اشتراک گذاری

تعویض چیپست کارتریج

تعویض چیپست کارتریج یکی از معدود تعمیراتی است که می توان در صورت آشنایی کامل با کارتریج مراحل یا روش های تعمیر یا تعویض آن را آموخت و به کار بست. کارتریج به طور کلی محفظه ای است که تونر(در پرینتر های لیزری) و جوهر(در پرینترهای جوهرافشان) در آن قرار می گیرد. کارتریج دارای بخش های مختلفی است که در نوع لیزری و جوهر افشان متفاوت اند. یکی از این بخش چیپست است. چیپست کارتریج شمارنده تعداد برگه هایی است که توسط دستگاه، چاپ می شوند. در این مبحث به توضیح اجمالی کار و نحوه تعویض چیپست کارتریج پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

تعویض چیپست کارتریج

عملکرد چیپست کارتریج

برای انجام عمل تعوبض چیپست کاتریج بهتر است ابتدا با کار چیپست آشنا شد. چیپست کارتریج قطعه ای کنتور مانند از برد الکترونیکی است که به شمارش تعداد صفحات چاپ شده به وسیله دستگاه کپی و یا پرینتر می پردازد. این قطعه علاوه بر شمارش تعداد صفحات پرینت شده، تشخیص سلامت، اصل بودن و توانایی چاپ کارتریج را نیز بر عهده دارد.

هدف اصلی از قرار دادن چیپست بر روی کاتریج غیر فعال کردن آن است در صورتی که تعداد صفحات بیشتر از حد مشخص شده باشد. اگر ارور های Toner exhausted، Toner empty، Toner low، Cartridge change، Cartridge Replace را در دستگاه کپی یا چاپگر مشاهده کردید، یا کارتریج را تعویض کرده یا آن را شارژ کنید. اگر خطاها همچنان باقی بود شمارنده کارتریج را ریست کرده و در صورت کار ساز نبودن اقدام به تعویض چیپست کاتریج کنید.

علت نیاز به تعویض چیپست کارتریج

برای بیان علل نیاز به تعویض چیپست کارتریج ابتدا باید علت نصب آن را جویا شویم. همانگونه که گفته شد علت نصب چیپست بر کاتریج جلوگیری از چاپ بیش از حد است. تعداد پرینتی که هر چیپست به کارتریج اجازه می دهد ۲۰۰۰ برگ است. حتی اگر کارتریج شارژ شده باشد چیپست اجازه پرینت بیشتر را نمی دهد.

همچنین اگر بیش از حد پرینت صورت بگیرد، کاتریج توسط چیپست غیر فعال می شود. در صورت غیر فعال شدن کارتریج، امکان استفاده از آن وجود ندارد در نتیجه باید تعویض شود. این اتفاق هزینه بالایی برای کاربر ایجاد می کند. به همین دلیل چیپست های دست دوم و نو وارد بازار شد تا با تعویض آن شمارنده دستگاه صفر شده و امکان شارژ کارتریج ایجاد شود.

البته به دلیل نیاز به تعویض چیپست کارتریج هزینه های دیگری به وجود آمد که موجب گرایش کاربران به روشی دیگر شد. روش دیگر امکان ریست کردن چیپست بود که کاربر را از تعویض کارتریج یا شمارنده بی نیاز می کرد. در این روش، چیپست عملا غیرفعال و بلا استفاده می شود اما عملکرد دستگاه همچنان باقی می ماند.

آموزش تعویض چیپست کارتریج

همان طور که در مطالب قبل گفته شد بعد از اتمام تعداد پرینتی که برای کارتریج های رنگی و لیزری مشخص شده است، کارتریج نیاز به تعویض پیدا می کنند. برای کاهش هزینه ها بهتر است اقدام به تعویض چیپست کرد.

در ادامه روش تعویض چیپست کارتریج عنوان خواهد شد با ما همراه باشید

  • از پر بودن تونر اطمینان حاصل کنید.
  • با خاموش کردن عملکرد سیاست کارتریج امکان شناسایی چیپست را ایجادکنید.
  • پس از اطمینان از صحت تعویض چیپست کارتریج، کارتریج را کاملا در جای خود قرار دهید و استفاده کنید.
  • بهترین کار در زمان تعویض چیپست کارتریج، تهیه ی شمارنده ی اصل و اورجینال مخصوص خود دستگاه، ساخته شده در کمپانی دستگاه کپی است.
  • عملکرد محافظت از کارتریج چاپگر (Protect Cartridges) را خاموش کنید.
  • چیپست را تعویض کنید.
  • کاملا کارتریج را نصب نکنید.

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی برای جلب نظر مشتریان، بهترین و با کیفیت ترین برندهای بازار را در معرض خرید مشتری قرار می دهد. این نمایندگی دارای واحدهای مجزایی است که مشتری می تواند بنا بر نیازش به آن مراجعه کرده و مشاوره های قبل و بعد از خرید نهایت استفاده را ببرد.

هدف نمایندگی تعمیر دستگاه کپی از جمع کردن بزرگترین تکنسین ها درمر کز خود، مشتری مداری به معنای دقیق کلمه است. آنچه موجب بقای ما می شود حضور دلگرم کننده شما مشتریان عزیز است. اگر می خواهید دستگاه های با کیفیت پرینتر، کپی و  فکس کمپانی های معتبر را با ضمانت نامه های مطمئن بیابید حتما به نمایندگی کپی مراجعه کنید تا پشیمان نشوید.

مرکز تعمیرات کپی

مرکز تعمیرات کپی با سابقه طولانی در زمینه تعمیر دستگاه کپی، فکس و پرینتر، سرآمد هم صنفان خود است. این تعمیرات، با تجربه ترین و تواناترین تکنسین ها را گرد خود آورده است تا هر چه بهتر رضایت بیشتر مشتریان را جلب کند.

مرکز تعمیرات کپی با شعار «تا وقتی که تعمیر ممکن است، نیاز به تعوبض نیست» تمام تلاش خود را به کار می بندد تا کاربر بار دیگر به استفاده با کیفیت از دستگاه های خود بپردازید. اگر دستگاه شما نیازی به تعویض قطعه داشت مطمئن باشید آرشیو قطعات اورجینال ساخت کمپانی های معتبر، اولویت اول تعمیرکاران ما خواهند بود. برای تعمیرکاران ما هر غیرممکنی، ممکن است.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩