اشتراک گذاری

تاریخچه دستگاه کپی

تاریخچه دستگاه کپی

بررسی تاریخچه دستگاه کپی

تاریخچه دستگاه کپی به زمانی بازمی گردد که کارلسون، کارمند اداره و مخترع دستگاه فتوکپی ، ناچار بود تا هرروز تعداد کثیری رونوشت از اسناد و مدارکی که به وی تحویل داده می‌شد تهیه کند. با گذشت زمان و تهیه‌ی رونوشت‌های بسیار، کارلسون به درد آرتروز گرفتار شد.

کارلسون به سبب درد آرتروز، در پی خلق راهکاری بود که از طریق آن بتواند هرچه سریع‌تر به تعداد زیادی کپی دست یابد. آنچه که ذهن وی را به خود مشغول کرده بود آن بود که: «چه می‌شود جعبه‌ای جادویی اختراع شود که با فشار یک دکمه، از روی اسناد، چند رونوشت برابر با اصل بگیرد!».

در فرهنگ معین از واژگان «روگرفت» و «رونوشت» به عنوان معادل‌های فارسی کلمه‌ی فتوکپی یاد شده است. با این اوصاف می‌توان فتوکپی را تصویری دانست که از روی مدرک یا سند اصلی توسط دستگاه ویژه‌ای گرفته می‌شود.

تولید اولین دستگاه کپی

پیش از اختراع دستگاه الکتروگرافی توسط کارلسون ، اولین دستگاه جهت  کپی در سال ۱۷۷۹ توسط جیمز وات تولید شد. سیستم این دستگاه کپی به صورت انتقال جوهر به صورت فیزیکی صورت می گرفت.

پس از آن در سال ۱۹۳۷ یک فیزیکدان بلغاری به نام جورجی ناد جاکوف پی برد که هنگام قرارگیری در میدان الکتریکی و در صورتی که در معرض نور قرار گرفته باشید، بعضی از دی الکتریک ها قطبیت الکتریکی دائم پیدا خواهند نمود .

سالشمار تاریخچه دستگاه کپی

اولین دستگاه کپی بانام  الکتروفتوگرافی ، در سال ۱۹۳۸ توسط شخصی به نام چستر کارلسون ابداع گردید. به این نوع کپی که پیش از دستگاه کپی رنگی ابداع گردیده بود، شیوه ی کپی خشک گفته می شد. در این روش از هیچ یک از مایعات شیمیایی استفاده نمی شد. این در حالی بود که پیش از کارلسون شخص دیگری به نام جرج کریستوف لیختنبرگ در سال ۱۷۷۸ چاپ به روش الکترواستاتیک را ابداع نمود و پس از ان کارلسون روش چاپ الکترواستاتیک را با تصویر در هم آمیخت. روش کارلسون برای چاپ اطلاعات بود و زیاد مورد استقبال قرار نگرفت؛ از جمله علت های آن می توان به زمان­بر و طولانی بودن مراحل اشاره نمود. در این روش می بایست مراحل کپی برداری به صورت دستی و با برگه های مسطح انجام می شد.

پس از ۱۸ سال که عملیات کپی برداری بدین صورت انجام می شد، تحول عظیمی در روش کپی برداری آغاز شد. در روش جدید به جای استفاده از برگه های مسطح می توان از استوانه های فلزی که از سلنیون پوشیده شده بود، استفاده نمود. در این روش عملیات کپی برداری به صورت کاملا خودکار انجام می شد. این روند تکامل که البته پیش از پیدایش دستگاه کپی رنگی بود، ادامه یافت تا آنکه در سال ۱۹۶۰ اولین دستگاه کپی که به صورت کاملا خودکار کار می کرد به نام زیراکس تولید گردید. این دستگاه توسط شرکتی به نام هالویید زیراکس تولید گردید.

نمایندگی کونیکا مینولتا و واحدهای تعمیرات کونیکا مینولتا

نمایندگی کونیکا مینولتا ضمن ارائه ی مقالات عمومی و تخصصی که یکی از آن ها با عنوان ( تاریخچه دستگاه کپی ) از نظرتان گذشت.  خدمات خود را در بخش های مجزا به کاربران ارائه می نماید. جهت بهره مندی از خدمات تخصصی تعمیر ماشین های اداری کونیکا مینولتا ، وارد صفحه ی مربوط به واحد مورد نظر شوید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩