اشتراک گذاری

نحوه ی کار فکس کانن

فکس یا دورنگار دستگاهی است که با بهره گیری از خط تلفن امکان ارسال و دریافت هر نوشته ای را برای کاربران فراهم می کند. به این صورت که کاغذ وارد دستگاه می شود اسکن شده و سپس از طریق تلفن ارسال می شود. کانن در عملکرد دستگاه فکس خود  نوشته را به کدهای مناسب برای ارسال در خطوط تلفن تبدیل می کند. این مرحله در فکس مبدأ انجام می گیرد، سپس نوشته به شکل سیگنال های قابل ارسال در خطوط تلفن  تبدیل شده و با کمک خط تلفن ارسال می شود، دستگاه فکسی که در مقصد استقرار دارد، نوشته ها را روی کاغذ چاپ می کند. در یک تقسیم بندی کلی، فکس ها به سه گروه لیزری، کاربنی و حرارتی تقسیم می شوند. هر نهاد و سازمانی با توجه به موارد استفاده خود از این تکنولوژی، یک نمونه را تهیه کرده و مورد استفاده قرار می دهد. عملکرد دستگاه فکس کانن با توجه به تقسیمات یاد شده متفاوت است. دراین مقاله به نحوه ی کار فکس کانن خواهیم پرداخت.

نحوه ی کار فکس کانن

نحوه ی کار فکس کانن در انواع مدل ها

نحوه ی کار فکس حرارتی کانن

نام این مدل از دستگاه فکس برگرفته از عملکردش می باشد. که با استفاده از حرارات فکس مورد نظر را بروی کاغذ ثبت می کند. نحوه ی کار فکس کانن در مدل حرارتی به نسبت سایر انواع آن از سرعت پایینی تری برخوردار است و مناسب شرکت هایی است که حجم ارسال مطالب آنها بسیار بالا نیست. این مدل از فکس ها از انواع اولیه دستگاه های فکس به شمار می آیند. با کاغذ حساس به گرما کار می کنند و  طرز کار آسانی دارند. عملکرد این دسته از فکس ها به گونه است که با دریافت سیگنال از مبداء ارسال کننده توسط ردیفی از عناصر گرم کننده به ازای هر حسگر نوری ماشین فرستنده ، جاهایی که مدرک اصلی تیره بوده، عنصر گرم کننده روشن و جاهایی که مدرک اصلی روشن بوده، عنصر گرم کننده را خاموش می کنند.

کاغذ گرمایی از روی این عناصر گرم کننده عبور می کند و جاهایی که این عناصر خاموش اند، کاغذ سیاه می شود. این دسته از فکس ها چون تنها به کاغذ حساس به حرارت برای شروع عملکرد نیاز دارند، هزینه مصرفی پایینی دارند و چون ساختار ساده ای دارند، از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. تنها عیب این دستگاه ها این است که کاغذ های گرمایی را برای مدت طولانی نمی توان نگه داشت و بعد از مدتی سند دریافتی از برگه محو می شود. کیفیت عملکرد این مدل از دستگاه ها بسته به نوع کاغذی است که در آن ها  استفاده می شود؛ پس این نکته مهم را فراموش نکنید و کاغذ هایی با بسته بندی کاملا مرغوب و بدون تغییر رنگ تهیه کنید. مرسوم ترین کاغذ این مدل از فکس ها، کاغذ های۲۱۰ و ۲۱۶ هستند که در بازار عرضه می شوند؛ در هنگام تهیه به متراژ و نوع کاغذ هم توجه کنید.

نحوه ی کار فکس کاربنی کانن

اساس نحوه ی کار فکس کانن در این مدل نیز با فکس حرارتی یکسان است و تنها تفاوت آن در نوع کاغذ می باش، در اینجا دیگر از گاغذ حرارتی خبری نیست بلکه از کاغذ A4 استفاده می شود. فکس کاربنی کانن سرعت متوسطی دارد. به جای کاغذ حرارتی از کاربن در این مدل استفاده می شود.

توجه کنید که نوع کاربن مورد استفاده در این مدل بسته به مدل دستگاه فکس کانن، متفاوت است. این نوع از دستگاه فکس برای استفاده های با حجم بالا مناسب نمی باشد. و سعی کنید کاربنی را تهیه نمایید که برای زمان طولانی در بازار موجود باشد.

نحوه ی کار فکس لیزری کانن

قابلیت متنوع و مقاومت بالای این دستگاه از ویژگی های خاص این نوع دستگاه فکس می باشد. فکس لیزری نسل آخر فکس ها است. این دستگاه متشکل از تونر و درام است. عملکرد فکس لیزری کانن بسیار بالا است و بیشتر برای سازمان های بزرگ می باشد. در این مدل از دستگاه از بابت جمع شدن کاربن در دستگاه و محو شدن کاغذ نگرانی وجود ندارد. درست است که باید برای تهیه تونر هزینه صرف کنید، اما از آنجا که یک تونر برای چاپ فکس های دریافتی می تواند حجم بالایی را پشتیبانی می کند؛ پس هزینه مصرفی پایین تری نسبت به فکس های کاربنی دارند.

فکس های لیزری در دو نوع معمولی و فلت به بازار عرضه می شوند. با به کارگیری دستگاه های فلت می توانید از شناسنامه یا پاسپورت هم کپی بگیرید یا تصویر شناسنامه خود را بدون کپی گرفتن ارسال کنید.

چگونگی ارسال فکس

  • دستگاه فکس کانن را به برق و خط تلفن وصل کنید.
  • دکمه روشن را بزنید.

دکمه روشن

  • شماره مقصد را وارد کنید.
  • مطلب موردنظرتان را به ترتیب الویت دریافت در قسمت بالای دستگاه فکس کانن قرار دهید.

قرار دادن مطالب در قسمت بالای دستگاه فکس کانن

  • کلید FAX یا Send را بفشارید.

چگونگی دریافت فکس

  1. دستگاه را روشن کنید.
  2. عملکرد فکس کانن را در حالت اتوماتیک یا Fax قرار دهید.
  3. از وجود کاغذ و جوهر کافی در دستگاه فکس کانن مطمئن شوید .
  4. منتظر صدای دریافت فکس می شویم و گوشی را برنمیداریم.
  5. فکس به صورت خودکار صفحات دریافتی را چاپ می کند.

تعمیرات فکس کانن

متخصصین ما توانایی رفع تمامی مشکلات پیش آمده در دستگاه فکس کانن را دارا می باشند. چنانچه در دستگاهتان با مشکلی مواجه شدید می تواید از خدمات تخصصی تعمیر فکس کانن با به روزترین تجهیزات استفاده نمایید. هم چنین کارشناسان ما در واحد تعمیرات فک کانن آماده ی پاسخگویی به پرسش های شما دوستان گرامی درباره عملکرد فکس کانن می باشند.در صورت  نیاز به مشاوره می توانید با کارشناسان ما در واحد تعمیر فکس کانن تماس بگیرید.

نمایندگی کانن و واحدهای تعمیرات کانن

هدف ما از ارائه ی این مباحث آشنایی شما با نحوه ی کار فکس کانن می باشد. نمایندگی کانن در راستای حمایت از محصولات این کمپانی بزرگ به ارائه ی خدمات مختلف به کاربران گرامی می پردازد. اگر به دنبال مکانی امن برای دریافت خدمات مربوط به دستگاه فکس کانن خود می باشید می توانید با مراجعه به نمایندگی معتبر canon از خدمات فوق تخصصی ما بهره مند شوید. خدمات  فروش در فروشگاه مرکزی کانن ، تعمیرات در واحد تعمیرات کانن و آموزش در مرکز آموزش تعمیرات کانن انجام می پذیرد. همچنین در واحدهای تعمیرات canon کارگاه های مجزا جهت تعمیرات در نظر گرفته شده است. اگر مایل هستید خدمات ما را در واحدهای تعمیرات کانن مطالعه نمایید.

3.7/5 (3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

20 − نه =