اشتراک گذاری

تعمیرات Transporter Unit دستگاه فتوکپی

اگر مدت زیادی است که با دستگاه‌ فتوکپی سر و کار دارید مطمئناً با مهم‌ترین اجزای این دستگاه که در فرآیند چاپ نقش بسزایی دارند مانند: درام و کارتریج آشنا هستید اما این بار قرار است شما را با یکی دیگر از مهم‌ترین اجزا دستگاه کپی که اتفاقاً وظیفه مهمی را در پروسه چاپ بازی می‌کند، آشنا کنیم که مطمئناً نام آن را زیاد نشنیده‌اید و با عملکرد آن هم آشنایی ندارید؛ قطعه‌ای که قصد معرفی آن را داریم Transporter Unit نام دارد که به آن ترانسفر دستگاه کپی هم می‌گویند. نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی به عنوان تنها نمایندگی رسمی انواع دستگاه‌های کپی، خدمات عیب‌یابی و تعمیرات Transporter Unit دستگاه فتوکپی را نیز ارائه می‌دهد اما برای اینکه بدانید نقش اصلی این قطعه در دستگاه کپی دقیقاً چیست؟ و اینکه خرابی آن موجب بروز چه مشکلاتی در دستگاه کپی می‌شود؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تعمیرات Transporter Unit دستگاه فتوکپی

Transporter Unit چیست و چه نقشی در دستگاه کپی دارد؟

مطمئناً می‌دانید که برای چاپ اسناد در دستگاه کپی، درام تونر را بر روی کاغذ منتقل می‌کند. آن دسته از دوستانی که با این اصطلاحات آشنایی ندارند، لازم است بدانند که تونر پودری است که نقش همان جوهر را بازی می‌کند و برای اینکه بر روی کاغذ منتقل شود به کمک قطعه‌ای به نام درام نیاز دارد. مسئله اینجاست که درام به تنهایی نمی‌تواند از پس چنین کار بزرگی بربیاید و تونر را بر روی کاغذ منتقل کند بلکه قطعه‌ای به نام Transporter Unit یا همان ترانسفر دستگاه کپی، تونر را به درام منتقل می‌کند و سپس درام تونر را بر روی کاغذ منتقل کرده و به این شکل پروسه چاپ در دستگاه کپی انجام می‌شود.

عملکرد ترانسفر دستگاه کپی

ترانسفر که با عنوان جدا کننده یا انتقال دهنده شارژ نیز شناخته می شود، یکی از قطعات دستگاه کپی است که تونر را از سطح درام به کاغذ منتقل می کند. یونیت ترانسفر مانند یونیت شارژر، ولتاژ مورد نیازش را از بردهای ولتاژ تامین می کند. اما بارالکتریکی یونیت ترانسفر حدود ۲٫۵ برابر یونیت شارژر بوده و منفی می باشد. وقتی کاغذ در دستگاه فتوکپی به زیر درام می رسد، ترانسفر اقدام به انتقال تونر از روی سطح درام بر کاغذ می کند. تونر روی کاغذ می چسبد و عملیات کپی انجام می شود. خرابی یونیت ترانسفر، مشکلاتی را در کپی ایجاد می کند. در این صورت کارشناسان ما عملیات تعمیرات transporter unit دستگاه کپی را انجام می دهند تا وضوح، رنگ و کیفیت چاپ دستگاه به حالت عادی باز گردد.

اینو بخون حتما به کارت میاد : تمیز کردن درام دستگاه کپی شارپ

نشانه‌های خرابی Transporter Unit دستگاه فتوکپی

اکنون که با نقش Transporter Unit در دستگاه کپی آشنا شدید، مطمئناً می‌توانید حدس بزنید که خرابی این قطعه یا آسیب‌دیدگی آن موجب می‌شود که هیچ‌ گونه تونری به درام منتقل نشود و درام نیز هیچ تونری برای انتقال دادن بر روی برگه نداشته باشد از این‌رو زمانی که برگه از دستگاه کپی خارج می‌شود، کاملاً سفید است. البته نمی‌توان گفت که همیشه دلیل اصلی سفید خارج شدن برگه از دستگاه کپی یا کم رنگ بودن آن خرابی ترانسفر دستگاه کپی است بلکه گاهی اوقات خرابی درام و اتمام تونر داخل کارتریج نیز موجب بروز این مشکل می‌شوند.

عیب‌یابی و تعمیرات Transporter Unit دستگاه فتوکپی

همانطور که اشاره کردیم یکی دیگر از خدماتی که نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی به کاربران این دستگاه ارائه می‌دهد، عیب‌یابی و تعمیرات Transporter Unit دستگاه کپی است؛ بنابراین درصورت بروز مشکل برای این قطعه تنها کافیست که با نمایندگی دستگاه کپی تماس بگیرید تا تکنسین‌های این مرکز جهت عیب‌یابی و تعمیر دستگاه کپی به آدرس مورد نظر شما اعزام شوند.

نحوه تعمیر Transporter Unit دستگاه فتوکپی

یکی از اقداماتی که کارشناسان تعمیر دستگاه کپی برای ترمیم یونیت ترانسفر انجام می دهند، تمیز کردن شارژ ترانسفر است. در صورت آلودگی این بخش، ممکن است خطوط سفید یا مشکی روی برگه مشاهده شوند. تیم تعمیرات Transporter Unit دستگاه فتوکپی برای تمیز کردن شارژ ترانسفر، اول دستگاه را خاموش می کنند. سپس سینی دستی و کاور سمت راست را باز کرده و سینی را بیرون می آروند. پس از تمیز کردن شارژ ترانسفر، این قطعه سر جای خود قرار گرفته و درب دستگاه بسته می شود. توصیه می کنیم اگر تجربه باز و بسته کردن دستگاه کپی را ندارید، به هیچ عنوان اقدامی برای تعمیر یونیت ترانسفر فتوکپی خود انجام ندهید. تکنسین های مجرب نمایندگی مجاز تعمیرات کپی برای ارائه تخصصی ترین خدمات کنار شما عزیزان هستند.

نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی

برخوردار بودن از تکنسین‌های متخصص، ارائه دادن خدمات تعمیر دستگاه کپی در محل، برخوردار بودن از ابزارآلات و دستگاه‌های پیشرفته جهت عیب‌یابی و تعمیرات، عیب‌یابی اصولی دستگاه کپی، تعمیرات تخصصی دستگاه کپی با سرعت و کیفیت بالا و … همگی از ویژگی‌های فوق‌العاده نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی هستند که موجب رضایت کاربران دستگاه کپی از این مرکز شده‌اند. اگر شما هم دوست دارید تا از خدمات ویژه نمایندگی تعمیرات دستگاه فتوکپی بهره‌مند شوید، تنها کافیست که با این مرکز تماس بگیرید.

تعمیرات Transporter Unit دستگاه فتوکپی و دیگر قطعات دستگاه کپی

  • تعمیرات Scan Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Transporter Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Paper Stop Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Optical Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات SPF دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات ADF دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Duplex دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Sorter دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Finisher دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Stapler Unit دستگاه فتوکپی
  • تعمیرات Main Board دستگاه کپی
  •  تعمیرات AC Power دستگاه کپی
  •  تعمیرات DC Power دستگاه کپی
  •  تعمیرات Discharge دستگاه کپی
  •  تعمیرات Blank Lamp دستگاه کپی
  •  تعمیرات DEVELOPER Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Drum Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Paper Feed Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات Fusing Unit دستگاه کپی
  •  تعمیرات MC Charger دستگاه کپی
امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩