اشتراک گذاری

از داکتر بلید پرینتر چه میدانیم؟

پرینترهای کونیکا مینولتا این روزها به ابزار بسیار کاربردی تبدیل شده اند که بسته به نوع فعالیت شما ممکن است ضروری نیز باشند، همانطور که میدانید این چاپگر ها بر اساس کارکردشان به انواع مختلفی ، تقسیم میشوند.که هر کدام از آن ها از اجزای متفاوتی تشکیل میشوند ، یکی از این قطعات مهم ، داکتربلید پرینتر کونیکا مینولتا میباشد که  اغلب در مدل های لیزری پرینتر کونیکا مینولتا تعبیه شده است. 

هر گونه اختلال در آن ممکن است فرآیند چاپ را با مشکل روبرو کند. امروز قصد داریم به بررسی و شرح وظایف این قطعه بپردازیم.داکتر بلید پرینتر کونیکا مینولتا که در  برخی مدل ها وجود دارد و نقش تعیین کننده ای در کیفیت چاپ دارد ، جز قطعات قابل تعویض این دستگاه به شمار میرود.

از داکتر بلید پرینتر چه میدانیم؟

عملکرد داکتر بلید پرینتر کونیکا مینولتا

اما وظیفه ی داکتربلید دقیقا چیست ؟ این قطعه تنظیم کننده ی میزان تونر موجود بر روی مگنت رولر و یا پاک کننده ی این مایع  پرینتر میباشد.داکتر بلید به نوعی کامل کننده ی وظایف بلید است که البته به دلیل تشابه اسمی ممکن است توسط کاربران اشتباه گرفته شوند. بلید نوعی لاستیک الکتریکی خنثی میباشد در زمان پایان عملیات چاپ تونر اضافه را از سطح درام پاک میکند تا در چاپ بعدی تونر اضافه روی کاغذ نریزد.این تونر های اضافی پاک  شده وارد مخزنی خاص در کارتریج پرینتر میشوند و لازم هست بعد از مدتی این مخزن تخلیه شود.در اصل این تیغه ی تونر است که باعث میشود تونر به مقدار مشخص و حساب شده به مگنت منتقل شود.

اگر در فرآیند چاپ تونر بر روی مگنت رولر باقی مانده باشد ، داکتربلید آن را پاک میکند. همچنین حرکت داکتربلید باعث ایجاد اصطکاک در جهت مخالف مگنت میشود و از این طریق تونر هم شارژ میشود. پس میتوان این نتیجه را گرفت که داکتربلید پرینتر کونیکا مینولتا نقش بسیار مهمی را در کیفیت چاپ ایفا میکند.لازم است گفته شود که این قطعه از جنس پلاستیک و به صورت شفاف ساخته میشود و در صورت بروز مشکل میتوان اقدام به تعویض آن نمود. این قطعه در انواع مختلف و مخصوص پرینتر های رنگی و سیاه و سفید زراحی و تولید میشود که البته برخی مدل های آن قابلیت استفاده در هر دو مدل پرینتر را دارند .

اگر می خواهید به روز باشید این مقاله را بخوانید :از بلید و داکتر بلید پرینتر اچ پی چه میدانیم؟

چرا داکتربلید پرینتر کونیکا مینولتا قطعه ای حساس است؟

همانطور که گفته شد داکتربلید پرینتر کونیکا مینولتا قطعه ی حساسی میباشد چرا که این عضو، با استفاده از اعمال مقداری فشار ثابت ، تونر را به مگنت منتقل میکند ،لازم است بدانید فرسودگی و استهلاک داکتر بلید میتواند باعث ایجاد شیار ها و یا حفره هایی در سطح مگنت شود و این حفره ها خطوط افقی اضافی را بر کاغذ چاپ میکنند. همچنین نصب نادرست داکتر بلید ممکن است فشار بیش از اندازه ای را به مگنت وارد کند و این کار باعث کاهش انتقال تونر به رولر شود و در نهایت با چاپ کمرنگی از دستگاه مواجه شویم. همچنین داکتر بلید ساییده شده باعث ایجاد انحراف میشود و از خود اثرات قابل توجهی به جا بگذارد. این نوع اشکال معمولا زمانی رخ میدهد که بلید در جای خودش سفت و محکم نباشد و فشار وارد شده بر رولر ، مقدار ثابت نداشته باشد.

نمایندگی تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا

از آن جا که داکتر بلید پرینتر کونیکا مینولتا قطعه ایست با حساسیت بالا  ، بر آن شدیم تا در واحد مجزای تعمیرات داکتر بلید و با بهره گیری از بالا ترین سطح تکنولوژی و ابزارآلات مخصوص ، اقدامات لازم را جهت کمک رسانی به شما کاربران گرامی ارائه دهیم.یکی از موارد مهم و حائز اهمیت در تعمیرات داکتر بلید تعویض قطعه با نمونه ای سالم  و اصلی میلشد.چرا که استفاده از قطعات اورجینال ، تضمین کننده ی عمر مفید دستگاه شما میباشد و به کار گیری نمونه های تقلبی ممکن است به دیگر اجزای پرینتر شما آسیب های جدی وارد کند . 

البته متخصصان ما به عنوان آخرین راه حل این گزینه ی تعویض قطعه را به شما پیشنهاد میدهند و تمام تلاش خود را برای تعمیر عضو معیوب انجام خواهند داد اما گاهی ممکن است هیچ یک از روش های تعمیر پاسخگو نباشد .شما کاربران گرامی میتوانید در صورت بروز هر گونه مشکل در پرینتر کونیکا مینولتا ی خود ، از طریق راه های ارتباطی مذکور با مشاوران واحد تعمیرات کونیکا مینولتا تماس حاصل کنید تا در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل پیش آمده تان اقدام به عمل آورند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩