اشتراک گذاری

قطعات پرینتر کونیکا مینولتا

پرینترها همواره یکی از مهمترین لوازم اداری بوده اند. این لوازم محبوب یکی از پرکاربردترین محصولات الکترونیکی می باشند که تقریبا در هر اداره ای وجود دارند. کونیکا مینولتا یکی از برندهای مطرح در حوزه تولید محصولات اداری می باشد که با سابقه خوب خود توانسته به یک رقیب خوب و مهم برای برندهایی نظیر اچ پی و کانن و سامسونگ تبدیل شود. این برند تواسته با خدمات پس از فروش مناسب و کیفیت بالای محصولات خود فروش بالایی را در بازارهای جهانی کسب کند. کونیکا مینولتا انواع پرینترهای اداری و تجاری را تولید نموده است . در این مقاله قصد داریم ویژگی های برخی از قطعات پرینتر کونیکا مینولتا شرح دهیم.

قطعات پرینتر کونیکا مینولتا

درام و عملکرد آن

اگر بخواهیم مهمترین قطعات پرینتر کونیکا مینولتا را نام ببریم به نام درام می رسیم. این قطعه یکی از حیاتی ترین اجزای یک پرینتر لیزری می باشد که هم در پرینتر و هم دستگاه کپی وجود دارد. تفاوت این دو را می توان در نحوه طی کردن پروسه انتقال تصاویر توضیح داد. درام ها از جنس سلنیوم می باشند که ماده ای شیمیایی می باشد. البته مواد دیگری نیز در درام مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله این مواد می توان به ماده های حساس به نور اشاره کرد که کاربرد بسیار مهم و حیاتی در پرینترها دارند.

بطور مثال ؛ مواد فسفرسانس و فلورسانس از جمله مواد حساس به نور می باشند که نور را با طول موج کوتاه دریافت می نمایند و با طول موج معینی آن را منتشر می کنند. درام ها مانند سایر اجزای یک پرینتر نیاز به تعمیرات پیدا می کندد. البته هنوز تاریخ دقیق تعویض درام اعلام نشده است اما حدودا هر سه بار شارژ کارتریج نیاز به تعویض درام دارد. شما می توانید هم برای شارژ کارتریج و هم برای تعویض درام از خدمات مرکز سخت افزار ایران استفاده نمایید که دارای نیروهای متخصص و کارآمد می باشد.

فیوزینگ و عملکرد آن

فیوزینگ به عبارتی برای عوام، گرم کننده کاغذ یکی دیگر از قطعات پرینتر کونیکا مینولتا می باشد. فقط کافیست یک بار که کاغذ از دستگاه پرینتر کونیکا مینولتا خارج می شود آنرا بدست بگیرید. خواهید دید که چقدر کاغذ گرم است . این گرما ناشی از عبور کاغذ از فیوزینگ می باشد. فیوزینگ یک قطعه قابل تعویض است که در هر دو دستگاه کپی و پرینترها وجود دارد. فیوزینگ ها وظیفه حرارت دادن را برعهده دارند. زمانی که تونرهای درون کارتریج ها قرار است گرم شوند فیوزینگ ها وارد فرایند می شوند و با دادن حرارت سبب می شوند تونر بر روی کاغذ ذوب شود و فرایند ظاهر شدن متن صورت گیرد.

در صورت خرابی فیوزینگ ها امکان چاپ متون و یا شفافیت و کیفیت چاپ تصاویر از دست می رود. یکی از راه های تشخیص خرابی فیوزینگ عدم چاپ صحیح متون می باشد. مرکز سخت افزار ایران ارائه دهنده انواع خدمات نرم افزاری و سخت افزای مورد نیاز برای برند کونیکا مینولتا می باشد و خدماتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را به کاربران کونیکا مینولتا ارائه می دهد. لازم به ذکر است که مدت زمان تعمیرات در این مرکز بسیار کوتاه می باشد. استفاده از متخصصان خوش ذوق و کارآمد سبب شده است درجه کیفی این نمایندگی کونیکا مینولتا از نمره بالایی برخوردار باشد.

اگر میخوای بدونی چگونه کارتریج کونیکا مینولتا را شارژ کنیم؟ سریع کلیک کن

فوم رولر و عملکرد آن

یکی دیگر از مواد مصرفی در پرینترهای کونیکا مینولتا فوم رولر می باشد که در داخل کارتریج ها قرار دارد. کارتریج هر بار شارژ می گردند. این شارژ سبب استهلاک قطعات داخل کارتریج ها می شود، به گونه ای که کارتریج ها برای بهتر کار کردن نیاز به تعویض پیدا می کنند. فوم رولر ها همواره با کارتریج ها تعویض نمی شوند. بلکه این قابلیت را دارند که بصورت مجزا مورد تعمیر قرار گیرند و تعویض شوند. فوم رولرها در واقع نقش شارژر را در پرینترهای کونیکا مینولتا بر عهده دارند. این قطعه نقش شارژر درام را بر عهده دارد.

گه گاهی پیش آمده است که فوم ها به درستی کار نمی کند. یکی از مشکلاتی که در این زمان  پیش می آید این مورد می باشد که درام ها به خوبی پاک نشده اند و اثرات تونر هنوز بر روی انها باقی مانده اند. برای تعمیرات این قطعه می توانید از نمایندگی های مجاز کونیکا مینولتا استفاده نمایید که سبب می شود از پرداخت هزینه های گزاف خودداری کنید.

مگنت رولر و عملکرد آن

مگنت رولر یکی از  قطعات یدکی در ماشین های اداری از جمله پرینتر می باشد. می توان آن را از  قطعات پرینتر کونیکا مینولتا به شمار آورد.  قطعه ی مذکور داخل کارتریج می باشد و با تعویض کارتریج و یا  در صورت بروز خرابی  برای آن، تعویض می شود. همانگونه که از نام این قطعه برمی آید،  خاصیت مغناطیسی دارد و به صورت استوانه مخروطی شکل درون دستگاه قرار گرفته است. از نظر ظاهری شبیه فوم رولر است و بنا بر کارایی دستگاه در اندازه های بزرگ و کوچکتر تولید می شود.

مگنت رولر های دستگاه های کپی اصولا از پرینتر بزرگتر میباشند. مگنت رولروظیفه ی انتقال پودر تونر به درام را به وسیله ی جریانات مغناطیسی به عهده دارد. این است که  به وسیله جریانات مغناصیسی موجود در خود پودر تونر را به درام منتقل می کند . این حالت مغناطیسی باعث میشود که میزان مناسب تونر متناسب با طرح را به درام انتقال یابد.

نمایندگی کونیکا مینولتا و واحدهای تعمیرات کونیکا مینولتا 

پس از آشنایی با قطعات پرینتر کونیکا مینولتا لازم می دانیم به شرح مختصری از خدمات نمایندگی و مرکز تعمیر کونیکا مینولتا بپردازیم. نمایندگی کونیکا مینولتا، نمایندگی مجازدر تولید و فروش محصولات  کونیکا مینولتا می باشد. این مرکز با شعار خدمات بهتر، موفقیت بیشتر، فعالیت خود را آغاز نمود. مدیریت مرکز  کونیکا مینولتا معتقد است رکن اساسی در پیشرفت یک مجموعه، کیفیت خدمات رسانی آن می باشد. کیفیت خدمات رسانی ارتباط مستقیم با جذب مشتریان به یک مرکز دارد. مرکز کونیکا مینولتا در بخش تعمیرات خود، برترین متخصصین کشور را جذب نموده و برترین فن آوری های روز جهان را در اختیار آن ها قرار داده است.

لذا در هنگام نیاز به تعمیرات  کونیکا مینولتا بدون هیچ گونه دغدغه ای می توانید کالای آسیب دیده را به این مرکز بسپارید. در بخش فروش نیز، کارشناسانی دوره دیده و متخصص را استخدام نموده ایم. به گونه ای که پیش از خرید کالای برند دل می توانید تمامی اطلاعات لازم در خصوص کالای مورد نظرتان را دریافت کنید.

به این ترتیب انتخابی درست و استفاده ای بهینه از محصول خود خواهید داشت. این امکان فراهم شده است تا در صورت نیاز به سرویس کونیکا مینولتا در محل ، خدمات در محل مورد نظر مشتری به کاربران ارائه گردد.  مرکز تعمیرات کونیکا مینولتا واحدهای مجزا جهت تعمیرات هر محصول در نظر گرفته است. در ادامه به معرفی واحدهای تعمیرات کونیکا مینولتا می پردازیم.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩