اشتراک گذاری

تعویض درام دستگاه کپی زیراکس

دستگاه های کپی زیراکس برای اجرای هدف نهایی که چاپ میباشد، از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام به نوعی وظیفه ی مهم و تکمیل کننده ای را دنبال میکنند. یکی از این قطعات مهم درام میباشد. آن چه ممکن است برای هر کاربری نامطلوب باشد، خرابی یکی از قطعات تشکیل دهنده ی دستگاه کپی زیراکس میباشد، مسلما احتمال بروز خرابی و اختلال در درام هم وجود دارد. در بیشتر این مواقع کاربر چاره ای جز مراجعه ی مراکز تعمیر جهت تعویض درام دستگاه کپی زیراکس خود ندارد. 

متاسفانه بسیاری از کاربران برای پرداخت هزینه های کمتر به مراکز نامعتبر مراجعه میکنند و این امر موجب بروز خرابی های بیشتر و یا تعمیر و تعویض ناموفق در دستگاه کپی زیراکس میشود. در این مقاله قصد داریم در مورد چگونگی و شرح وظایف این قطعه و نحوه ی تعویض دارم معیوب در دستگاه های کپی زیراکس بپردازیم.

لازم است قبل از هر چیز بدانید، درام در دستگاه کپی زیراکس اگر چه صدای گوش نوازی در هنگام ضربه ایجاد نمیکند اما بخش بسیار مهمی در انجام فرایند کپی میباشد. چرا که درام در یک دستگاه کپی لیزری زیراکس، تونر را روی کاغذ منتقل میکند و همانطور که میچرخد خود ، لیزر، روی پوشش خارجی درام مطابق با الگوریتم چاپ میتابد. در مرحله ی بعد این ذرات ساخته شده تونر را جذب میکنند و بعد از آن غلتک درست قبل از خنثی شدن بار الکتریکی از لیزر برای قلم زنی جدید آماده میشود. 

درام ها از قطعات کوچک و پلاستیکی مثل تونر استفاده میکنند و آن را روی سطح کاغذ ذوب می نمایند و در برابر اشعه نیز مقاوم هستند و در مجموع فرایند چاپ مجهز به درام بسیار مقرون به صرفه تر از نسخه های جوهرافشان مشابه خود میباشد.

تعویض درام دستگاه کپی زیراکس

چه عواملی دستگاه کپی را نیازمند تعویض درام میکنند؟

به عنوان کاربر دستگاه کپی زیراکس لازم است بدانید، درام ها به هر گونه خراش بسیار حساس هستند واین خراش ها باعث خواهند شد علامت های اضافی و دائمی بر روی کاغذ چاپ شوند که این اتفاقی ناخوشایند برای هر کاربری محسوب میشود. برخی از مواد اولیه هم ممکن است تونایی خود را برای نگهداری یا مقاومت در برابر شارژ از دست بدهند و این امر سبب میشود که تونر توانایی چسبندگی خود را بر درام از دست بدهد و در این صورت دستگاه دیگر قادر به چاپ بر روی هیچ برگه ای نخواهد بود.علاوه بر این هد درام پرینتر عمر مفید خاص خودش را دارد و پس از آن زمان دیگر قادر به نگه داشتن شارژ نخواهد بود و کاربر را مجبور به تعویض درام دستگاه کپی زیراکس میکند.

مراحل انجام تعویض درام دستگاه کپی زیراکس

در ادامه لازم است به مراحل انجام تعویض درام دستگاه کپی زیراکس اشاره کنیم. البته لازم است بدانید که در صورت نیاز به تعویض درام دستگاه کپی بهتر است به متخصصان این مرکز مراجعه کنید تا از بروز هر آسیب دیگری جلوگیری کنید. برای انجام عملیات تعویض درام ابتدا لازم است پیچ های دستگاه کپی زیراکس را باز کنید و بعد از تشخیص محل قرار گیری درام، آن را به خوبی و با ظرفت زیاد، از دستگاه کپی زیراکس خود، جدا کنید. پس از انجام این کار، فوم رولر را هم از آن جدا کنید و با دستمال نخی تمیز، اقدام به پاک کردن آن از هر گونه کثیفی و گرد و غبار، نمایید.

پس از انجام این کار باید بلید را توسط پیچ های اطرافش از دستگاه زیراکس، باز کنید و کارتریج درام را هم از هر گونه تونر به خوبی پاک کنید. وایپربلید هم در این مرحله نیاز به تمیز شدن دارد. پس از پاک کردن آن، لازم است وایپربلید مجدد در سر جای مشخص خود، قرار بگیرد و پس از آن فوم رولر تمیز شده هم در سر جای خود قرار بگیرد. در انتها نیز لازم است سرپوش دستگاه را سر جای خود قرار دهید و چیپ ها را جایگزین آن کنید. برای تعمیر دستگاه کپی زیراکس خود با ما تماس بگیرید .

همه چیز در مورد نمایندگی مجاز زیراکس در تهران

پس از آموزش مراحل و چگونگی تعویض درام دستگاه کپی زیراکس، ذکر این نکته ضروری است که، انجام این کار به مهارت و تجربه ی بالایی نیاز دارد و در صورت عدم برخورداری از آن، ممکن است کاربر به دیگر قطعات تشکیل دهنده ی دستگاه کپی خود آسیب وارد کند. مفتخریم به اطلاع شما عزیزان برسانیم، که تعمیر و تعویض درام دستگاه کپی زیراکس در نمایندگی مجاز زیراکس، زیر نظر زبده ترین و با تجربه ترین متخصصان کشور و با به کارگیری به روز ترین تجهیزات ممکن و مطابق با استاندارد های جهانی، در تمامی مدل های مختلف فتوکپی زیراکس، با کیفیت بالا و قیمت های معقول و به صورت تضمینی انجام میگیرد. شما کاربران عزیز میتوانید در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، از طریق راه های ارتباطی با مشاوران این مرکز تماس حاصل کنید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩