اشتراک گذاری

تعمیر قطعات مکانیکی فتوکپی

تعمیر قطعات مکانیکی فتوکپی کار هر تکنسین نوپایی نیست در واقع  به تجربه و مهارت بالایی نیاز دارد که در طول سالیان دراز، تعمیر عملی انواع قطعه و شرکت در کلاس های آموزشی بین المللی به دست می آید. امروزه حتی ساده ترین دستگاه ها از یکسری قطعات تشکیل شده اند که در یک سیستم هماهنگ، برای یک هدف، وظایف خود را انجام می دهند. دستگاه کپی نیز از این قضیه مستثنی نیست. قطعات مختلف دستگاه کپی را می توان به دو بخش الکترونیکی و مکانیکی تقسیم بندی کرد.

کار تعمیر یا تعویض قطعات مکانیکی بسیار ساده تر از قطعات الکترونیکی است. کارشناسان خبره ی تعمیرات در نمایندگی دستگاه کپی، ابتدا به صورت تئوری سپس به صورت عملی کارکرد قطعه را شناخته و در گذر سال ها با مشکلات و خرابی های آن ها آشنا شده اند. به همین جهت می توان گفت که تجربه حرف اول، کارگاه های آموزشی حرف دوم تعمیرات را می زنند. در ادامه تعمیر قطعات مکانیکی فتوکپی و نحوه ی عملکرد آن ها را بیان خواهیم کرد. لطفا توجه فرمایید که خالی از لطف نیست.

تعمیر قطعات مکانیکی فتوکپی

بخش های مختلف دستگاه کپی

دستگاه کپی از یکسری قطعات الکترونیکی و مکانیکی تشکیل شده است. این قطعات در سه بخش قطعات الکترونیکی(موتور الکتریکی، برد تغذیه ولتاژ، برد اصلی، سنسور و سوئیچ ها)، بدنه( میز اسناد، سرپوش اسناد، سینی تغذیه، سینی کاغذ، تغذیه دستی، در پوش جلو، ضامن آزاد کننده ی کاست، و قطعات مکانیکی (درام، یونیت شارژ، یونیت ظهور، هیتر، اپتیک، یونیت ترانسفور و … ) تقسیم بندی می شوند.

برای تعمیر قطعات مکانیکی فتوکپی خوب است بدانیم که بخش های مختلف کپی وظایفی خاصی به عهده دارند مثلا بخش های الکترونیکی ولتاژ مورد نیاز برای انجام پروسه ی چاپ را تامین می کنند و بخش های مکانیکی کار اصلی چاپ نظیر ورود و خروج برگه به دستگاه، تونر ریزی، تصویر برداری از سند و … در هر صورت اگر کاربر دستگاه کپی یا پرینتر می باشید بهتر است با تفاوت و انواع قطعات آن ها آشنا شوید.

عمده قطعات مکانیکی دستگاه کپی

همانطور که گفته شد عمل اصلی چاپ بر عهده ی قطعات مکانیکی این دستگاه است. در این بخش قطعات به صورت کاملا مجزا اما مرتبط با یک دیگر به انجام وظیفه ی محوله ی خود می پردازند و خروجی مناسبی به کاربر تحویل می دهند. اگر در برگه ی چاپ شده مشکلی مانند کاهش کیفیت چاپ وجود داشت ابتدا باید به سراغ قطعات مکانیکی رفت. این قطعات در صورتی که عمرمفیدشان پایان یابد یا در صورت ضربه یا هر دلیل دیگری صدمه ببینند نیاز به بررسی فوری و رفع مشکل دارند تا با تعمیر قطعات مکانیکی فتوکپی، کیفیت اولیه چاپ دستگاه شما باز گردد.

  • پودر سنگین: کار انتقال تونر بر سطح درام بر عهده ی این قطعه است.
  • یونیت شارژ: به بار دار یا فعال کردن درام می پردازد و نقش مهمی در تعمیر قطعات مکانیکی فتوکپی دارد.
  • یونیت تغذیه کاغذ: خود از بخش کاغذ کش و محل تغذیه ی کاغذ ساخته شده
  • کاغذ کش: کاغذ را به داخل و خارج دستگاه می کشد.
  • یونیت ترانسفر: به انتقال تونر از سطح درام به کاغذ می پردازد.
  • هیتر: در بخش هیتر به وسیله ی فشار دو پرس در زیر و رو به پخته شده تونر روی کاغذ می پردازد.
  • کلید خاموش روشن: خاموش و روشن شدن دستگاه به وسیله ی این کلید انجام می گیرد.
  • پنل اپراتور: صفحه نمایش دستگاه کپی است.
  • یونیت درایور: شامل تسمه و چرخ دنده هایی است که نیروی موتور الکتریکی به سایر قسمت ها انتقال می دهند.
  • اپتیک: در تعمیر قطعات مکانیکی فتوکپی خوب است بدانیم که اپتیک به تشکیل تصویر در دستگاه کپی کمک می کند.
  • درام: لوله ای استوانه ایی شکل است که تصویر سند روی آن نقش می بندد.
  • یونیت ظهور: دو قسمت اصلی فتوکپی، یعنی تونر و دولوپر در واحد یونیت ظهور قرار دارند.

نمایندگی دستگاه کپی

 نمایندگی دستگاه کپی برای آسایش حال مشتریان مرکز خود را به سه بخش مجزا و تخصصی تقسیم کرده است. در این واحدها متخصصینی مشغول به کار اند که دوره های آموزشی بین المللی را گذرانده اند. واحد مشاوره ی این مرکز با ارائه ی اطلاعات مورد نیاز کاربران، آن ها را به بخش فروش و یا تعمیر ارجاع می دهند. در بخش فروش مشتریان به خرید دستگاه کپی مطابق با شرایط خود و با قیمت مناسب اقدام می کنند.

علاوه بر دستگاه اورجینال، این واحد تمام خدماتی که در کمپانی تولید کننده ی دستگاه کپی ارائه می شود، را در اختیار مشتریان قرار می دهد. اگر به دنبال شرایط ویژه ی خرید، همچنین خدمات پس از فروش مطمئن می باشید به نمایندگی دستگاه کپی مراجعه فرمایید. در واحد تعمیرات این مرکز خدماتی نظیر نصب و راه اندازی، سرویس کامل دستگاه، تعمیر تخصصی، تعویض قطعات الکترونیکی و مکانیکی با نمونه ای اصل و اورجینال و سرویس در محل در اختیار کاربران قرار می گیرد.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩