اشتراک گذاری
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on linkedin
Share on facebook
Share on email

پیغام Access Denied در حین اشتراک گذاری پرینتر در شبکه

پیغام Access Denied در حین اشتراک گذاری پرینتر در شبکه می تواند مانعی برای اتمام مسیر به چاپ رسیدن اسناد کاربران یک شرکت باشد. این مشکل در واقع یک ایراد نرم افزاری است که با کمی تغییر در بخش تنظیمات برطرف خواهد شد. احتمال وقوع ارور Access Denied در اتصال پرینتر به شبکه درصد بالایی دارد. چنین اروری فارغ از نوع و مدل پرینتر نمایان می شود. فرقی ندارد که پرینتر مورد استفاده ی شما از چه برندی است یا چه امکاناتی دارد. کد خطای Access Denied می تواند هر پرینتری را درگیر خود سازد. اگر می خواهید بدانید چگونه باید با پیغام Access Denied مبارزه کرد، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

[us_image image=”1827″ size=”full” align=”center”]

چرا پیغام Access Denied در حین اشتراک گذاری پرینتر در شبکه دیده می شود؟

همان طور که گفته شد، پیغام Access Denied در حین اشتراک گذاری پرینتر در شبکه یک مشکل نرم افزاری است.  عموما ارور Access Denied در اتصال پرینتر به شبکه سه دلیل اصلی دارد:

  • کاربر برای به اشتراک گذاشتن پرینتر در شبکه، اطلاعات کاربری را برای ورود به سیستم ندارد.
  • سرویس File and Printer Sharing بر روی ویندوز کامپیوتر نصب نشده است.
  • نصب پرینتر در ویندوز به صورت اشتباه

به هر حال مشکل هر چه که باشد، شما می توانید از کارشناسان نمایندگی رسمی ریکو کمک بگیرید. ما در کنار شما هستیم که طی مدت زمان کوتاهی ایرادات ریز و درشت پرینتر برطرف گردند.

چگونه با پیغام Access Denied در حین اشتراک گذاری پرینتر در شبکه مبارزه کنیم؟

از بین رفتن حضور پیغام Access Denied در حین اشتراک گذاری پرینتر در شبکه راهکارهای ساده ای دارد. اما اگر براساس این راهکارهای نتوانستید این ارور را برطرف کنید با یک تماس کوچک از سرویس های تعمیر در محل نمایندگی ریکو بهره مند شوید.

نصب سرویس File and Printer Sharing

برای از بین رفتن پیغام Access Denied در حین اشتراک گذاری پرینتر در شبکه، Control Panel را باز کنید و Network and Sharing Center را بیابید. سمت چپ صفحه ی Network and Sharing Center گزینه Change Adapter Settings  را برگزینید. سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود، روی آیکون LAN راست کلیک کنید و ابتدا گزینه Properties و پس از آن عبارت File and Printer Sharing for Microsoft Networks را بزنید. اگر این عبارت دیده نمی شود، بر روی Install کلیک کرده و Service را برگزینید. حال روی Add کلیک کنید و گزینه File & Printer Sharing را انتخاب کنید. با OK تغییرات را ذخیره کرده و پنجره‌ها را ببندید تا نصب سرویس File and Printer Sharing ویندوز تکمیل شود. به عنوان گام آخر نیز کامپیوتر را ریستارت کنید.

بررسی اتصالات نرم افزاری و سخت افزاری پرینتر

راهکار مهم دیگر برای مبارزه با پیغام Access Denied در حین اشتراک گذاری پرینتر در شبکه، بررسی وضعیت نرم افزاری و سخت افزاری ارتباط پرینتر و رایانه است. در محیط ویندوز، Control Panel را باز کنید و به Devices and Printers  وارد شوید و نام پرینتر مورد استفاده را بیابید. اگر پرینتر در این لیست نبود، ابتدا نحوه ی اتصال کابل میان پرینتر و رایانه را بررسی کنید. سپس درایور پرینتر را از داخل سی دی یا سایت تولید کننده ی دستگاه دانلود کرده و اجرا کنید تا وضعیت نرم افزاری و سخت افزاری پرینتر صحت کافی برای حضور در شبکه را داشته باشد.

تغییر تنظیمات شبکه

اگر پرینتر شما برای اشتراک گذاری پیکربندی نشده باشد، ظهور پیغام Access Denied در حین اشتراک گذاری پرینتر در شبکه امری طبیعی است. جهت برطرف سازی این مسئله در صفحه Devices and Printers روی نام پرینتر مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه Properties را بزنید. سپس تب Sharing را باز کنید و مطمئن شوید که گزینه share this Printer علامت دار است. در صورتی که تیک این گزینه زده نشده است، آن را تیک بزنید و با OK پنجره را ببندید تا پرینتر قابل اجرا باشد.

نمایندگی تعمیر پرینتر ریکو

ارائه ی گارانتی و ضمانت نامه های معتبر کتبی از ویژگی های بارز سیستم کاری نمایندگی تعمیر پرینتر ریکو است. این مرکز با در اختیار داشتن آرشیوی کامل از قطعات داخلی و جانبی انواع پرینترها، همواره آماده ی خدمت رسانیست. در کارگاه های مجهز واحد تعمیرات نمایندگی پرینتر ریکو، پس از عیب یابی دقیق دستگاه معیوب، مراحل تعمیر طبق پارامترهای استاندارد انجام می شوند. چنین شرایطی تجربه ی استفاده از دستگاهی بی نقص را برای کاربران گرامی تضمین می نماید.