اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی روشن نمی شود ؟

از آنجائیکه دستگاه کپی با توجه به پیشبرد برنامه های روزانه یک اداره اهمیت زیادی دارند، توجه به نگهداری و تعمیرات آن ضروری است. چراکه دستگاه کپی جزء لاینفک سازمان ها هستند. علاوه بر این، در منازل نیز شاهد استفاده ی روز افزون این دستگاه هستیم. از طرفی استفاده از دستگاه فتوکپی در سازمان های مختلف جهت تکمیل عملیات اداری سازمان ، ضروری است. دستگاه کپی نیز مانند سایر لوازم الکترونیک پس از مدتی ، ممکن است نیازمند سرویس و تعمیرات شود. زیرا پس از استفاده ی مکرر از دستگاه کپی ، بروز مشکل در آن اجتناب ناپذیر می باشد. روشن نشدن دستگاه کپی دلایل متعددی دارد.

گاهی ممکن است یک حواس پرتی باعث روشن نشدن دستگاه کپی شود. اما همیشه این مشکل نشان دهنده یک نقص اساسی و جدی نیست. اما از آنجائیکه این سوال از سوی کاربران مطرح شده است ، از متخصصین این حوزه در این مورد پاسخ این سوال را جویا شدیم که در ادامه به آن می پردازیم.

چرا دستگاه کپی روشن نمی شود ؟

دلایل روشن نشدن دستگاه کپی

متخصصین تعمیرات دستگاه کپی دلایل متعددی را در مورد روشن نشدن دستگاه کپی برشمرده اند که در ادامه به آنها اشاره میکنیم :

مشکلات مربوط به برد فرمتر دستگاه کپی

اگر دستگاه کپی شما روشن نمی شود این احتمال وجود دراد که از برد فرمتر باشد. این قطعه که به همان برد اصلی معرفی و شناخته میشود به نوعی مانند ستون فقرات دستگاه کپی است. وظیفه اصلی آن کنترل تمام اجزای الکترونیکی و مکانیکی در این محصول را برعهده دارد. حال اگر در این قطعه خرابی اتفاق بیفتد موجب مشکلات متعددی است که یکی از آنها روشن نشدن دستگاه کپی است. این مشکل نشانه هایی دارد که کاربران دستگاه می توانند با همکاران مرکز تماس گرفته و نشانه ها را اعلام کنند. متخصصین این امر با استفاده از جدیدترین ابزارها اقدام به تعمیر آن می کنند. حال اگر نیاز به تعمیر قطعه وجود داشته باشد، از قطعات اورجینال برای این منظور استفاده میکنند.

استفاده بیش از حد نیاز از دستگاه کپی

معمولا دستگاه های کپی که ساخته میشوند ظرفیت خاصی برای استفاده دارند. حال اگر بیش از حد ظرفیتشان از آنها کار کشیده شود، ممکنست دیگر روشن نشود. عکس این موضوع هم در مواردی صادق است. یعنی گاهی عدم استفاده از پرینتر هم می تواند باعث روشن نشدن دستگاه کپی شود.

نکاتی در مورد روشن نشدن دستگاه کپی

  • متخصصین تعمیر دستگاه کپی معمولا توصیه می کنند که اگر با مشکل روشن نشدن دستگاه کپی خود مواجه شدید قبل از هرچیزی اتصالات مربوط به دستگاه را چک کنید. واضح است که اگر سیم برق متصل به دستگاه دچار خرابی بوده و یا وصل نباشد، دستگاه کپی روشن نمی شود. پس در ابتدا باید مطمئن شد که سیم برق سالم است و مشکلی ندارد.
  • مورد بعدی اینست که حتما چک کنید دستگاه روشن است یا خیر. پس از آن اطمینان حاصل کنید که Fu102  روی ECU نسوخته باشد.
  • سعی کنید تا حد امکان دستگاه تکان داده نشود. گاهی جابجا کردن دستگاه موجب میشود آسیبهای جدی تری به آن وارد شود.

تعمیر دستگاه کپی

برای جلوگیری از مشکلات احتمالی که ممکنست قبل یا بعد از تعمیر دستگاه کپی  رخ دهد، خدمات تعمیر و سرویس در محل به کاربران ارائه میشود. پس از  مواجه شدن با روشن نشدن دستگاه خود می توانید با متخصصین مرکز تماس گرفته و درخواست خود را مبنی بر روشن نشدن دستگاه کپی اعلام کنید. پس از عیب یابی با استفاده از تجهیزات مناسب اقدام به حل مشکل می کنند. لازم به ذکر است که جهت تعمیر دستگاه کپی خود ، به تعمیرکاران و مراکزی که نمایندگی مجاز تعمیرات نیستند مراجعه نکنید . چراکه این مراکز ممکنست غیر از تحمیل هزینه های اضافی دستگاه موردنظر را دچار مشکلات بیشتری کنند.

مراکز نمایندگی مجاز تعمیرات دستگاه کپی در زمینه سرویس و تعمیرات بطور تخصصی فعالیت می کنند.آنها از نیروهای متبحر و آموزش دیده جهت این کار استفاده میکنند.کاربران در ابتدای امر از مشاوره های لازم در زمینه سرویس و تعمیرات دستگاه خود می توانند بهره ببرند و در صورت نیاز به حضور تعمیرکاران در محل، خدمات مربوط به سرویس یا تعمیر را دریافت نمایند. علاوه بر این کاربران می توانند پیشنهادات و انتقادات خود را در سایت مرکز سخت افزار ایران مطرح نمایند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩