اشتراک گذاری

رفع مشکل پرینت نگرفتن پرینتر

پرینت نگرفتن پرینتر یکی از مشکلات رایج انواع و اقسام پرینترهای موجود در بازار است. این مشکل می تواند برای کاربر بسیار کلافه کننده باشد. گاهی اوقات چاپ نکردن پرینتر شارپ ریشه در یک دلیل پیش پا افتاده ی جزیی دارد. به هر حال دلیل چاپ نکردن پرینتر هر چه باشد، باید کمی صبور باشید و وضعیت چاپگر را بررسی نمایید. در این بین به هیچ عنوان نباید به بدنه ی چاپگر ضربه بزنید. اصابت ضربه خود دلیلی برای خرابی پرینتر است. در ادامه به معرفی علل اصلی مشکل چاپ نکردن پرینتر و راه های رفع آن می پردازیم.

رفع مشکل پرینت نگرفتن پرینتر

دلایل اصلی پرینت نگرفتن پرینتر شارپ

قطعی ارتباط کامپیوتر و پرینتر

یکی از دلایل جزیی پیدایش مشکل پرینت نگرفتن پرینتر شارپ، قطعی مسیر ارتباطی میان کامپیوتر و پرینتر است. اگر رایانه ی مورد استفاده خود را از طریق کابل به پرینتر متصل کرده اید، ابتدا وضعیت کابل را بررسی کنید. فراموش نکنید که ذرات گرد و غبار نیز می تواند موجب خرابی اتصالات سیمی شود.

از کار افتادگی مین برد پرینتر

مین برد پرینتر نقش فرمانروای کلی چاپگر را برعهده دارد. شوک الکترونیکی، آبخوردگی، اصابت ضربه و فعالیت بیش از حد پرینتر منجر به خرابی مین برد پرینتر خواهد شد. در چنین شرایطی پرینتر روشن می شود، اما هیچ قدرتی در خصوص ثبت و ضبط دستورات کاربر ندارد در نتیجه کاربر با مشکل چاپ نکردن پرینتر مواجهه خواهد شد.

پر بودن حافظه ی پرینتر

چاپ نکردن پرینتر می تواند ناشی از پر بودن حافظه ی داخلی آن باشد. در این حالت کافی است از طریق پنل، صف انتظار موجود برای چاپ را پاک کنید و سپس چاپگر را یک بار خاموش و روشن کنید.

نصب نادرست درایور پرینتر در کامپیوتر

برای اینکه پرینتر بتواند دستورات ارسالی از طریق کامپیوتر را دریافت کند باید درایور آن به درستی نصب شده باشد. نصب ناقص درایور و یا عدم توجه به روند آپدیت درایور باعث پرینت نگرفتن پرینتر می شود.

راهکارهای رفع مشکل چاپ نکردن پرینتر

طبق آنچه در بخش قبلی گفته شد، می توانید طی مدت زمان کوتاهی مشکل پرینت نگرفتن پرینتر را برطرف سازید. در مرحله ی اول نابودی معضل چاپ نکردن پرینتر شارپ، سعی کنید راه ارتباطی دستگاه با رایانه را توسط تعویض کابل ترمیم کنید. در صورتی که از ارتباطات بی سیم وای فای استفاده می کنید، یک بار اتصال را ریست کنید. پس از اینکار به سراغ درایور پرینتر بروید و وضعیت آن را چک کنید. خوشبختانه معمولا ویندوز 10 به روزرسانی درایورهای نصب شده را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. اما بهتر است چک کردن درایورها را هم به خاطر بسپارید. جهت کسب راهنمایی های بیشتر در مورد نصب درایور پرینترها با کارشناسان ما در نمایندگی رسمی شارپ تماس حاصل فرمایید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

14 − سیزده =