اشتراک گذاری

ارورهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا

ارورهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا همان کد های خطایی است که دستگاه نشان می دهد و به کمک آن ها با کاربر سخن می گوید. شناخت این کدهای خطا در عیب یابی دستگاه تاثیر به سزایی دارد. بسیاری از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری توسط همین ارورها و کدهای خطا به کاربر گزارش داده می شود. به عنوان یک کاربر دستگاه کپی کونیکا مینولتا باید بتوانید این ارورها را ترجمه کنید.

ترجمه کردن به معنای تعمیر کردن نیست، بلکه در عیب یابی کمک می کند و شما را از ایراد موجود آگاه می سازد. به این ترتیب می توانید تصمیم بگیرید که خودتان از عهده رفع ارورهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا بر می آیید یا به یک مرکز تعمیرات دستگاه کپی کونیکا مینولتا و تکنسین های ماهر نیاز دارید. مطالعه این مقاله مفید را از دست ندهید تا بتوانید به موقع ریشه یابی کنید و به موقع مشکل را برطرف سازید.

ارورهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا

لیست ارورهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا

لازمه برطرف کردن ارورهای دستگاه کپی کونیکا یا هر برند دیگری این است که مفهوم این ارورها را به خوبی بشناسید. یعنی بدانید که هر کد چه معنایی داشته و ناشی از چه مشکل یا مشکلاتی است. ما در این قسمت فهرستی از رایج ترین ارورهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا را توضیح خواهیم داد. این لیست شامل کدهایی است که پس از بروز نقص در یکی از بخش های داخلی یا بیرونی دستگاه به نمایش در می آیند.

هریک از این کدها مفهوم مشخصی داشته و نیاز به اقدام ویژه ای دارند. به عنوان مثال ارور مربوط به خالی بودن کارتریج با هشدار باز بودن درب دستگاه متفاوت است. با استفاده از لیستی که در ادامه مشاهده می کنید، می توانید هریک از ارورهای نمایش داده شده در فتوکپی کونیکا خود را شناسایی کنید. سپس می توانید اقدامات لازم برای برطرف کردن کد یا کدهای مورد نظر را انجام دهید. به این ترتیب روند کاری دستگاه به حالت عادی باز خواهد گشت.

کد خطای سری C02 کپیکونیکا مینولتا

وجود هریک از این خطاها به معنی مشکل در موتور liftup  و  برد کاست ها است.

  • c0202  : کاست 1 مشکل دارد
  • c0204  : کاست 2 مشکل دارد
  • c0206 : کاست 3 مشکل دارد
  • c0208 : کاست 4 مشکل دارد

کد خطای سری C2 کپیکونیکا مینولتا

وجود خطاهای زیر به معنی بیشتر یا کمتر از حد بودن تونر هریک از رنگ های آبی، ارغوانی، زرد یا سیاه داخل تانک است. همچنین ممکن است سنسور TCR رنگ ها خراب شده باشد که در این صورت به تعویض کامل image unit cyan نیاز است.

  • c2552 , c2551   : سنسور TCR  آبی (cyan) به مشکل برخورده است.
  • c2553 , c2554  :    سنسور TCR  ارغوانی (magenta) به مشکل برخورده است.
  • c2556  : سنسور TCR  زرد (yellow) به مشکل برخورده است.
  • c2557 , c2558 : سنسور TCR  مشکی به مشکل برخورده است.

c2253 : موتور تانک های رنگی قفل شده است. در این ارور از ارورهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا موتور تانک های رنگی خراب شده است یا تانک دولوپر قفل شده است.

خطاهای زیر نیز در سری c2 قرار دارند و به معنی قطع بودن اتصال درام یا خراب بودن برد های ولتاژ است. که با متون زیر نمایش داده می شوند:

  • image unit magenta  : اتصال شارژر درام ارغوانی قطع است.
  • image unit yellow : اتصال شارژر درام زرد قطع است.
  • image unit black : اتصال شارژر درام آبی قطع است. 

کد خطای سری C3 کپیکونیکا مینولتا

c3B02 , C3B03 , C3B05 , C3B06,C3B07 : این مدل از ارورهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا مربوط به روشن نشدن فیوزینگ است

c3101  : نچرخیدن موتور جداکننده پرس. موتور نیوزینگ یا سنسور e ncoder داخل فیوزینگ خراب شده است. همچنین ممکن است درایو فیوزینگ قفل شده یا چرخنده های داخل فیوزینگ خراب شده باشند.

c3102 : این کد خطا مشکل نچرخیدن فیوزینگ را نشان می دهد. در این ارور از ارورهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا موتور فیوزینگ خراب شده است، درایو فیوزینگ قفل شده یا چرخنده های داخل فیوزینگ خراب شده اند.

c3425 , c3721 c c3722 , c3724 , c3725 , c3822 , c3824 , c3825 , c3921همه این ارور ها مربوط به فیوزینگ هستند. ممکن است دمای فیوزینگ بیشتر و یا کمتر از حد مجاز شده باشد. در این مواقع باید ترمیستور ها، ترموستات، لامپ فیوزینگ و  برد IH چک شوند.

کد خطای سری CD کپیکونیکا مینولتا

CDXXX : جای xها هر عددی می تواند قرار گیرد. این خطا نشان می دهد که مشکلی در هارد وجود دارد. چنین ایرادهایی اغلب با تعویض هارد حل می شوند.

رفع ارورهای دستگاه کپی کونیکا مینولتا

برای رفع ارورهای کپی کونیکا مینولتا باید کلیه این ارورها را بشناسید و بدانید که هر کدام چه معنایی دارند. توجه داشته باشید که تعداد این ارورها بسیار بیشتر از مواردی است که ما در این مقاله معرفی کرده ایم. بنابراین شما به عنوان یک کاربر عادی قادر به شناخت و رفع همه این ارورها نبوده و نیاز به کمک گرفتن از یک تکنسین مجرب دارید.

همکاران ما در نمایندگی کونیکا مینولتا، ضمن برخورداری از تجربه و تخصصی کافی در زمینه تعمیرات دستگاه کپی، ارورها و کدهای خطای انواع مدل های این دستگاه را به خوبی شناخته و قادر به برطرف کردن آنها می باشند. آنها ضمن بررسی دقیق دستگاه و قطعه یا بخش دارای مشکل، اقدامات تخصصی را در جهت تعمیر آن انجام داده و دستگاه شما را مثل روز اول تحویلتان می دهند. همچنین با برقراری تماس با این مرکز می توانید راهنمایی های لازم را در زمینه رفع ارورهای کپی کونیکا مینولتا خود دریافت نمایید.

نمایندگی کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا با همکاری مرکز سخت افزار ایران ، مجموعه ای از بهترین و با کیفیت ترین خدمات را برای کاربران خود در نظر گرفته است. این نمایندگی در حوزه های مختلفی خدمات رسانی می کند. در هر حوزه مجموعه ای از کاربردی ترین امکانات را برای کاربران خود تدارک دیده است. تمامی امکانات و سرویس های این نمایندگی همراه با ارائه ضمانت نامه های کتبی و معتبر است. می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩