اشتراک گذاری

آموزش تعمیرات درام فتوکپی

یکی از قطعات موجود در دستگاه‌های فتوکپی که امکان بروز خرابی و اشکال در آن وجود دارد، درام است. همانگونه که می‌دانید ‌درام دستگاه فتوکپی وظیفه انتقال پودر تونر بر روی کاغذ را برعهده دارد. این قطعۀ استوانه‌ای شکل، از جنس آلومینیوم است و روکشی از جنس سلنیوم آن را فرا گرفته است. در دستگاه‌های فتوکپی، درام در درون محفظه‌ای به نام تانک درام یا کارتریج درام قرار می‌گیرد. نوع درام در کپی‌های سیاه و سفید با دستگاه های کپی رنگی متفاوت است و این موضوع می‌بایست در تعویض و تعمیرات درام فتوکپی مد نظر قرار گیرد.

ناگفته پیداست که خرابی درام فتوکپی منجر به بروز اشکال در روند کپی می‌گردد و می‌بایست در اسرع وقت تعمیر و برطرف گردد. در صورتی که درام فتوکپی شما نیز دچار اشکال شده می‌توانید با دنبال کردن مراحل درج شده در بخش زیر تعمیرات درام فتوکپی را به سرانجام برسانید.

تعمیرات درام فتوکپی

آموزش مرحله به مرحله تعمیرات درام فتوکپی

در بخش زیر یک آموزش کلی جهت تعمیرات درام فتوکپی ارائه شده است. توصیه می‌شود در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در حین تعویض درام دستگاه کپی از ادامه کار خودداری کرده و از یک کارشناس کمک بگیرید. ( آموزش تعویض درام دستگاه فتوکپی که در این بخش ارائه شده کلی است و ممکن است با دستگاه شما سازگاری نداشته باشد).

  • بررسی یونیت درام

یونیت درام را بررسی نمایید و از این مسئله که شاتر لوله تونر مواد زائد، به آسانی و یکنواختی می چرخد، مطمئن گردید. درام را با آزاد کردن 4 زبانه آن خارج کنید. توجه داشته باشدی دنده تشخیص کوچک واقع در داخل پوشش به آرامی شل شود.

  • جداسازی قفل محور درام

در این مرحله از تعمیرات درام دستگاه کپی می‌بایست قفل محور درام جدا شده و با استفاده از صفحه تثبیت‌کننده در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده شود. در ادامه محور و درام حذف گردد و هردو بخش با قسمت های جدید جایگزین گردد. نمد قرمز اطراف وایپر بلید با احتیاط بررسی شده و از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود. تونر موجود بر روی آن نیز تمیز و پاک شود.

  • باز کردن مجموعه سیم شارژ

این مرحله از تعمیرات درام فتوکپی اختصاص به باز کردن مجموعه سیم شارژ (کرونا) دارد. برای این کار مجموعه سیم شارژ (کرونا) را با باز کردن 2 پیچ بزرگ طلایی رنگ باز کنید (در سمت چپ و راست). از سمت چپ تمامی مجموعه را خارج نمایید. دو زبانه پلاستیکی را در جای خود قرار دهید (در سمت چپ و راست). زبانه فلزی را در مرکز قرار دهید. در این سه نقطه به آرامی مجموعه را به سمت بالا فشار داده و آن را آزاد کنید.

قاب شبکه‌ای شکل را از مجموعه شارژر، با فشار دادن در روی زبانه پلاستیک طرف تماس حذف کنید. تیغه زبانه اره‌ای را تمیز کرده شبکه را تعویض نموده، بلید را با باز کردن 3 پیچ آزاد سازید و بلید را به سمت بالا آزاد سازید. توصیه می‌شود در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در روند تعمیرات فتوکپی و بخش درام آن با کارشناسان ما در مرکز تعمیر دستگاه کپی تماس بگیرید.

  • گردگیری و تمیز کردن

در این مرحله از تعمیرات درام فتوکپی ، می‌بایست تونر و فنر مارپیچ را تمیز کنید. در ادامه لوله بازگرداننده تونر استفاده شده را تمیز نمایید. سپس با استفاده از جاروبرقی تمام تونرها را مناسب تمیز کنید. از تمیز شدن تمامی چرخ دنده‌ها و فنر مارپیچ از تونر مطمئن شوید. نمد و فوم‌های سیل‌کننده را تمیز کنید. نصب بلید جدید را انجام داده و 3 پیچ متوسط آن را ببندید.

در صورتی که تیغه به پودر آغشته نشده باشد آن را به صورت سطحی با پودر مخصوص بلید یا پودر بچه آغشته کنید. در ادامه روند تعمیرات درام فتوکپی ، قسمت شارژر (کرونا) که تمیز شده است را در محل آن نصب کنید. دقت نمایید که ابتدا سمت راست آن می‌بایست تنظیم گردد و در ادامه لبه سمت چپ تراز گردد. اسلات خود را با زبانه‌ها هماهنگ کنید و آن را به سمت راست فشار دهید. نصب دو پیچ طلایی باقی مانده را نیز انجام دهید.

  • ریختن گریس روی دنده ها

اندکی گریس در سمت دنده‌های غیر تماسی بر روی درام (OPC) و بر روی قفل محور درام بزنید. درام را در محل خود نصب کنید. جهت قفل شدن محور، آنرا در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. دنده تشخیص در داخل پوشش درام را نصب نمایید. در موقعیتی که نشان داده شده است هر دو دنده را نصب نمایید. این سبب می‌شود تا کپی‌کننده پس از نصب، مجدداً راه اندازی شود. پوشش درام را نصب نمایید. در این حالت، دنده تشخیص، به صورت شل شده در خواهد آمد. نکته آخر آنکه به تعداد دفعاتی که درام تعویض می‌گردد در کنار قاب آن، با رنگی مشخص، علامتی قرار دهید.

ارائه خدمات تعمیرات درام فتوکپی در محل

شما کاربران گرامی در صورت مواجهه با هر گونه اشکال و ناکارامدی در درام فتوکپی خویش می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما تماس گرفته و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر دستگاه کپی را ثبت نمایید. بلافاصله پس از تماس شما، هماهنگی‌های لازم توسط کارشناسان تعمیرات فتوکپی انجام شده و کارشناس مربوطه جهت تعمیر و تعویض درام فتوکپی در محل حاضر می‌گردد. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه توسط کارشناسان نمایندگی مجاز تعمیرات دستگاه کپی مشمول گارانتی و ضمانت است.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی با تیمی از مجرب‌ترین و متعهدترین کارشناسان و استفاده از به‌ روزترین و نوین‌ترین تجهیزات تعمیر در تلاش است تا بالاترین سطح کیفی را به کاربران دستگاه‌های کپی ارائه نماید. برخورداری مرکز تعمیرات کپی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های عیب‌یابی و تعمیر سبب گشته تا تشخیص علل خرابی دستگاه‌های کپی در کمترین زمان و به دقیق‌ ترین شکل انجام پذیرد و عملیات مورد نیاز جهت رفع و حل اشکالات پیش آمده در دستگاه بر اساس عیب یابی انجام شده، انتخاب و اعمال گردند.

نمایندگی کپی با تجهیز کادر فنی خویش به پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات روز دنیا، فضایی فراهم آورده که در آن امکان ارائه تمامی خدمات مورد نیاز کاربران، بر اساس ضوابط و استانداردهای جهانی فراهم گشته است. شایان ذکر است کلیه خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیر دستگاه کپی (جز مواردی معدود نظیر شارژ کارتریج و …) مشمول گارانتی و ضمانت است.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩