اشتراک گذاری

چرا پرینتر روشن نمی شود؟

کاربران انتظار دارند دستگاه چاپگری که خریداری کرده‌اند برای چند سال به خوبی کار کند و هزاران برگه را برای ما چاپ بگیرد . اما معمولاً اینطور نیست . چاپگر‌ها اغلب اوقات دردسر درست می کنند . روشن نشدن پرینتر مشکلی است که تعداد زیادی از کاربران  را درگیر کرده است . گاهی اوقات می ‌توان استفاده بیش از حد از پرینتر را علت اصلی خرابی چاپگر دانست.  بسیاری از کاربران خانگی اغلب از پرینتر‌های جوهر افشان خود به میزان کافی استفاده نمی‌کنند . همین موضوع می ‌تواند باعث مشکلاتی همچون خشکیده شدن جوهر و سپس مسدود شدن نازل‌ های بسیار ریز جوهر‌افشان پرینتر شود.

 ذکر این نکته نیز لازم به نظر می ‌رسد که معمولا بعد از گذشت مدت زمان ۲ هفته‌ کارتریج دستگاه چاپگر خراب خواهد شد. چنانچه کاربران با روشن نشدن پرینتر خود مواجه شدند می توانند به نمایندگی کپی مراجعه نمایند . کارشناسان این مرکز با یک بار تعمیر ، دستگاه معیوب شما را سالم و بی عیب و نقص تحویل می دهند . ارائه این مطالب جهت آشنایی شما نسبت به خرابی چاپگر مورد نظر است. هر گونه اقدام به تعمیر توسط افراد غیر متخصص باعث آسیب جبران ناپذیری به پرینتر خواهد شد.

چرا پرینتر روشن نمی شود

دلایل روشن نشدن پرینتر

وقتی یک پرینتر روشن نمی شود، ممکن است دلایل مختلفی پشت این مشکل باشد. در ادامه، چندین علت محتمل را بررسی خواهیم کرد که ممکن است منجر به روشن نشدن پرینتر گردند. این ها تنها چندین عامل محتمل هستند که می توانند باعث روشن نشدن پرینتر شوند. اگر در برطرف کردن مشکل موفق نبودید، حتماً از کمک افراد متخصص استفاده کنید.

قطع شدن برق دستگاه

گاهی ممکن است برق دستگاه قطع شده باشد و شما متوجه نشده باشید. به همین دلیل توصیه می شود ابتدا مطمئن شوید که پریز برق که پرینتر به آن متصل است، برق دارد و کابل برق به درستی به پرینتر وصل شده است. همچنین، اگر پرینتر خود را به یک محافظ برقی متصل می کنید، مطمئن شوید که محافظ روشن است و برق دارد.

خرابی در سیم برق پرینتر

ممکن است سیم برقی که پرینتر را به پریز متصل می کند، خراب یا قطع شده باشد. بررسی کنید که آیا از سیم برق سالمی استفاده می کنید و به دنبال هر گونه آسیب دیدگی یا قطعی باشید تا مشخص شود مشکلی در این مورد وجود دارد یا خیر.

مشکل در سوئیچ روشن/خاموش چاپگر

سوئیچ روشن/خاموش پرینتر ممکن است دچار مشکل شده باشد. مطمئن شوید که سوئیچ در حالت روشن قرار دارد و به درستی عمل می کند. این ایراد هم می تواند مکانیکی باشد، یعنی دکمه خراب شده باشد و هم فنی. در ایاردات فنی باید اتصالات درونی دستگاه و برد آن بررسی شود.

مشکلات فنی پرینتر

مشکلات فنی دیگری مانند خرابی تغذیه برق داخلی، مشکل در برد یا مدارهای الکترونیکی پرینتر نیز می تواند باعث روشن نشدن پرینتر شود. در این صورت، بهتر است با مرکز تعمیرات پرینتر تماس گرفته و درخواستی برای حضور تکنسین در محل و بررسی دقیق دستگاه ثبت کنید.

مسدود شدن پرینتر

در برخی مواقع، اگر پرینتر گیر کرده یا مسدود شده باشد، ممکن است عملکرد آن تحت تأثیر قرار گیرد و روشن نشود. بررسی کنید که آیا هرگونه مانعی در مسیر حرکت کارتریج ها و قطعات دیگر پرینتر وجود دارد یا خیر.

روش های رفع مشکل روشن نشدن پرینتر

نرسیدن برق به چاپگر می تواند زمینه ساز اختلال روشن نشدن پرینتر باشد. 

  • ابتدا مطمئن شوید چاپگر به برق وصل است و کابل برق سالم است.
  • اطمینان حاصل کنید که دکمه روشن / خاموش دستگاه روی حالت روشن است.
  • مطمئن شوید Fu102 روی ECU نسوخته است.
  • اگر حالت های فوق درست است برد ECU را عوض نمایید.
  • لازم به ذکر است ، وقتی چاپگر به برق وصل می شود باید موتور دستگاه حدود ۵ ثانیه بچرخد.
مشکلات فنی پرینتر

بررسی منابع برق دستگاه

ابتدا مطمئن شوید که پرینتر به منبع برق وصل شده است و کابل برق درست کار می کند. همچنین از وجود برق در سوکت مطمئن شوید و در صورت لزوم از یک سوکت دیگر استفاده کنید.

چک کردن دکمه روشن/خاموش

اطمینان حاصل کنید که دکمه روشن/خاموش پرینتر فشار داده شده و درست کار می کند. گاهی اوقات دکمه ممکن است خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشد.

بررسی کابل USB

 اگر پرینتر از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل است، مطمئن شوید که کابل به درستی و محکم متصل شده است. همچنین ممکن است کابل خراب شده باشد، بنابراین از یک کابل دیگر استفاده کنید.

راه اندازی مجدد پرینتر

گاهی اوقات پرینتر به دلایل ناشناخته ای هنگام استفاده خاموش می شود. برای رفع این مشکل، دوشاخه را از دیوار قطع کنید، چند ثانیه صبر کنید و سپس آن را مجدداً روشن کنید تا پرینتر دوباره راه اندازی شود.

بررسی وضعیت جوهر یا تونر

اگر پرینتر شما از جوهر یا تونر استفاده می کند، مطمئن شوید که سطوح جوهر و تونر مناسب است. در صورت لزوم، جوهر یا تونر را تعویض کنید.

تماس با مراکز تعمیرات

اگر هیچ کدام از موارد بالا مشکل را حل نکرد، رفع ایراد از دست شما خارج است و باید با تکنسین تعمیرات پرینتر در مورد آن صحبت کنید. روشن نشدن پرینتر اختلالی است که کاربران این دستگاه اداری را با مشکل مواجه می کند. رفع ایراد این مشکل نیاز به حضور کارشناسان مسلط و آگاه به فناوری های نوین دارد. مرکز تعمیرات کپی برای جذب مهندسین و تکنسین های خبره تمامی تلاش خود را انجام داده است .

مرکز تعمیرات پرینتر

نمایندگی دستگاه های اداری و واحد تعمیرات کپی

نمایندگی دستگاه های اداری، واحد های تعمیرات کپی ، پرینتر، فکس و غیره را به صورت مجزا طراحی کرده است . درصورتی که کاربران با روشن نشدن پرینتر مواجه شدند جهت تعمیر باید به واحد مرتبط با دستگاه مراجعه نمایند . کارگاه های فنی این نمایندگی به ابزارآلات مدرن تجهیز شده است . همانطور که مستحضر هستید دلیل ایرادات پیش آمده در چاپگر می تواند یکی از این دو مورد باشد :  ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری . از این رو مرکز تعمیرات کپی در پارت های تعمیر تفکیک شده به ارائه خدمات ریکاوری می پردازد .

تکنسین های این مرکز با تسلط بر دانش نوین و با بکارگیری درجه یک ترین تجهیزات تمامی تعمیرات چاپگر را به کاربران ارائه می دهد . لازم به ذکر است ، کادرفنی ما در صورت نیاز به تعویض قطع از قطعه هولوگرام دار استفاده می نمایند . چنانچه کاربران با روشن نشدن پرینتر خود رو به رو شدند می توانند با آسودگی خاطر دستگاه خود را به دست تکنسین های نمایندگی کپی بسپارند.

لینک های مفید

تعمیرات تخصصی پرینتر کانن / تعمیرات تخصصی پرینتر دل / تعمیرات تخصصی پرینتر فوجیتسو / تعمیرات تخصصی پرینتر اچ پی / تعمیرات تخصصی  پرینتر کونیکا مینولتا / تعمیرات تخصصی پرینتر ریکو / تعمیرات تخصصی پرینتر سامسونگ / تعمیرات تخصصی پرینتر توشیبا / تعمیرات تخصصی پرینتر زیراکس / تعمیرات تخصصی پرینتر پاناسونیک /  مرکز تعمیرات پرینتر پاناسونیک / مرکز تعمیرات پرینتر سامسونگ / مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی / مرکز تعمیرات پرینتر ریکو / مرکز تعمیرات پرینتر کیوسرا / مرکز تعمیرات پرینتر زیراکس / مرکز تعمیرات پرینتر کانن مرکز تعمیرات پرینتر کونیکا مینولتا / مرکز تعمیرات پرینتر توشیبا نمایندگی اصلی مادربرد / نمایندگی اصلی بازیابی اطلاعات / نمایندگی اصلی آل این وان / نمایندگی اصلی تی وی مانیتور / نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتور /مرکز سخت افزار ایران / نمایندگی اصلی نوت بوک / نمایندگی اصلی لپ تاپ  /  نمایندگی اصلی تعمیرات موبایل / نمایندگی اصلی تعمیرات تبلت

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩