اشتراک گذاری

صرفه جویی در هزینه ی پرینت

پرینتر ها که امروز به جزیی جدایی ناپذیر از امور شرکت ها و سازمان ها تبدیل شده اند، هر کدام عمر مفیدی مختص به خود دارند که پیش از خرید باید به آن ها توجه داشت. پس کاربر هر چند سال یک بار نیاز به خرید پرینتر جدید دارد. در همین رابطه از مهم ترین مسائلی که کاربران پرینتر ها با آن سر و کار دارند، هزینه های پرینت میباشد. به طوری که پایین آوردن این هزینه ها جز اولویت هایی ست که همواره در نظر کاربران میباشد. این هزینه ها به غیر از هزینه ی اولیه ی خرید دستگاه شامل هزینه های شارژ کارتریج ها و کاغذ ها و انجام سرویس های دوره ای مربوطه میباشد.

گاهی اوقات کاربران در زمان خرید پرینتر، از سوی فروشنده به خوبی در این زمینه آگاه نمیشوند و معمولا بعد از خرید دستگاه متوجه برخی هزینه های بالای پرینت میشوند. در همین راستا قصد داریم در این مقاله به ذکر روش های نسبتا ساده ای بپردازیم که موجبات صرفه جویی در هزینه ی پرینت را برای کاربران پرینترهای مختلف، فراهم می آورند.

صرفه جویی در هزینه ی پرینت

پارامتر های تاثیر گذار صرفه جویی در هزینه ی پرینت

قبل از انجام راه کار های مفید برای صرفه جویی در هزینه ی پرینت، لازم است به مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار در این هزینه ها بپردازیم. توجه داشته باشید که مهم ترین فاکتور تاثیر گذار در هزینه ی چاپ، به خصوص در انواع پرینتر های جوهر افشان، میزان صفحات قابل چاپ توسط کارتریج است. این ویژگی نشان میدهد به طور متوسط هر کارتریج قابلیت انجام چه تعداد چاپ را داراست.

البته شرکت های تولید کننده ی جوهر و کارتریج ها اغلب از یک قانون ساده برای مشخص کردن تعداد صفحات قابل چاپ توسط کارتریج استفاده میکنند و آن پوشش حدود 5 درصد کاغذ A4  توسط جوهر بر روی صفحه میباشد. به این معنی که اگر شما قصد چاپ تصاویر کوچک که فضای کمتری از برگه را اشغال میکنند دارید، قادر نخواهید بود تعداد صفحات بیشتری را در انتهای فرآیند چاپ توسط کارتریج چاپ کرده باشید.

راه های صرفه جویی در هزینه ی پرینت

1- از پرینتر های شخصی کمتر استفاده کنید :

اگر در شرکت یا محیط کار خود بر روی هر میز یک پرینتر شخص قرار دادید، متوجه این امر باشید که مجبورید هزینه ی بالاتری را متحمل شوید و برای صرفه جویی در هزینه ی پرینت، خود را از شر آن ها خلاص کنید و به صورت اشتراکی از پرینتر های مجهز به شبکه استفاده کنید.

2- حتی الامکان از چاپ های رنگی استفاده نکنید :

برای صرفه جویی در هزینه ی پرینت به این نکته توجه داشته باشید که پرینت رنگی بسیار پر هزینه است. هر چند رنگ ها تاثیر بسزایی در شکل گیری احساس در متون دارند، اما هزینه های زیادی را بر گردن کاربر می اندازند.

3- بیشتر از گزینه ی اسکن استفاده کنید :

حالا که تکنولوژی به بالا ترین سطح خود در زمینه ی اسکن رسیده است، توجه داشته باشید که استفاده از گزینه ی اسکن در ادارات، تاثیر بسزایی در پایین آوردن و صرفه جویی در هزینه ی پرینت میشود.

4- تجهیزات مناسب تهیه کنید :

برای صرفه جویی در هزینه ی پرینت باید به این نکته توجه داشته باشید که تجهیزات مناسب با نوع کاربری شما، میتواند کمک بسزایی کند. پس لازم است قبل از خرید دستگاه پرینتر در این مورد اطلاعات کافی کسب کنید.

5- از چاپ دو رو استفاده کنید:

در زمان هایی که امکان چاپ دو صفحه در یک کاغذ وجود ندارد، میتوانید از قابلیت چاپ دو رو استفاده کنید با این روش هزینه چاپ را می توان با پرینت پشت و رو کاهش داد.

6- از فونت مناسب استفاده کنید:

نوع فونت در میزان مصرف تونر دستگاه پرینت و در نتیجه هزینه چاپ نیز تاثیر دارد. فونت های Century Gothic، Ecofont و Time New Roman نسبت به فونت های دیگر مصرف کمتری دارند و باعث صرفه جویی در هزینه ی پرینت می شوند اما از طرفی فونت Arial مصرف بیشتری دارد و میتواند هزینه پرینت را افزایش دهد.

صرفه جویی در هزینه ی پرینت

نمایندگی تعمیرات پرینتر در کرج

شما کاربران عزیز در صورت نیاز به مشاوره در امر صرفه جویی در هزینه ی پرینت میتوانید از کمک مشاوران زبده در این امر استفاده کنید. نمایندگی تعمیرات پرینتر در کرج با هدف ارائه ی بالا ترین سطح کیفی خدمات همواره در تلاش است تا با تمام امکانات خود در زمینه ی سرویس های پس از فروش، تعمیر صحیح انواع پرینترها را برای شما کاربران عزیز به ارمغان آورد.

همچنین این مرکز با همکاری نیروهای متخصص و مجرب، هر روزه خود را با استاندارد های جهانی تطبیق بیشتری خواهد داد و سرویس هایی با بالا ترین کیفیت را به کاربران دستگاه های توشیبا ارائه خواهد داد. کارشناسان تعمیر فعال در نمایندگی تعمیر پرینتر در کرج، به دلیل در اختیار داشتن به روز ترین تجهیزات متناسب، قادرند در کمترین زمان نسبت به حل و مرتفع سازی تمامی مشکلات اقدام به عمل آورند. تمامی سرویس های پس از فروش مرکز نمایندگی کرج با ضمانت های تعمیر انجام خواهد گرفت.

4/5 (1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

چهار × یک =