اشتراک گذاری

تعمیر مین برد پرینتر

برای تعمیر مین برد پرینتر یا تعویض این قطعه و اطمینان از اورجینال بودن قطعه جدید، می توانید با نمایندگی تعمیر پرینتر در مرکز سخت افزار ایران تماس بگیرید. بسیاری از ایراداتی که در عملکرد پرینتر ایجاد می شوند، ناشی از خرابی برد اصلی هستند. مین برد، قطعه ای کلیدی در پرینتر و دستگاه کپی است که بر سایر بخش ها نیز کنترل دارد. خرابی اجزای برد، منجر به معیوب شدن عملکرد این قطعه و نهایتا از کار افتادن آن می شود. در این شرایط، دستگاه به درستی کار نکرده و ممکن است دیگر قطعات هم آسیب ببینند. با تعمیر مین برد پرینتر یا تعویض این قطعه در صورت نیاز، می توان این مشکلات را برطرف کرد. در ادامه شما را با نکات بیشتری در مورد تعمیر مین برد پرینتر آشنا می کنیم.

تعمیر مین برد پرینتر

هزینه تعمیر مین برد پرینتر 

هزینه تعمیر مین برد چاپگر، با توجه به نوع و شدت آسیب دیدگی این قطعه متفاوت است. برای تعمیر این قطعه باید اجزای آن بررسی شده و تعویض گردند و این کار معمولا هزینه زیادی ندارد. اما همیشه مسئله به همین سادگی نیست. گاهی شدت آسیب دیدگی و خرابی قطعات برد به اندازه ای است که عملا امکان تعمیر مین برد پرینتر وجود ندارد. در این صورت باید برد را با یک نمونه جدید جایگزین کرد تا عملکرد دستگاه به حالت عادی بازگردد. تعویض مین برد معمولا هزینه بر است؛ با این حال تا عیب یابی دقیق دستگاه، نمی توان در مورد هزینه تعمیر مین برد آن نظر دقیق داد.

نحوه تعمیر برد اصلی  پرینتر

برای تعمیر مین برد پرینتر، باید اجزای آن را ترمیم کرده و یا به طور کامل این قطعه را تعویض نمود. درواقع اگر یکی از قطعات برد آسیب دیده باشند، آن قطعه تعویض شده و مشکل برد برطرف می شود. اما در صورت سوختن برد، امکان ترمیم آن وجود ندارد و باید این قطعه را با یک برد جدید جایگزین کرد. با این حال اگر برد نسوخته باشد، می توان با تعویض قطعاتی همچون مقاومت ها، خازن ها، ترانزیستورها و …  این قطعه را تعمیر کرد.

دلایل اصلی خرابی مین برد پرینتر

خرابی مین برد پرینتر فارغ از تعداد قابلیت های دستگاه و برند سازنده ی آن اتفاق می افتد. به طور کلی استهلاک و بی احتیاطی کاربر منجر به پیدایش مشکل خرابی مین برد چاپگر می شود. اگر به ظرفیت ماهیانه ی پرینتر دقتی نداشته باشید، دیر یا زود برد اصلی پرینتر کارایی خود را در پردازش های مرتبط به چاپ از دست خواهد داد. مین برد نقش فرمانروای کلی پرینتر را بر دوش می کشد. تمامی پردازش هایی که برای چاپ یک برگه لازم است، باید تحت کنترل مین برد چاپگر شکل گیرند. عدم توجه به قدرت پرینتر، اصابت ضربه، آب خوردگی، نوسانات برق، تاخیر در انجام سرویس های دوره ای و ارسال بی رویه ی دستورات چاپ به پرینتر باعث ظهور مشکل خرابی مین برد می شود.

علائم از کار افتادگی مین برد چاپگر

سوختگی مین برد پرینتر و یا نیم سوز شدن آن دارای علائم بسیاری است. هر گونه اختلالی که در روند انجام فرآیند چاپ اسناد نمایان شود، ممکن است به خرابی مین برد مرتبط باشد. گاهی اوقات حتی زمانی که برد اصلی پرینتر می سوزد، دستگاه دیگر قدرتی برای روشن شدن ندارد. اما معمولا عدم واکنش پرینتر نسبت به چاپ اسناد نشانه ی اصلی خرابی مین برد است. در چنین شرایطی چاپگر را خاموش کرده و با نمایندگی رسمی تعمیرات پرینتر تماس حاصل فرمایید.

علائم از کار افتادگی مین برد چاپگر

تعمیر یا تعویض برد اصلی پرینتر؟

همان طور که اشاره شد، خرابی مین برد پرینتر رابطه ی مستقیمی با اختلالات ساختاری سایر قطعات پرینتر دارد. از این رو تعمیر و یا تعویض مین برد باید متناسب با وضعیت کلی مین برد صورت پذیرد. چراکه باقی ماندن یک خرابی ناچیز در مین برد، منجر به خرابی سایر قطعات پرینتر از جمله درام و یونیت فیوزینگ آن خواهد شد. با حضور در نمایندگی تعمیرات پرینتر می توانید مطمئن باشید که تعویض و یا تعمیر مین برد به بهترین شکل ممکن انجام می شود. لازم به ذکر است که اصالت و کیفیت قطعه ی تعویض شده با گارانتی های معتبر قابل اثبات خواهد بود.

تعمیر یا تعویض برد اصلی پرینتر؟
3.4/5 (7 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩