذاری

تعویض درام دستگاه کپی کونیکا مینولتا

یکی از قطعات مهم تشکیل دهنده ی دستگاه های کپی، قطعه ی درام میباشد که  نقش بسیار مهمی را در فرآیند چاپ این دستگاه ها ایفا میکند و هرگونه اختلال در عملکرد آن ممکن است کاربر را با مشکلات عدیده ای روبرو کند. این مشکلات ممکن است شامل دستگاه های کپی و پرینت با کیفیت کمپانی هایی نظیر کونیکا مینولتا هم بشود امروز در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی و شرح وظایف این قطعه و نحوه ی تعویض درام دستگاه کپی کونیکا مینولتا بپردازیم. 

درام در دستگاه فتوکپی کونیکا مینولتا اگر چه صدای گوش نوازی در هنگام ضربه ایجاد نمیکند اما بخش بسیار مهمی در فرایند چاپ دستگاه های لیزری به حساب می آید چرا که درام در یک دستگاه فتوکپی لیزری تونر را روی کاغذ منتقل میکند و همانطور که میچرخد، لیزر، روی پوشش خارجی درام مطابق با الگوریتم چاپ میتابد. در مرحله ی بعد این ذرات ساخته شده تونر را جذب میکنند و بعد از آن غلطک درست قبل از خنثی شدن بار الکتریکی از لیزر برای قلم زنی جدید آماده میشود. به طور کلی درام های لیزری مزایای بیشتری نسبت به مدل های جوهرافشان دارند.

لازم است بدانید درام ها از قطعات کوچک و پلاستیکی مثل تونر استفاده میکنند و آن را روی سطح کاغذ ذوب میکنند و در برابر اشعه نیز مقاوم هستند و در مجموع فرایند چاپ مجهز به درام بسیار مقرون به صرفه تر از نسخه های جوهری مشابه خود میباشد. البته این قطعه ی حساس نیز مانند بسیاری از قطعات تشکیل دهنده ی دستگاه های کپی کونیکا مینولتا ممکن است دچار خرابی شود. 

به عقیده ی کارشناسان دستگاه های کپی، درام در هر دستگاهی بعد از معیوب شدن نیازمند تعویض میباشد و این امر خاص دستگاه های کپی کونیکا مینولتا نمیباشد. در واقع در زمان بروز مشکل، تعویض درام دستگاه های کپی راه کم دردسر و کم ریسک تری نسبت به تعمیر آن میباشد که در ادامه به بررسی آن میپردازیم.

تعویض درام دستگاه کپی کونیکا مینولتا

آموزش مراحل تعویض درام دستگاه کپی کونیکا مینولتا :

توصیه ی مهم ما به شما این است که در صورت بروز مشکل در درام دستگاه های کپی کونیکا مینولتا حتما به مراکز نمایندگی معتبر این کمپانی مراجعه کنید تا تضمینی باشد برای بازگشت سلامت دستگاهتان. اما اگر بخواهید تعویض درام را خودتان به تنهایی در منزل انجام دهید با توجه به مراحلی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، خواهید توانست از عهده ی تعویض درام دستگاه کپی کونیکا مینولتا بر آیید.

این مقاله به کارت میاد: مرکز تعمیرات کپی کونیکا مینولتا

  • در قدم اول لازم است پیچ های سرپوش دستگاه کپی کونیکا مینولتا را باز کنید
  • بعد از آن لازم است درام را از دستگاه کپی خود جدا کنید.
  • جدا کردن فوم رولر نیز بعد از آن لازم است.
  • حال باید با دستمال نخی و نرم اقدام به تمیز کردن فوم رولر کنید.
  • باز کردن پیچ های بلید اقدام لازم بعدی میباشد.
  • بلید را از دستگاه خارج کنید.
  • کارتریج درام را از تونر خالی کنید.
  • وایپر بلید نیز در این مرحله نیاز به تمیز شدن دارد.
  • بعد از تمیز کردن وایپربلید آن را مجدد سر جای خود قرار دهید.
  • تمیز کردن گریس از روی فوم رولر را با استفاده از پنبه ی آغشته به الکل در دستور کار خود قرار دهید.
  • بعد از آن فوم رولر را نصب کنید.
  • محور او پی سی دستگاه کپی را روغن کاری کنید.
  • سرپوش را مجدد در جای خود قرار دهید.
  • در آخر تمام چیپ های دستگاه کپی خود را جایگزین کنید.

آموزشگاه رسمی تعمیرات دستگاه کپی

با توجه به مساله ی مهم کمبود تعمیر کار مجرب در زمینه ی تعمیر مشکلات دستگاه های کپی در ایران، میتوان گفت بازار کار مناسبی در انتظاران تعمیر کاران مجرب دستگاه های کپی میباشد. در همین راستا بر آن شدیم تا با تاسیس آموزشگاه رسمی تعمیرات دستگاه کپی ضمن آموزش کارشناسان و متخصصان مجرب زیر نظر اساتید حرفه ای در این امر به تولید و افزایش اشتغال نیز کمک کنیم. لازم به ذکر است تمامی دوره های مبتدی و حرفه ای تعمیر دستگاه کپی، زیر نظر بهترین اساتید، به صورت های مختلف تئوری و عملی برگزار میشود و به تمای هنرجویان مدارک معتبر اهدا میشود. لذا در صورت نیاز و علاقه به شرکت در این گونه کلاس ها میتوانید توسط راه های ارتباطی ذکر شده با مشاوران ما تماس حاصل کنید تا پاسخگوی تمامی سوالات شما باشند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩