اشتراک گذاری

کاغذهای ضد کپی

کاغذهای ضد کپی برای جلوگیری از جعل، اسکن و کپی اسناد مهم مورد استفاده قرار می گیرند. این کاغذ ها قابلیت کپی گرفتن ندارند. هنگامی که از آن ها کپی، اسکن و یا فکس گرفته شود به روشی مانع از انجام درست کپی می شوند. این کاغذها به منظور حفظ امنیت در صورت کپی غیر مجاز اسناد، سرقت یا نشت آن ها وارد بازار شده اند. کاربران بسیاری در دنیا وجود دارند که از جعل، سرقت، دستکاری، تقلب، کپی غیر قانونی و …اسناد خود واهمه دارند.

کاربرد این نوع کاغذها موجب آرامش خیال و حس امنیت در کاربران خواهد شد. اگر کاغذ ضد کپی را در فتوکپی سیاه و سفید قرار دهند هشدار کپی غیر مجاز فعال شده و به مخاطب می فهماند که این سند قابل چاپ، دستکاری یا کپی نمی باشد. اگر کپی از دستگاه خارج شود، دارای اشکالاتی می باشد که نشان از جعلی بودن آن ها دارد. اگر همین سند در دستگاه فتوکپی رنگی واقع شود کپی خوانا نبوده و راز تقلبی بودن خود را فاش می کند. در ادامه به بررسی ویژگی ها و موارد کاربرد کاغذهای ضد کپی که توسط نمایندگی دستگاه کپی ذکر شده است می پردازیم با ما همراه باشید.

کاغذهای ضد کپی

ویژگی کاغذهای ضد کپی

کاغذهای ضد کپی با ویژگی های امنیت ساز، در برابر کپی با رنگ بالا واکنش نشان میدهند. این کاغذ ها به منظور جلوگیری از جعل، دستکاری، تقلب، کپی غیر قانونی و .. تولید شده اند. این کاغذها گاهی با ویژگی هایی مانند هولوگرام یا جوهرهای امنیتی، تصاویر مخفی، برچسب های امنیتی و … محافظت می شوند. اگر کسی بخواهد در این کاغذ ها تغییراتی ایجاد کند ملموس و قابل مشاهده و دریافت خواهد بود.

البته به یاد داشته باشیم که این کاغذها به طور 100% جلوی تقلب را نمی گیرند اما با این هدف طراحی، ساخته و پرداخته و وارد بازار شده اند. اگر دستکاری در این کاغذها صورت بگیرد امکان بازگشت به حالت اولیه در آن ها از بین خواهد رفت این کاغذها انواع مختلفی دارند که هر کدام به روشی دستکاری، تقلب و تحریف را نشان می دهند. استفاده از این کاغذها امکان تشخیص اسناد کپی یا اسکن شده را تسریع می بخشد.

انواع کاغذهای ضد کپی

• برگه های شب تاب

در هنگام کپی سفید شده و پس از خروج از دستگاه به حالت اولیه خود باز می گردند.

• کاغذهای فتوکرومیک

تغییر رنگ قابل برگشت در مقابل تابش نور از بارزترین ویژگی های آن هاست. به این طریق که این نمونه از کاغذهای ضد کپی یاد شده از مواد فتوکرومیک رنگی یا بی رنگ پوشانده شده، وقتی که در معرض تابش دستگاه کپی، اسکن یا فکس قرار می گیرد تغییر رنگ داده و همین تغییر رنگ در خروجی دستگاه اختلال ایجاد می کند. اما پس از پروسه ی کپی کاغذ به رنگ اصلی خود باز می گردد.

• کاغذهای پولاریزه

پوشش سطح کاغذ از Dye هایی که در زاویه های گوناگون با تغییر رنگ همراه خواهند بود. خروجی نیز در این وضعیت کاملا سیاه خواهد بود چرا که کنتراست در زمان کپی برداری کاهش پیدا می کند.

• برگه هایی با علامت پنهان VOIDیا COPY

این علائم با تابش نور یا روزلوشن دستگاه کپی، بر روی برگه ی چاپ شده نمایان می شوند. به این طریق این نمونه از کاغذهای ضد کپی مانع جعل سند می گردند.

• برگه های رنگ پذیر

این کاغذ ها از پایه ی رنگی تشکیل شده اند که هم رنگ کاغذ اند و در جذب نور و تونر با متن برابر هستند. خروجی دستگاه در زمان کپی گرفتن از این مدل سیاه خواهد بود.

• برگه های ترموکرومیک

استفاده از ماده ی بی رنگ تروموکرومیک که موجب از بین رفتن اختلاف مابین متن و برگه می شود. در این وضعیت دستگاه کپی یا امثالهم، قادر نخواهند بود متن را از کاغذ تشخیص دهند به این طریق کپی انجام نخواهد گرفت.

• کاغذهای فلورسنت

به دلیل کاربرد فیبرهای فلورینت یا افزودنی های دیگر در این نمونه از کاغذهای ضد کپی، در زمان تابیده شده نور، طول موجب فلوسنت پخش شده و برگه ی خارج شده از دستگاه سیاه و سفید خواهد شد.

• برگه های ضد جعل با ویژگی انتشار بالا

برگه با ماده ای پوشش داده می شود که قدرت انتشار بالایی دارد مانند پودر آلومینیوم یا مادون قرمز. دستگاه به دلیل کاهش پیدا کردن اختلاف و کنتراس در برگه قادر نخواهد بود که سند را کپی کند در نتیجه خروجی صفحه کاملا سیاه است.

دستگاه کپی

دستگاه کپی، اسکنر یا فکس به گونه ای طراحی شده اند که ابتدا نوری بر سند تابیده می شود سپس تصویر ثبت شده و در برگه ی کپی عینا تکرار می شود. اما تولیدکنندگان کاغذهای ضد کپی که بر اساس عملکرد این دستگاه ها ساخته و پرداخته شده اند، در صورت کپی گرفته شدن عناصری اضافی را نیز به خروجی دستگاه می افزایند. این کاغذها به ویژگی های تابش و وضوح یا همان روزولوشن دستگاه های مورد نظر، واکنش نشان می دهند و این حساسیت را به طریقی در برگه ی کپی شده نمایش می دهند و از جعل سند یا کپی برداری جلوگیری می کنند.

نمایندگی دستگاه کپی در تهران

نمایندگی دستگاه کپی در تهران زیر نظر برترین مدیران اجرایی ایران مشغول به کار است. در این مرکز با تلاش های شبانه روزی، عمده نیاز کاربران شناسایی شده و اقدامات لازم در جهت رفع آن انجام گرفته است. سه بخش مستقل نمایندگی دستگاه کپی در تهران به جدیدترین ابزارالات روز دنیا مجهز شده اند. واحد مشاوره زیر نظر کارشناسان فنی در حال خدمت رسانی است که از دستگاه و قابلیت های آن اطلاع کافی داشته و قادرند اطلاعات خود را در کوتاه ترین زمان در اختیار کاربر قرار داهند سپس بی طرف او را راهنمایی کنند.

این مرکز دارای بخش فروش پیشرفته است که جدیدترین دستگاه های کپی در آن گردآورده شده است تا کاربران بر اساس نیاز خود اقدام به خرید به صرفه، با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر نمایند. واحد تعمیرات این مرکز، تعمیر و تعویض قطعات مکانیکی و الکترونیکی دستگاه های مدرن و قدیمی کپی را بر عهده دارد.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩