اشتراک گذاری

انواع پرینتر اچ پی

پرینتر که در زبان فارسی از آن با نام چاپگر یاد میشود یکی از تجهیزات جانبی رایانه است. احتمالا همگی ما حداقل برای یک بار به استفاده از این دستگاه شده ایم. مخصوصا اگر سر و کارمان با اداره ها و سازمان ها بوده باشد. بی شک میتوان گفت پرینتر حالا به یکی از ضروری ترین و اساسی ترین کالاهای مورد نیاز بشر تبدیل شده است.از تولید کنندگان پیشتاز این دستگاه میتوان به کمپانی اچ پی اشاره کرد.شرکت هیولت پاکارد یا به اختصار اچ پی یک شرکت آمریکایی چند ملیتی فناوری اطلاعات است که از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوتر و لوازم جانبی آن در 160 کشور جهان، می باشد.شرکت اچ پی به عنوان یکی از پیشروهای ساخت و تولید چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید بین کاربران دنیای دیجیتال شناخته شده است. از موارد همواره قابل توجه در انواع پرینتر اچ پی ، کیفیت بسیار بالای قطعات آن می باشد.

تولید کنندگان اچ پی همواره در راستای جلب رضایت مشتریان خود به دنبال تکمیل فناوری مدل های پیشین خود بوده اند.پرینتر اچ پی در مدل های متفاوتی طراحی و تولید شده که عبارتند از:پرینترهای سوزنی،پرینترهای لیزری،پرینترهای جوهرافشان،پرینترهای تماسی،پرینترهای غیرتماسی. .پرینترها به دو نوع تک رنگ یا همان سیاه و سفید و رنگی تقسیم میشوند.منبع تامین رنگ در پرینترهای رنگی کارتریج یا تونر موجود در آن میباشد.

انواع پرینتر اچ پی

از انواع پرینتر اچ پی چه می دانیم؟

پرینترهای سوزنی

این پرینتر ها از اوایل سال 1970 به بازار راه پیدا کردند و از سیستم چاپ خیلی ساده ای استفاده میکنند.جالب است بدانید این پرینترهای ساده هنوز طرفداران و کاربران زیادی در بازار محصولات دارد .تکنولوژی چاپ عکس در انواع پرینتر اچ پی سوزنی به صورت ماتریسی میباشد،به نحوی که هد پرینت از 9 الی 24 سوزن تشکیل شده است و در پشت هر سوزن یک سیم پیچ کوچک قرار داده شده است،تا با دریافت جریان الکتروسیته سوزن ها را به سمت کاغذ پرتاب کند. این پرینترها سرعت بسیار پایینی نسبت به دیگر نسخه های پرینتر دارند و صدای زیادی هم در حین کار،از خود ایجاد می کنند.

پرینترهای لیزری

این پرینترها همانطور که از نامشان مشخص است از تکنولوژی چاپ لیزری بهره مند هستند.به این صورت که هنگامی که دستور پرینت برای دستگاه ارسال میشود دستورات پردازش شده و سپس توسط یک لامپ لیزری کوچک که در داخل پرینتر تعبیه شده به صورت خطی تصاویر و متن ها بر روی درام مستقر در روی کارتریج ارسال میگردند.مورد استفاده ی این دستگاه پرینتر بیشتر در چاپ متون و اسناد برای اداره ها و سازمان هاست و خیلی مناسب چاپ عکس و تصویر نمی باشد.این پرینترها برای حجم و سرعت بالای ارائه خروجی طراحی و تولید شده اند و قیمت بالاتری نسبت به انواع پرینتر اچ پی جوهر افشان دارند.

پرینترهای جوهر افشان

پرینترهای جوهرافشان که از کاربردی ترین پرینترهای دنیا میباشد از سال 1980 به بازار معرفی شده اند این پرینترها به دلیل کارایی بالا و قیمت بسیار مناسب نسبت به انواع پرینتر اچ پی و نسخه های موجود طرفداران بیشتری دارد.پرینترهای جوهر افشان اچ پی مکانیسم کار پیچیده ای ندارند .و از روند تقریبا یکسانی برای انجام کار پیروی میکنند.این پرینترها بیشتر برای چاپ عکس های رنگی و شفاف مورد استفاده قرار میگیرند و مناسب چاپ متن و نوشته نیستند.

به دلیل تنوع بسیار بالای این دستگاه های چاپگر طراحی آن ها در ابعاد خیلی کوچک و برای استفاده ی منازل هم انجام میشود.اخیرا شرکت اچ پی از پرینترهای جوهر افشانی رونمایی کردهکه دارای هد با ابعاد عرض کاغذ آ4بوده و نیاز به جابه جایی سیستم مکانیکی آن وجود ندارد در این نمونه از پرینتر اچ پی سرعت کار به طرز قابل توجهی بالا رفته این دستگاه ها هم به دو مدل تک رنگ و رنگی به فروش میرسند و بیشتر در خانه وبرای چاپ عکس در عکاسی های دیجیتال و دفاتر مورد استفاده قرار میگیرند.

پرینترهای سه بعدی

این نسل جدید از پرینترها قابلیت چاپ سه بعدی اجسام را در فضای داخلی خود دارند.این تکنولوژی بسیار هزینه بر میباشد اما اخیرا شرکت اچ پی خبر داده است که به تکنولوژی انواع پرینتر اچ پی سه بعدی ارزان آن نیز دست یافته است که به زودی وارد بازار می شود.

پرینترهای حرارتی

همانطور که از نام این پرینترها مشخص است چاپ در آن ها از طریق حرارت انجام میشود.سرعت چاپ در این پرینترها بسیار بالا بوده و بیشتر در عابر بانک ها از آن ها استفاده میشود.این پرینترها برای چاپ سند استفاده نمی شود چون بعد از گذشت زمان رنگ چاپ شده روی کاغذ مخدوش می شود.

سلامت دستگاه خود را از ما بخواهید

نمایندگی مجاز اچ پی با افتخار و طی سال ها تجربه ی مفید و با در اختیار داشتن مجرب ترین متخصصان و امکانات بسیار بالا آماده ی هر گونه خدمت رسانی به شما مشتریان گرامی در زمینه ی مشاوره و خرید و ارائه خدمات پس از فروش می باشد.

در صورت بروز هر گونه مشکل در نحوه ی عملکرد انوع پرینتر اچ پی متخصصین زبده و با تجربه ی ما در جهت خدمت رسانی و به منظور شناسایی و رفع مشکل پیش آمده سریعا آماده به کار میشوند.لازم به ذکر است تعمیر پرینتر شما در یک نمایندگی تخصصی تعمیرات،تضمین کننده ی سلامت دستگاه شما خواهد بود.ضمنا توصیه ی اکید ما به شما این است که در مواقع بروز هرگونه اختلال،هرگز اقدام به بازکردن و تعمیر خودسرانه ی دستگاهتان نکیند چون ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای پرینتر شما داشته باشد.

اخبار و خواندنی های مرکز تعمیرات کپی

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩