اشتراک گذاری

آموزش شارژ تونر دستگاه کپی

هر دارنده ی پرینتری بعد از مدتی حتما با شارژ کارتریج سر و کار پیدا میکند. با توجه به نوسانات بازار و افزایش قیمت لوازم جانبی پرینتر بر آن شدیم تا به آموزش شارژ تونر دستگاه کپی اشاره ای داشته باشیم. منظور از شارژ کارتریج در واقع، شارژ تونری یا جوهری است که درون کارتریج قرار میگیرد و فرآیند شارژ با کمک آن انجام میشود. همانطور که میدانید تونر موجود در پرینترهای لیزری نقش همان جوهر را در پرینترهای جوهرافشان ایفا میکنند و کارتریج تونر هم دقیقا همان کار کارتریج جوهر را انجام میدهد.

شارژ تونر کارتریج نیز مثل تمام سرویس های مرتبط با دستگاه کپی، زمان مناسب خود را دارد که در صورت بی توجهی به آن ممکن است با مسائلی مثل کاهش کیفیت چاپ و استهلاک این قطعه مواجه شویم. بهترین زمان شارژ تونر کارتریج، زمانی ست که دستگاه پیغامی مبنی بر تمام شدن تونر کارتریج را به شما نشان میدهد. البته دستگاه های قدیمی تری هستند که چنین قابلیتی برای آن ها وجود ندارد. یعنی پیغامی بر مبنای شارژ جوهر یا تونر کارتریج را نشان نمیدهند. پس برای تشخیص زمان مناسب شارژ،نیاز به نشانه های دیگری داریم. نشانه ی اول قابل توجه این است که جوهر دستگاه تمام شده باشد. نشانه ی دیگر آن است که جوهر به پایین ترین مقدار خود رسیده باشد یا اینکه حداقل شش ماه از عمر کارتریج دستگاه گذشته باشد.

دیگر آنکه دستگاه،برگه چاپ شده را به صورت یکنواخت تحویل ندهد یا پس از تکان دادن کارتریج،این مشکل برطرف شود. هر کدام از این نشانه ها میتواند دلیلی باشد برای پر کردن تونر کارتریج دستگاه کپی شما. پس از مشخص شدن زمان پر کردن کارتریج نیاز به دانستن چگونگی این کار داریم. توجه داشته باشید که این کار حتما توسط کارشناس و شخص کاربلد انجام شود زیرا ممکن است،به دیگر قطعات دستگاه آسیب وارد شود.

همچنین لازم است حتما از کیفیت تونر اطمینان داشته باشیم ،چرا که تونرهای تقلبی و ارزان قیمت ممکن است به دستگاه آسیب های جدی وارد کند. مهم است بدانیم که تا زمان سالم بودن بدنه ی اصلی کارتریج مکان شارژ تونر در آن به مراتب وجود دارد. اما اگر بدنه یا کاست کارتریج دچار مشکل شود،دیگر قابلیت استفاده ی مجدد را ندارد. در ادامه به آموزش شارژ تونر دستگاه کپی و تعمیرات دستگاه کپی می پردازیم.

آموزش شارژ تونر دستگاه کپی

آموزش شارژ تونر دستگاه کپی و زمان شارژ تونر

در ادامه ی آموزش شارژ تونر دستگاه فتوکپی لازم است بدانید، انتخاب زمان مناسب شارژ کارتریج بسیار مهم میباشد، سپس لازم است ابزار مورد نیازجهت پر کردن کارتریج را تهیه کنیم، این ابزار شامل یک پیچگوشتی چهارسوی کوچک و یک قیف پلاستیکی یا مقوایی میباشد. توصیه میشود در حین انجام این کار حتما از ماسک استفاده کنید،چرا که استشمام بوی تونر برای سلامتی انسان بسیار مضر میباشد. تونر کارتریج را قبل از استفاده به خوبی تکان دهید تا تونر به حالت مایع خود برگردد و راحت تر وارد کارتریج شود.

برای اینکار نیاز دارید پیچ های کارتریج را باز کنید. بعد از باز کردن قاب کناری درام با میله ی آبی یا سبز رنگی مواجه خواهید شد، توصیه میشود از تابش نور به این میله جلوگیری کنید. پس از درام میله ی مشکی رنگی را مشاهده میکنید که توسط دستگاه کپی برای چاپ از تونر پر میشود. این میله وظیفه ی انتقال روی درام را به عهده دارد. یادتان باشد بیشتر از نیاز کارتریج تونر داخل آن قرار ندهید چرا که این کار باعث سرریز شدن آن میگردد. توصیه میشود قبل از انجام کار پمپ باد کارتریج را با پارچه ای بدون پرز پاک کنید و از دور فشار باد را تنظیم کنید تا گرد تونر از اطراف کارتریج دور شود.

[bsf-info-box icon=”Defaults-phone” icon_size=”32″ icon_style=”circle” title=”نمایندگی تعمیر دستگاه های کپی” read_more=”more” link=”url:https%3A%2F%2Fcopymachine.ir%2F||target:%20_blank|” read_text=”تماس با نمایندگی تعمیر دستگاه های کپی” pos=”square_box” box_border_style=”solid” box_border_width=”1″ box_border_color=”#000000″]

بعد از آموزش شارژ تونر دستگاه کپی لازم است به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است انجام این کار را به کارشناس زبده ی این امر واگذار کنید. نمایندگی تعمیر دستگاه های کپی مفتخر است به ارائه انواع خدمات فروش دستگاه فتوکپی،لیزر پرینتر و جوهر افشان و لوازم جانبی ماشین های اداری و خانگی. همچنین  یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در مرکز تعمیر دستگاه های فتوکپی، سرویس های مرتبط با تجهیزات چاپ نظیر شارژ کارتریج در انواع تونر های سبک و سنگین، شارژ کارتریج تونر دستگاه کپی تعویض بلید و مواردی از این قبیل میباشد. متقاضیان سرویس های مذکور میتوانند از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با متخصصان زبده ی ما تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت نسبت به دریافت سرویس های مورد نظر اقدام نمایند.

[/bsf-info-box]
5/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩