اشتراک گذاری

شارژ کارتریج کانن

کارتریج یکی از قطعات اصلی و مشترک میان انواع دستگاه کپی و پرینتر به شمار می رود .این قطعه دارای محفظه ای است که به وسیله ی پودری به نام تونر شارژ می شود. این پودر به رنگ سیاه بوده و رنگ مورد نیاز برای چاپ را تامین می کند. عدم وجود این پودر در محفظه ی کارتریج به منزله ی خالی شدن این محفظه بوده و نیاز به شارژ آن را اعلام می کند. نبود تونر در این بخش از دستگاه منجر به عدم عملکرد آن شده و امکان چاپ را از دستگاه سلب می کند. شارژ کارتریج دستگاه کپی کانن با شارژ کارتریج پرینتر کانن متفاوت می باشد . به همین منظور بهتر است پیش از آن که برای شارژ کارتریج کانن اقدام نمایید با مراحل شارژ این قطعه آشنا باشید.

در ادامه به بررسی مراحل شارژ کارتریج دستگاه کپی کانن و شارژ کارتریج پرینتر کانن می پردازیم. همچنین با بهره مندی از فیلم آموزشی در این صفحه نیز می توانید مراحل شارژ کارتریج کانن را به سادگی اعمال نمایید.

شارژ کارتریج دستگاه کپی کانن

  1. ابتدا دریچه کناری دستگاه را باز می کنیم.
  2. با فشار دادن اهرم سبز رنگ به سمت پائین، کارتریج را آزاد می کنیم و به سمت بیرون می کشیم.
  3. پس از خارج کردن کارتریج، دریچه خروج پودر را ببندید زیرا ممکن است پودر به بیرون بریزد.
  4. دریچه مخزن بعد از پر شدن در کارخانه با چسب محکمی پلمب می شود. باید با احتیاط کامل آن را باز کنید که مخزن ترک نخورد. از یک دم باریک برای این کار می توانید کمک بگیرید
  5. یک سوم پودر مخصوص همین مدل را در مخزن ریخته و درب مخزن را با چسب حرارتی پلمب کنید.
  6. در پایان مخزن را آرام تکان دهید تا پودر یکنواخت شود. و دوباره سر جای خود قرار می دهید. لازم نیست دریچه سفید را باز کنید چون هنگام قرار دادن در داخل دستگاه خودش باز می شود.

نکته : توجه داشته باشید برخی ازکارتریج ها امکان شارژ نداشته و یکبار مصرف هستند . در صورتی که در دستگاه کپی شما از این نوع کارتریج استفاده شده است لازم است پس از اتمام تونر آن را تعویض نمایید.

آموزش شارژ کارتریج پرینتر کانن

1.در قدم اول اتصال پرینتر به برق را قطع کنید.

2.از عدم وجود جریان برق در آن اطمینان حاصل کنید.

3.درب دستگاه را باز کرده و سپس کارتریج را از دستگاه خارج کنید.

4.برچسب موجود بر روی کارتریج را باز کنید. با این کار منافذ وروردی جوهر کارتریج قابل مشاهده هستند.

5.هد کارتریج را با استفاده از آب گرم و دستمال تمیز نمایید. به منظور حفظ کیفیت و کارایی قطعه برای این کار از محلول های پاک کننده استفاده نکنید.

6.برای انتقال جوهر به درون محفظه ی کارتریج میزان جوهر مناسب محفظه ی کارتریج را به آن تزریق کنید. در این مرحله از شارژ کارتریج پرینتر کانن به جوهر های مناسب برای پرینتر خود نیاز دارید به همین منظور بهتر است دفترچه راهنمای پرینتر کانن را مطالعه نمایید.

7.در پایان تمامی منافذ اطراف ورودی جوهر را تمیز کرده و کارتریج را به آرامی در جایگاه خود قرار دهید.

نمایندگی ماشین های اداری کانن

نمایندگی ماشین های اداری با بهره مندی از انواع ماشین های اداری کانن ، تمامی این محصولات را به صورت اورجینال و همراه با ضمانت نامه به فروش می رساند . بهره مندی از مشاوران مجرب در این مجموعه سبب شده تا مشتریان بتوانند بهترین دستگاه را متناسب با نیاز خود خریداری نمایند. تمامی اطلاعات فنی و تخصصی انواع ماشین های اداری از مشاوران قابل دریافت می باشد. شما می توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیرات ماشین های اداری کانن کلیه ی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید. شارژ و تعویض کارتریج انواع دستگاه کپی و پرینتر در این نمایندگی توسط متخصصان حرفه ای انجام می شود.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩