اشتراک گذاری

انواع پرینتر ریکو

ریکو شرکت چند ملیتی الکترونیکی و تصویربرداری ژاپنی می‌باشد، که توسط انیسیتوی ریکن در تاریخ ۶ فوریه سال ۱۹۳۶ تاسیس شد. دفتر مرکزی شرکت ریکو، در ساختمان ریکو واقع در منطقه چوئو، توکیو مستقر می‌باشد. شرکت ریکو، تولیدکننده انواع محصولات الکترونیکی است، که در درجه اول، به تولید انواع دوربین‌ها و تجهیزات اداری از قبیل پرینترها، دستگاه‌های فتوکپی ودورنگارها می‌پردازد. 

یکی از پر استفاده ترین دستگاه های این شرکت پرینتر است. همانطور که می دانید پرینتر وسیله ای است که برای چاپ روی کاغذ استفاده میشود. البته برخی دیگر از پرینترها هستند که برای چاپ برروی اجسام دیگر هم استفاده می شوند . اولین وجه تمایز و دسته بندی چاپگرها از روی رنگ آنهاست. پس از آن چگونگی عملکرد و تکنولوژی چاپ آنها اهمیت دارد.

پرینتر ها در دو نوع جوهر افشان و لیزری ساخته می شوند که هرکدام ویژگی های خود را داشته و برای کاربردی خاص ، مناسب هستند. این تفاوت در تکنولوژی چاپ بطور مستقیم بر روی کیفیت نهایی چاپ و سرعت چاپ اثر میگذارد. در این مقاله سعی داریم در مورد انواع پرینتر و تکنولوژی آنها صحبت کنیم.

انواع پرینتر ریکو

انواع پرینتر ریکو از نظر رنگ :

همانطور که گفته شد پرینترها در دو دسته ی رنگی و سیاه و سفید وجود دارند. پرینتر های سیاه و سفید مخصوص جاهایی است که فقط با متن سر و کار دارند و برای چاپ نوشته ها و متون مختلف از آن استفاده می کنند. طبیعی است این پرینتر ها به دلیل فقدان رنگ ، در چاپ تصاویر و یا نوشته های رنگی ناتوان است اما پرینترهای رنگی نقطه ی مقابل پرینتر سیاه و سفید است. زیرا برای هر دو کار ( چاپ متن و عکس ) استفاده می شوند.

پرینتر های جوهرافشان سیاه و سفید فقط یک کارتریج برای جوهر سیاه دارند ولی پرینتر های جوهر افشان رنگی ، به حداقل سه رنگ اصلی (قرمز سبز آبی) نیاز دارند. البته پرینتر قادر است برای تولید هر رنگی حتی سیاه از ترکیب همین سه رنگ استفاده کند ولی معمولا ترجیح بر این است یک رنگ دیگر (سیاه) در کنار سه رنگ اصلی اضافه کنند تا هم از مصرف بیش از حد رنگ در هنگام ترکیب جلوگیری شود و هم کیفیت و عمق سیاهی و کنتراست بیشتری را در چاپ تصاویر داشته باشیم. برخی پرینتر ها برای بهره مندی از کیفیت بهتر ، دو رنگ دیگر به آن مجموعه اضافه می کنند و با داشتن 6 رنگ ، چاپ با کیفیت تری را انجام می دهند.

اما پرینتر های لیزری فاقد جوهر می باشند . کارتریج آنها از پودرهای مخصوص سیاه و رنگی انباشته شده که توسط مکانیزم خاص و منحصر به فردی ، و با استفاده از ذرات معناطیسی و غلطک های خاص ، عملیات پرینت را انجام می دهند.

اینو بخون حتما به کارت میاد :شارژ کارتریج

تکنولوژی پرینت در انواع پرینتر ریکو :

پرینترها از نظر تکنولوژی چاپ به دو نوع جوهرافشان و لیزری تقسیم می شوند.در ادامه به تشریح جزئیات این دو می پردازیم :

پرینتر جوهر افشان:

پرینتر های جوهر افشان از جمله انواع پرینتر دارای محفظه های جوهر یا همان رنگ مایع می باشند. وقتی شما وظیفه ی چاپ تصویری را به پرینتر محول می کنید، این دستگاه با پردازش سریع ، اقدام به ترکیب رنگها نموده و با ریختن بر روی کاغذ ، تصویر را ایجاد می کند. پروسه ی انجام این کار هم بدین صورت است که اطلاعات از کامپیوتر به بورد اصلی پرینتر می آید . 

از آنجا فرامین برای قطعات و متعلقات پرینتر صادر می شود. ابتدا سیستم feeder  کاغذ را به درون می کشد ، موتور و تسمه وظیفه ی حرکت دادن هد را بر عهده می گیرند که با حرکت دادن هد ، نازلهای کارتریج می توانند رنگها را بر روی کاغذ بریزند و تصویر را بسازند. حال در این بین هرچه پرینتر مرغوب تر باشد ، کیفیت مراحل انجام شده با دقت بالاتری انجام می شود و در نهایت تصویر با کیفیت تری را شاهد خواهیم بود.

پرینتر لیزری :

این نوع از انواع پرینتر طرز کار بسیار جالبی دارد . ابتدا کاغذ توسط سیستم تغذیه وارد می شود و در زیر غلطکی قرار می گیرد. در آنجا توسط سیستم کرونا و غلطک ، بارهای الکتریکی بر روی کاغذ سوار می شود ( طبق الگوی چاپ ) و در اصطلاح کاغذ باردار می شود. سپس پودر ها که همان پورد رنگ می باشد بر روی آن پاشیده می شود و بر اثر اختلاف بار ، این ذرات به قسمتهایی از کاغذ که باردار شده اند می چسبد.

سپس این کاغذ از بین دو غلطک گرمایی یا همان fuser  عبور می کند . این پودرها بر اثر گرما به مایع تبدیل شده و بر روی کاغذ حک می شود و در اصطلاح با تار و پود کاغذ آمیخته می شود. از آنجا به بعد ، توسط سیستم هدایتگر به خارج از دستگاه منتقل می شود و شما می توانید کاغذ چاپ شده را که کمی هم داغ است بردارید.

تعمیر پرینتر ریکو

نمایندگی ریکو با داشتن پیشرفته ترین ابزار آلات و خبره ترین کارشناسان این حوزه توانسته یکی از موفق ترین ها در سطح ارائه خدمات کیفی باشد.چراکه آنها با حضور در دوره های تخصصی و دارا بودن مدارک بین المللی توانایی رفع تمامی عیوب و اختلالات ایجاد شده در محصولات ریکو را دارند. همینطور تمامی سرویس های ارائه شده مبتنی بر اصولی است که از طرف شرکت ریکو تائید شده است. 

همینطور صبر و شکیبایی مجموعۀ تعمیرات ریکو در حینِ کار و ارائه راهنمایی های مورد نیاز به مشتریان گرامی، از دلایلی است که موجب محبوبیت و موفقیت این مرکز در امر خدمت‌رسانی گشته است. آنچه که در ارتباط با تعمیرات دستگاه های هوشمند مانند انواع پرینتر ، کپی و … شایان توجه است که به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین در این دستگاه ها وظیفه خطیر تعمیرات را برای کارشناسان صدچندان ساخته است زیرا عدم مهارت و دقت در اجرای عملیات تعمیر ممکن است ضمن آسیب به بخش های سالم دستگاه، خرابی کامل آن را سبب گردد. ضمن اینکه تمامی خدمات ارائه شده توسط کارشناسان گارانتی و تضمین شده است.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩