اشتراک گذاری

کپی بسیار روشن یا تیره

  امروزه دستگاه کپی یکی از پر کاربردترین تجهیزاتی است که در زمینه ماشین های اداری مورد توجه شرکت ها، دفترهای چاپ و تکثیر، ارگان های خاص، سازمان ها و حتی خانه ها است. عمر زیاد این دستگاه ها به همراه ایجاد زمینه ی مناسب برای استفاده ی بهینه، باعث شده است که بسیاری از مشتریان، دستگاه کپی استوک و یا دست دوم تهیه کنند. ممکن است گذشت زمان، همچنین اطلاعات ناکافی در زمینه ی سخت افزار و نرم افزار، دستگاه کپی را دچار مشکلاتی در زمینه ی چاپ کند. مشکلات رایج دستگاه کپی در بیشتر مواقع با پاک کردن و رفع گرد و غبار برطرف می شود. یکی از بارزترین این مشکلات، کپی بسیار روشن یا تیره است. در این مقاله به علل کلی آن اشاره می شود.

کپی بسیار روشن یا تیره

قابلیت های مختلف دستگاه های کپی

قبل از بررسی علت های کپی بسیار روشن یا تیره باید گفته شود که دستگاه کپی با توجه به مصارف خاص، با تفاوت ها و قابلیت های مختلف ساخته و پرداخته می شوند. بعضی از دستگاه های دارای، تجهیزات متفاوتی برای بر طرف کردن نیاز خاص مشتری است. این دستگاه ها در مدل، اندازه و نوع متفاوت اند که این خود موجب تفاوت درقیمت آن ها می شود. شرکت ها، دائم به دنبال پیشرفت در زمینه ی تولید دستگاه هایی هستند که بیشترین قابلیت را در یک دستگاه داشته باشند.

به عنوان مثال یک نوع دستگاه کپی با قابلیت اسکن، پرینت، کپی رنگی و فکس وجود دارد. این دستگاه در کمترین حجم، بیشترین و بالاترین  بازدهی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. به همین دلیل، آشنایی با نکات کوچک در زمینه ی دستگاه کپی برای دارندگان  آن ضرری است چرا که می شود با یک دکمه، جابه جایی اندک قطعات و یا تعمیر یک قطعه ایراد قابل توجهی را از بین برد. در ادامه به یکی از این مشکلات، یعنی علل کپی بسیار روشن یا تیره می پردازیم.

علل کپی بسیار روشن یا تیره

در ابتدا باید خاطر نشان کنم تغییر سهوی و یا اختیاری تنظیمات دستگاه کپی موجب برهم زدن تعادل و تناسب را در برگه کپی خواهد شد. نتیجه ی این ناهمگونی، کپی های نامرغوب و ناسالم  است. از جمله می توان به نمونه های زیر اشاره کرد.

  • بی توجهی به توازنِ کنترل تراکم( کنترل چگالی) در کپی موجب می شود تا صفحات، بسیار تیره یا بسیار روشن شوند. برای رفع این مشکل بهتر است که به تنظیم دوباره ی سطوح تراکم پرداخت که بهترین راه حل برای مشکل کپی بسیار روشن یا تیره است.
  • در صورت تراکم بسیار اندک و تصویر بسیار روشن، تراکم را می توانید به صورت دستی تغییر دهید و تیره تر کنید. همچنین می توانید از تراکم خودکار استفاده کنید که بسیار نافع است.
  • در صورت تراکم بالا، و تصویر بسیار تیره، قطعا تراکم بر روی مقدار بسیار تیره تنظیم شده است. باز هم می توانید دستی تراکم را کم کنید و یا به حالت خودکار برگردانید.
  • دلیل دیگر برای کپی بسیار روشن یا تیره می تواند این باشد که عمر عملکردی درام به پایان رسیده است.
  • به اتمام رسیدن تونر، استفاده از تونرهای نامرغوب و یا بی کیفیت، در مواقعی استفاده از تونری نامناسب برای دستگاه به ایراد در رنگ کپی می انجامد. (اگر پیام “کاتریج سیاه جدید نصب کنید” را روی دستگاه دیدید تونر دستگاه تمام شده است با عوض کردن تونر کاتریج پیام پاک می شود.)
  • در پایان اگر از بعد این راه ها، کپی بسیار روشن یا تیره برطرف نشد، می توانید با خریداری قطعات جایگزین این مشکل را برطرف کنید.

توضیح اجمالی در زمینه کپی بسیار روشن یا تیره

در دستگاه های کپی با قابلیت های متفاوت، برای کپی برداری از هر چیزی تنظیمات خاصی هست. مثلا تنظیم کاراکتر، برای کپی برداری از متن های معمولی است. تنظیم متن/عکس چاپی، در حالتی به کار می رود که متن و تصویر همراه هم باشند: مثل کاتالوگ و مجله. تنظیم متن/تصویر برای متن و عکس هایی به کار می رود که عکس در آن ها پیست شده است. تنظیمات عکس چاپ شده برای کپی گرفتن از تصاویر چاپی مثل مجله ها و کاتالوگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تنظیمات عکس برای کپی گرفتن از عکس ها، تنظیمات نقشه برای کپی گرفتن از سایه روشن و متن های ریز بهترین حالت هستند. اگر متن شما با مداد روشن نوشته شده باشد از تنظیمات نسخه های روشن استفاده کنید. اما در هر صورت بهترین گزینه برای تنظیمات کپی حالت خودکار یا تنظیمات پیش فرض است تا کپی بسیار روشن یا تیره نشود. باید توجه داشته باشید در هنگام تغییر تنظیمات آن ها را ثبت کرده باشید.

نمایندگی دستگاه کپی

نمایندگی تعمیر دستگاه کپی با سابقه ی طولانی در زمینه ی تعمیر دستگاههای  کپی، فکس، پرینتر و … به ارائه ی بهترین خدمات می پردازد. این نمایندگی با کارکنان کارآزموده در زمینه ی فروش و تعمیر ماشین های اداری  مشتری مداری را در راس امور خود قرار داده است. بهترین و کامل ترین آرشیو دستگاه ها و قطعات موجب شده است تا به نحو احس به انجام امور خود بپردازند. جدیدترین و به روز ترین دستگاه ها را در زمینه ی فکس، پرینتر ،کپی و… از این نمایندگی بخواهید.امید که سال های متمادی با خیال آسوده به استفاده از آن ها بپردازید.

تعمیرات دستگاه کپی

تعمیرات دستگاه کپی  با در دست داشتن بهترین و به روزترین دستگاه های عیب یابی و کارشناسان مجرب در زمینه تعمیر، تعویض و جایگزینی قطعات توانسته است، در طول سال های متمادی رضایت تام مشتری را به خود جلب کند. به دلیل توانایی متخصیصن ما، از هر کجای ایران خیل مشتریان به تعمیرات ماشین های اداری سرازیر می شود. استفاده از قطعات اورجینال برای دستگاه های تعمیراتی موجب شده است تا مدت زمان استفاده از دستگاه چندین برابر افزایش یابد.تعمیرات ماشین های اداری آمادهی خدمتگزاری به شما مشتریان عزیز  است.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩