اشتراک گذاری

خال های تونر روی کاغذ در دستگاه کپی

آیا تا بحال پیش آمده که برگه های چاپ شده در دستگاه کپی شما دارای نقاط و خالهای اضافه باشند؟ معمولا این لکه ها ناشی از تونر هستند و به دلیل وجود این ماده روی برگه ایجاد می شوند. در مقاله امروز راجع به دلایل خال های تونر روی کاغذ در دستگاه کپی و روش های رفع آنها صحبت می کنیم.

به دلایل مختلفی ممکن است ذره های تونر از کارتریج خارج شده و روی غلطک یا سایر بخش های مربوط به چاپ کاغذ بچسبند. به دنبال بروز این وضعیت، لکه های تونر روی برگه ها میمانند و پس از چاپ، شاهد کاغذی با خال های تونر هستیم. برای رفع این مشکل باید بخش های مختلف دستگاه را تمیز کنید که در ادامه شما را با نحوه انجام این کار آشنا می کنیم. برای آشنایی با رایج ترین دلایل خال های تونر روی کاغذ در دستگاه فتوکپی و چگونگی برطرف کردن این مشکل، با ما همراه باشید.

خال های تونر روی کاغذ در دستگاه کپی

علت وجود خال های تونر روی کاغذ در دستگاه کپی

مهم ترین علت خال های تونر روی کاغذ کپی شده، آلودگی غلطک، شیشه و یا سایر بخشهای عبور برگه هستند. اگر تونر روی هریک از این بخشها وجود داشته باشد، لکه های اضافه روی برگه ایجاد می شوند. البته گاهی این مشکل به دلیل جاگیری نادرست کاغذ در دستگاه اتفاق می افتد. جالب است بدانید که شکل لکه ها هم در شناسایی علت بروز آنها موثر هستند.

اگر بخش های محو غالباً به صورت دایره ای شکل هستند، ممکن است فقط یک برگ کاغذ اشکال داشته باشد. البته این احتمال هم وجود دارد که میزان رطوبت کاغذ یکنواخت نباشد یا نقاط مرطوب روی سطح کاغذ وجود داشته باشد. در هر صورت مطمئنا از خال های تونر روی کاغذ در دستگاه کپی خود خوشحال نیستید و به دنبال رفع این مشکل هستید. در ادامه روش های برطرف کردن این ایراد و جلوگیری از تکرار آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

شناسایی آسیب های درام براساس نوع خال های تونر روی کاغذ در دستگاه کپی

اصلی ترین دلیل پیدایش خال های تونر روی کاغذ در دستگاه کپی خرابی درام است. ناکارآمدی درام موضوعی کاملا فنی است که نیازمند اعمال تعمیرات تخصصی می باشد. جالب است بدانید نوع لک و خال های تونر می تواند نشان دهنده آسیب خاصی در درام باشد. این نشانه ها عبارتند از:

نقاط و لکه هایی که به طور یکنواخت در قالب یک خط افقی تکرار می شوند

این مشکل که عموما کل صفحه ی چاپ شده را درگیر می کند، نشان دهنده ی اتصالی هایی می باشد که در فوم رول و ساختار درام پدید آمده است. در واقع فوم رول قطعه ای است که ضایعات روی درام را تمیز می کند. این قطعه در اثر ضربه دچار اختلال می شود و دیگر قادر به انجام وظیفه نخواهد بود.

اثر تایر خاکستری رنگی در سمت راست یا چپ صفحه دیده می شود

این نوع از خال های تونر روی کاغذ در دستگاه کپی را به دلیل شکل ظاهریش، گاهی با عنوان شن باد خورده نیز معرفی می نمایند. چنین معضلی بر نازک شدن سطح درام و در واقع فرسودگی آن دلالت دارد. بنابراین در اکثر مواقع مبارزه با این حالت در تعویض درام نهفته است.

لکه‎ های تونر در سراسر صفحه به صورت عمودی به یکدیگر متصل می شوند

چنین اتفاقی زمانی رخ می دهد که پوشش درام در معرض نور خورشید قرار گرفته و دچار اختلال شده است. فاصله ای که مابین لکه ها ایجاد می گردد به محیط پیرامون درام بستگی دارد. در هر حال فراموش نکنید که قرار گرفتن درام در معرض تابش مستقیم آفتاب به مدت طولانی باعث خرابی درام می شود.

رفع مشکل وجود خال تونر روی کاغذ در فتوکپی

برگه هایی که با لکه ها یا خطوط اضافی کپی می شوند، قابل تمیز شدن نیستند. یعنی نمی توان لکه های آنها را از بین برد و حتی گاهی کاملا غیر قابل استفاده هستند. اما می توان از بروز این مشکل و ایجاد خال های تونر روی کاغذ در دستگاه کپی جلوگیری کرد. برای این منظور باید بخش های آلوده را تمیز کنید. توجه داشته باشید که برای تمیز کردن شیشه و غلطک دستگاه کپی تنها از پارچه نرم استفاده کنید.

به هیچ عنوان این بخشها را با اشیاء نوک تیز یا شوینده های شیمیایی تمیز نکنید. این مواد به شیشه و سایر قطعات دستگاه فتوکپی آسیب می رسانند و هزینه تعمیراتی زیادی را به شما تحمیل می کنند. اقدام دیگری که باید انجام دهید این است که کارتریج را بررسی کنید. شما باید مطمئن شوید که مشکل تونر ریزی در کارتریج وجود ندارد. در این صورت از یک تکنسین مجرب تعمیر دستگاه کپی بخواهید ضمن وارسی کارتریج، مشکل تونر ریزی را برطرف نماید.

نمایندگی دستگاه کپی همگام با مشتری

نمایندگی دستگاه کپی خود را همگام و همسو با مشتری می داند. این یک شعار نیست و پس از اولین مراجعه خود به مرکز سخت افزار ایران ، نمود عینی آن را مشاهده خواهید کرد. این مجموعه، با به خدمت گرفتن جمعی از متخصصین فعال در حوزه تعمیرات ماشین های اداری، خدمات قابل توجهی را در این زمینه به کاربران ارائه می دهد.

انواع دستگاه های فتوکپی اداری و صنعتی از کلیه برندها در این نمایندگی پذیرش شده و پس از طی عملیات عیب یابی، به صورت تخصصی تعمیر می شوند. این مرکز عهده دار وظیفه ترمیم کلیه دستگاه های کپی در تخصصی ترین سطح بوده و خود را متعهد به ارائه با کیفیت ترین خدمات به کاربران می داند. در همین راستا نیز وظیفه ترمیم کپی بر عهده جمعی از مجرب ترین تکنسین های این حوزه گذاشته شده که قادر به تعمیر محصول مورد بحث، بدون نقص و ایراد می باشند.

لینک های مرتبط : 

مرکز تعمیرات کپی

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩