اشتراک گذاری

علت کمرنگ زدن دستگاه کپی

یکی از مشکلاتی که معمولا در دستگاه های کپی بوجود می آید و کاربران آنرا گزارش میکنند کمرنگ زدن دستگاه کپی است . این اختلال دلایل متعددی  دارد. معمولا دستگاه هایی که در محیط آلوده ای مستقر شده اند و یا چند سالی از کارکرد آنها نگذشته ، میتوانند با تعویض کارتریج مشکل خود را حل کنند. بنابراین عامل اصلی کمرنگ بودن کپی ، کارتریج است. پس از آن مشکل به پودر برمیگردد. پس از آن مشکل درام است که تاثیر زیادی بر کیفیت چاپ خواهد داشت . پس از آن آنچه که اهمیت زیادی دارد قسمت مربوط به مگنت و بلیدمگنت است که در زمانی که کارتریج شارژ میشود باید هردوی آنها بخوبی تمیز شوند.

آخرین دلیل مربوط به علت کمرنگ زدن دستگاه کپی مربوط به خود دستگاه کپی است . معمولا پس از مدت معینی که از عمر کارکردی دستگاه کپی میگذرد باید کلیه قطعات اعم از داخلی و خارجی سرویس شود. به این ترتیب کلیه قطعات داخلی باید تمیز شود تا چاپ باکیفیتی داشته باشیم. در ادامه به دلایل به وجود آمدن چنین مشکلی و شیوه اصلاح آنها می پردازیم.

علت کمرنگ زدن دستگاه کپی

5 شیوه اصلاح کمرنگ زدن دستگاه کپی

کمرنگ زدن دستگاه کپی می تواند دلایل متعددی داشته باشد که در ادامه به آن و شیوه اصلاح آن اشاره خواهیم کرد :

  1. چنانچه خط های عمودی سفید رنگ یا بخشهایی که به ظاهر محو هستند برروی کاغذ مشاهده کردید، احتمالا اشکال آن کم بودن میزان تونر است. دراینصورت بهتر است کارتریج تونر جدیدی نصب کنید.
  2. گاهی چاپ کمرنگ به همراه لکه ای در صفحه نشاندهنده اینست که، باید در اولین فرصت کارتریج تونر را عوض کنید . علاوه براین، بهتر است بخشهای داخلی دستگاه خود را تمیز کنید.
  3. در برخی مواقع کپی کمرنگ، ممکن است ناشی از استفاده از کاغذهایی باشد که همخوانی چندانی با دستگاه ندارند. مثلا کاغذ بیش از اندازه مرطوب و یا زبر است. که دراینصورت با تعویض کاغذ مشکل حل می شود.
  4. اگر کمرنگ بودن کپی ها در تمامی صفحه چاپ شده مشاهده شود احتمالا به دلیل تنظیمات وضوح چاپ است. از طرفی این احتمال وجود دارد که حالت صرفه جویی در مصرف تونر فعال باشد. در چنین شرایطی بهتر است وضوح چاپ را تنظیم کنید و حالت صرفه جویی در مصرف تونر را غیرفعال کنید.
  5. دیگری که میتوانیم به آن اشاره کنیم کثیفی سطح بخش LSU در داخل دستگاه کپی است. در چنین وضعیتی بهتر است بخشهای داخلی دستگاه را تمیز کنید.

استفاده از کاغذ استاندارد را جدی بگیرید

بی‌توجهی به ویژگی‌های کاغذ مناسب و استاندارد برای دستگاه‌های کپی سبب بروز مشکلات فراوانی در این تجهیزات است. تداوم استفاده از کاغذهای بی کیفیت علاوه بر شکل گیری  چاپ کمرنگ در دستگاه کپی می تواند تا گیر کردن کاغذ در دستگاه، مچاله شدن برگه های چاپ شده و نیز خرابی تدریجی قطعات داخلی چاپگر ادامه بیابد. بنابراین توصیه می‌شود در حین خرید و تهیه کاغذهای دستگاه کپی، ویژگی‌های کاغذ استاندارد متناسب را در نظر داشته و بر این اساس اقدام نمایید.

تعمیر درام و رفع مشکل چاپ کمرنگ در دستگاه کپی

یکی دیگر از روش های کاربردی و البته تخصصی رفع مشکل چاپ کمرنگ در دستگاه کپی، تعمیر درام آن است. درام انتقال دهنده ی تصویر اسناد مربوطه ی کاربر از پرینتر به کاغذ می باشد. اگر ساختار درام از عملکرد اصلی خود دور شود، حتی با شارژ مرغوب ترین نوع تونر هم کارتریج کارایی مناسبی در چاپ از خود نشان نخواهد داد. درام استوانه ای است که با مواد خاصی پوشیده شده و با دریافت نور از خود خواص الکتریکی نشان می دهد. این قطعه با ولتاژ شارژ شده و با نور دشارژ می شود. به طور کلی درام هر دستگاه کپی از حساسیت تعمیراتی بالایی برخوردار است. خاطرنشان می نماییم که کارشناسان نمایندگی تعمیرات دستگاه کپی کلیه ی مراحل تعمیر و یا تعویض درام چاپگرهای گوناگون را در سطح کیفی بی نظیری انجام می دهند.

نمایندگی ماشین های اداری و واحد های تعمیرات

نمایندگی ماشین های اداری، واحد های تخصصی تعمیرات دستگاه کپی ، پرینتر، آل این وان، فکس و اسکنر را به صورت مجزا طراحی کرده است . کارگاه های فنی این مرکز به ابزارآلات تعمیر درجه یک مجهز شده اند . چنانچه کاربران با کمرنگ بودن کپی در دستگاه خود مواجه شدند می توانند به واحد مرتبط مراجعه نمایند . همانطور که مستحضر هستید دلیل ایرادات پیش آمده در دستگاه می تواند یکی از این دو مورد باشد : ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری . از این رو نمایندگی ماشین های اداری در واحدهای مجزا به ارائه خدمات ریکاوری می پردازد.

تکنسین های مرکز تعمیرات با تکیه بر فراست و خلاقیت خود و با بکارگیری درجه یک ترین تجهیزات ارائه خدمت می نماید . لازم به ذکر است ، کارشناسان ما در صورت لزوم به تعویض قطعه از قطعه اورجینال استفاده می نمایند . کاربرانی که با کمرنگ بودن کپی در دستگاه خود مواجه شدند می توانند با آسودگی خاطر دستگاه معیوب را به دست تکنسین های مجرب ما بسپارند .

4.6/5 (10 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

نوزده − 9 =