اشتراک گذاری

مشکلات رایج در دستگاه کپی شارپ

آشنایی با خطاهای دستگاه کپی شارپ راه نجاتی است تا در صورت مواجه شدن با دردسرهایی که هنگام کار با دستگاه کپی اتفاق می افتد، قادر باشیم آن ها را حل کنیم.گاهی دستگاه های کپی در حین کار دچار مشکلاتی می شوند که باعث ایجاد خستگی و کلافگی کاربران خواهد شد .

هنگامی که شما با این ارورها آشنایی داشته باشید قادر هستید براحتی عیب یابی کنید و مشکلات رایج در دستگاه کپی شارپ را حل کنید، پس تا انتهای این مقاله با ما باشید تا برایتان شرح دهیم . برای تعمیر دستگاه کپی خود به مرکز سخت افزار ایران مراجعه کنید.

مشکلات رایج در دستگاه کپی شارپ

مشکلات دستگاه کپی شارپ

دستگاه کپی شارپ نیز همانند دیگر برندهای دستگاه کپی دارای مشکلاتی است که قابل حل شدن می باشد .

1.گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ

از مشکلات رایج در دستگاه شارپ می توان به گیر کردن کاغذ اشاره کرد، این مشکل دلایل متفاوتی دارد از جمله درست قرار ندادن کاغذ در سینی، استفاده از کاغذهای نامرغوب، اندازهای غیر استاندارد کاغذ و … است .

موارد نام برده شده باعث می شود کاغذ در دستگاه خوب کشیده نشود و گیر کند، علاوه بر آن موارد دیگری شامل کثیف بودن کاغذ و یا گرد و غبار داخل دستگاه از عوامل این مشکل است، برای حل این مشکل بهترین روش تمیز کردن گرد غبار در دستگاه فتوکپی است . در نهایت برای برداشتن کاغذ گیر کرده ابتدا سینی را بردارید و کاغذ را خارج کنید، ضمنا از کشیدن برگه گیر کرده در دستگاه خودداری شود .

2.چاپ خطوط اضافه بر روی کاغذ

خطوط ایجاد شده بر روی صفحات چاپی باعث خرابی برگه های شما خواهد شد، این خطوط بیان می کند که دستگاه شما مشکلاتی نظیر خراب بودن درام، مشکلات در عملکرد دولوپر و وجود مواد اضافی بر روی شیشه اسکنر را دارد.

اما اگر این کار را تابحال انجام ندادید و آگاهی کامل ندارید قطعات را تعویض و یا تعمیر نکنید . زیرا با این کار ممکن است آسیب جدی به دستگاهتان وارد شود .

تعمیرات پرینتر شارپ خود را به ما بسپارید

3.مشکلات تونر و کارتریج دستگاه کپی شارپ

وقتی تونر از جنس مرغوب نیست و یا محفظه تونر خالی است، مشکلات مربوط به تونر و کارتریج بوجود می آید، این مشکل در دستگاه فتوکپی شارپ براحتی با تعویض و یا پر کردن محفظه حل می شود.

4.وجود نقاط در سند چاپی

احتمالا روی شیشه کپی، گرد و غبار وجود دارد که باید با دستمالی بدون پرز آن را تمیز کنیم، اما اگر تعداد این نقاط زیاد باشد و با تمیز کردن شیشه رفع نشود، نقص از درام دستگاه است که باید تعویض شود.

5.چروک شدن صفحات کپی شده

صفحات چروک و تا خورده از دیگر مشکلات دستگاه های فتوکپی شارپ است، این مشکل معمولا از قسمت فیوز دستگاه رخ می دهد. در صورت استفاده از کاغذهای سازگار و درست قرار دادن برگه ها در سینی، اما همچنان با این مشکل رو به رو شدید بهتر است فیوز را تعویض کنید.

6.تغییر رنک در اسناد کپی شده

اگر اسناد کپی شده خیلی روشن یا خیلی تیره هستند، بدان معناست که کنترل های چگالی بر روی دستگاه کپی نامتعادل است، در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید آن ها را مجددا تنظیم کنید.

7.ویروسی شدن دستگاه کپی شارپ

این دستگاه ها معمولا در دفاتر از طریق شبکه به دستگاه های دیگر متصل می شوند، که موجب آلوده شدن دستگاه فتوکپی به ویروس می شود .

برای جلوگیری از این اتفاق باید از یک آنتی ویروس خوب استفاده کنید . در صورت عدم این کار آسیب های دیگری از طریق این ویروس ها به دستگاه شما وارد خواهد شد .

8.عدم چاپ در دستگاه کپی

در صورت بروز این مشکل ابتدا بررسی نمایید که صفحه به دستگاه پرینتر درست ارسال شده است . ممکن است چند صفحه را به قسمت بعدی ارسال کرده باشید و نام دستگاه را تغییر داده باشید . برای اینکه دستگاه شما به عنوان پیش فرض قرار گیرد، روی پیوند پرینترها در ویندوز کلیک کنید .

حال روی آیکون چاپگر مورد نظر راست کلیک کرده و به عنوان پیش فرض انتخاب کنید، سپس اطمینان نمایید که پرینتر شما به برق متصل بوده و کار می کند .

9.ایجاد صفحات سیاه توسط دستگاه کپی شارپ

برای رفع این مشکل دلایل بسیاری وجود دارد، برخی را می توان در محل کار و خانه حل نمود اما برخی دیگر بسیار تخصصی بوده و باید توسط یک تکنسین حل شود . از دلایل ایجاد صفحات سیاه می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • پر شدن تونر کارتریج زائد
  • خراب بودن کارتریج تونر
  • اشتباه کار کردن پاک کن درام

تعمیر دستگاه کپی شارپ

اگر شما کاربر یکی از دستگاه های کپی شارپ هستید، و موفق نشدید با موارد گفته شده مشکل دستگاهتان را حل کنید می توانید با واحد تعمیرات شارپ در ارتباط باشید تا با مشاوره بتوانید هر مشکل و اختلالی را حل کنید .

یکی دیگر از خدمات مهم مرکز نمایندگی شارپ انجام تمامی تعمیرات و سرویس های در محل جهت تعمیر دستگاه کپی شارپ می باشد . کارشناسان واحد تعمیرات پرینتر در محل با اشراف و آگاهی کامل از ساختار نرم افزاری و سخت افزاری قادر به رفع تمامی مشکلات در عملکرد چاپ این دستگاه های حساس می باشند .

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩