اشتراک گذاری

تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ

تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ یکی از تخصصی‌ترین سرویس‌های ارائه شده در نمایندگی تعمیرات شارپ است که با استفاده از برترین شیوه‌های تعمیر و بروزترین تجهیزات انجام می‌پذیرد. در صورتی که شما کاربران گرامی نیز در طول روزهای اخیر متوجه بروز اشکال و خرابی در این بخش از دستگاه خود شده‌اید می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در این وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیرات پرینتر شارپ تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر پرینتر در محل را ثبت نمایید.

در صورتی پایین بودن ابعاد پرینتر و امکان جابجایی آن می‌توانید دستگاه خود را به مرکز تخصصی تعمیر پرینتر sharp تحویل دهید تا تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ برروی آن پیاده گردد. در صورت داشتن مهارت و دانش در حوزه تعمیر پرینتر نیز می‌توانید دستورالعمل درج شده در بخش زیر را دنبال نمایید و به دست خودتان اشکال پیش آمده در دستگاه را رفع نمایید.

تعمیر کاغذ کش پرینتر شارپ

آموزش تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ

کارشناسان ما در مرکز تعمیرات پرینتر شارپ ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس ها و خدمات مرتبط با تعمیرات چاپگر شارپ به شما کاربران گرامی هستند. در صورتی که امکان حضور در تعمیرگاه را ندارید می توانید از سرویس تعمیر در محل شارپ استفاده نمایید. توجه داشته باشید که نکات ذکر شده در بخش زیر جهت تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ را با دقت انجام دهید تا آسیبی به سایر بخش های دستگاه وارد نشود.

  • کابل برق را از پرینتر جدا نمایید و اجازه بدهید پرینتر خنک شود.
  • در تونر کارتریج را باز نمایید و تونر کارتریج را در آورید.
  • محل غلطک کاغذکش را پیدا نمایید.
  • خارهای کوچک سفید رنگ کنار غلطک کاغذکش را با انگشت به سمت بیرون فشار دهید و غلطک کاغذکش را به سمت بیرون بچرخانید.
  •  به آرامی غلطک کاغذکش را بیرون بیاورید.
  •  غلطک کاغذکش جدید را در شکاف غلطک کاغذکش قبلی قرار دهید.
  •  نکته: زائده های دایره ای و مستطیلی دوطرف غلطک کاغذکش قبلی قرار دهید.
  •  بالای غلطک کاغذکش را بچرخانید تا غلطک کاغذکش در محل خود قفل شود.
  • تونر کارتریج را در محل خود قرار دهید و در تونر کارتریج را ببندید.
  •  کابل برق را به دستگاه وصل نموده و دستگاه را روشن نمایید.
  •  در صورتی که اشکال ایجاد شده در دستگاه مرتفع نشد می توانید به مرکز تعمیرات شارپ، پارت تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ مراجعه نمایید.

بررسی علل خرابی کاغذکش پرینتر شارپ

مشکل کشیده نشدن کاغذ توسط پرینتر ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیفتد که در این میان عللی چون مشکل صاف شدن پد و پیک آپ، خرابی سینی، خرابی کلاچ، خرابی میله پیک آپ، خرابی سنسور تشخیص وجود کاغذ، خرابی اهرم سنسور کاغذ، خرابی کارتریج و در نهایت خرابی محورهای عبور کاغذ و غلطک های روی آنها نسبتاً شایع‌تر و رایج‌ترند. از همین رو در بخش زیر به بررسی تخصصی این علل پرداخته و شیوه تعمیر هر یک از آنها را با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته‌ایم.

مشکل میله پیک آپ

تعمیر یا تعویض میله پیکاپ اقدام دیگری است که احتمالا در زمان تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ به آن نیاز پیدا شود. شکستکی میله پیک آپ عمدتاً در جایی اتفاق می افتد که سر میله پیک آپ به خود پیک آپ وصل شده است. این شکستگی سبب می شود این دو، به درستی در یکدیگر قفل نشوند و پیک آپ در جای خود به راحتی و آزادانه بچرخد. بروز این اشکال سبب خرابی کاغذکش شده و مانع از هدیات کاغذ به درون دستگاه می شود. مشکل میله پیک آپ عمدتاً با تعویض این قطعه برطرف می‌گردد.

خرابی سنسور تشخیص کاغذ

مشکل دیگری که احتمالا تعمیرکار در حین تعمیر کاغذکش چاپگر شارپ به آن بربخورد، خرابی سنسور تشخیص کاغذ است. همانگونه که می دانید روی میله پیک آپ، یک اهرم قرار دارد که این اهرم، گاه در اثر بی‌مبالاتی در زمان تعویض پیکاپ، جابجا می‌شود. نتیجه این اتفاق آن است که با قرار گرفتن سینی در داخل دستگاه، اهرم به درون سنسور نوری نمی رود و سنشور کاغذ را تشخیص نمی‌دهد. در این شرایط نیاز است که میله پیک آپ باز شده و اهرم در جای خود قرار گیرد.

مشکل خرابی سینی

مشکل دیگری که کاربر را ناچار به تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ می کند، خرابی سینی دستگاه است. بد نیست بدانید که غالب چاپگرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با قرار گرفتن سینی در داخل دستگاه، خار نگهدارنده محفظه بالابر کاغذ آنها، رها می شود و کاغذ زیر پد و پیک آپ قرار می گیرد. رمانی که سینی خارج می‌شود، قسمت بالابر، توسط خار نگهدارنده آن، در قسمت کف سینی قفل می‌شود و در صورتی که این کار به درستی انجام نشود کاغذ به درون پرینتر هدایت نمی‌شود. این اشکال با تعمیر سینی مرتفع می گردد.

مشکل صاف شدن پد و پیک آپ

نشانه خرابی پد و پیک آپ پرینتر بنابر تجربه کارشناسان ما در واحد تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ آن است که دستگاه پس از دریافت فرمان چاپ اقدام به کاغذ کشی کند ولی کاغذ از سینی جدا نشود. این اتفاق نشانه‌ای دال بر فرسودگی و استهلاک پد و پیک آپ آن (یا یکی از آنها) است. برای اطمینان از این مسئله که خرابی پیش آمده ناشی از مشکل صاف شدن پد و پیک آپ است توصیه می شود سینی را خارج کرده و اهرم کنار پیک آپ (سنسور تشخیص کاغذ) را با دست کمی به سمت بالا نگه دارید. در ادامه درب دستگاه را یکبار ببندید و یا کلید سبز رنگ روی دستگاه چاپگر را یک بار فشار دهید.

اگر فرمان چاپ توسط دستگاه، دوبار فرستاده شد (اگر دستور قبلا فرستاده شده است درب دستگاه را یک بار باز و بسته نمایید و یا کلید سبز رنگ روی دستگاه چاپگر را یک بار فشار دهید) می بایست محور پیک آپ دو بار بچرخد. در صورتی که این اتفاق بیفتد (یعنی محور پیک آپ دوبار بچرخد) احتمالا علت اصلی خرابی کاغذکش، خرابی پد یا پیک آپ و یا هر دوی آنها است. در این صورت تنها راه‌حل موجود جهت تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ، تعویض آن است. در برخی موارد تعمیرکاران پرینتر اقدام به چرخاندن لاستیک روی پیک آپ (قسمتی که با کاغذ ارتباط مستقیم دارد) می‌نمایند و قطعه لاستیک مانند روی پد را برعکس می کنند تا این قطعه را تعمیر کنند. این روش نیز اگر به درستی انجام شود، اشکالی ندارد و می تواند سبب تعمیر کاغذکش پرینتر گردد

گیر کردن کاغذ در درون پرینتر شارپ

گیر کردن کاغذ در درون دستگاه معمولاً زمانی اتفاق می افتد که پرینتر اقدام به کاغذکشی می‌کند. در این وضعیت پس از آنکه کاغذ از سینی جدا شد در داخل دستگاه گیر می کند. در صورت بروز این اشکال کارشناسان تعمیر کاغذکش پرینتر شارپ معمولا موارد زیر را بررسی و از نظر صحت عملکرد چک می نمایند: خرابی کارتریج، خرابی غلطک ها و محورهای کاغذ کش یا وجود مانع در بین آنها، بررسی سنسورها، مشکل گیر کردن کاغذ داخل فیوزینگ و در نهایت پر شدن سینی بالا از کاغذ.

مشکل خرابی کلاچ

خرابی کلاچ پرینتر نیز اشکال دیگری است که ممکن است در زمان تعمیر کاغذکش با آن مواجه شوید. نشانه خرابی این بخش از دستگاه، عدم چرخش محور پیک آپ و هدایت نشدن کاغذ به داخل پرینتر است.

کشیده شدن چند برگ بصورت همزمان در پرینتر

این مشکل در اثر خرابی پد به وجود می آید و با تعویض پد مشکل بر طرف می گردد.

نمایندگی تعمیرات شارپ

اگر از کاربران دستگاه های فتوکپی و یا پرینتر شارپ هستید و در طول روزهای اخیر متوجه بروز اختلالاتی در عملکرد دستگاه مورد استفاده‌تان شده‌اید می توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات شارپ، اشکالات پیش آمده در آن را مرتفع سازید. نمایندگی رسمی تعمیرات Sharp، ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با انواع پرینتر و دستگاه‌های فتوکپی Sharp  به متقاضیان است.

شایان ذکر است در صورتی که به هر دلیل، کاربر امکان حضور در مرکز تعمیرات شارپ را نداشته باشد، می تواند سرویس های مورد نیاز جهت بهسازی عملکرد دستگاه را با استفاده از سرویس در محل شارپ دریافت نماید. در صورت استفاده از این سرویس، کارشناسان نمایندگی شارپ، خود در محل حضور یافته و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر را بر روی دستگاه پیاده می سازند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩