اشتراک گذاری

پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی

شاید عنوان “پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی ” کمی عجیب به نظر برسد. برای بسیاری از کاربران که با دستگاه پرینتر آشنایی دارند، درک ارتباط این دستگاه با دانش و علوم مهندسی شاید کمی گیج کننده باشد. قبل از ورود به این خبر اجازه دهید که در قالب یک مطلب کوتاه، کمی درباره پرینتر سه بعدی اطلاعات دریافت کنیم.

پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی

پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی ،  انقلاب صنعت مدل سازی

پرینتر های سه بعدی با روی هم قرار دادن لایه های نازکی از مواد، اشیاء سه بعدی را با دقت بسیار بالا می سازند. این پرینتر ها مدل های سه بعدی CAD را می گیرند و با استفاده از موادی که دارند یک مدل سه بعدی می سازند. با این ویژگی های منحصر عنوان پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی  خیلی هم شگفت انگیز نیست و اصلا بیراه هم نیست اگر بگویم بزرگترین انقلاب صنعت مدل سازی همین پرینتر و پرینت های سه بعدی هستند.

پرینتر سه بعدی چگونه کار می کند ؟

پرینترهای سه‌بعدی به عنوان تولیدکنندگان ذره‌ای یا لایه‌ای نیز شناخته می‌شوند، زیرا اساس کار آنها بدین گونه است که محصول مورد نظر را به‌صورت لایه به لایه بر روی یکدیگر می‌سازد تا درنهایت به محصول درخواستی برسد، البته بزرگ‌ترین ویژگی پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی  نسبت به روش‌های سنتی، دقت بالا و سرعت بیشتر است به علاوه هدر رفت ماده اولیه در این دستگاه خیلی کم است.

 اهمیت پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی یکی از روش های نمونه سازی سریعِ ساخت اشیای سه بعدی است. در پرینت سه بعدی، خلق اشیاء سه بعدی از مدل های سه بعدی طراحی شده توسط نرم افزارهای سه بعدی صورت می گیرد. مدل های طراحی شده توسط نرم افزارهای سه بعدی موجود در بازار انجام شده و سپس این فایل ها با تبدیل به فایل هایی با فرمت های استاندارد، به نرم افزاری واسط منتقل شده و در آنجا تبدیل به کدهای قابل فهم برای دستگاه های پرینتر سه بعدی می شوند. کنترل بازوهای حرکتی پرینترهای سه بعدی توسط مدارهای کنترلی یا کامپیوتر انجام می گیرد. اکنون کمی راحتر تر می توانیم درباره پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی  صحبت کنیم.

پرینتر سه بعدی در قالب ربات

هر بار با ظهور هر یک از فناری ها و تکنولوژی های نوین، نوید تولد یک دستگاه جدید با خاصیت های ویژه در جهان داده ی شود که چشمان همگان را گرد و متعجب خواهد کرد. این بار حرف از تولد پرینتر سه بعدی جدیدی است که در قالب یک ربات به میدان آمده!!! پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی ، در قالب یک ربات…

واقعیتDCP چیست؟

مهندسان معتقدند که  DCPصرفا یک پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی  نیست؛ بلکه راهی کاملا جدید برای فکر کردن در مورد ساختن است؛ به گونه ای که تغییر نگاه در تولید دیجیتال و طراحی معماری را تسهیل می‌کند. این سیستم آینده‌ ساخت و ساز دیجیتال را نشان می‌دهد که قطعا احتمالات جدید را در سطح سیاره‌ خودمان و حتی فراتر از آن برای ما ممکن خواهد ساخت.

  DCP و ساختمان سازی

تیمی از مهندسان دانشگاه MIT، (Massachusetts Institute of Technology ) ،یک ربات پرینتر سه بعدی توسعه داده‌اند که می‌تواند آینده‌ خانه‌ها و سازه‌های مشابه در زمین و دیگر سیارات باشد. پلت‌فرم ساخت‌و‌ساز دیجیتال می‌تواند هر چیزی را در هر محیطی بسازد.

انگیزه اختراع DCP

DCP ، سیستم رباتیک خودکاری است که می‌تواند در هر محیطی و با مصالح موجود در آن محیط کار کند. هدف مهندسان از ساخت این پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی  این است که سیستمی خودکار اختراع کنند که آن را به ماه، مریخ  یا حتی قطب جنوب بفرستند تا در آنجا برایشان عملیات ساختمان سازی انجام دهد.

اثبات اجرایی بودن این مفهوم، در ژورنال علوم رباتیک منتشر شده است. طبق مطالب منتشر شده در آن ژرنال، DCP قادر بود با استفاده از فوم و بتن، گنبدی با ارتفاع ۳.۷ متر را در ۱۴ ساعت بسازد.

قابلیت های DCP

پلتفرم ساخت و ساز دیجیتال (DCP)، یک پرینتر سه بعدی معمولی نیست. این دستگاه، کاملا قابل سفارشی‌سازی است و سیستم حرکت آزاد دارد که به دستگاه این توانایی را می دهد تا هر شئی‌ با هر اندازه‌ای را تولید کند.

برنامه مهندسان برای این دستگاه این است که دستگاه یک ابزار ساخت‌و‌ساز مستقل و متکی‌به‌خود باشد و بتواند ساختمان‌ها را با استفاده از مصالح موجود در محیط بسازد. پرینتر سه بعدی در ساختمان سازی  کمک بسیاری به مهندسان خواهد کرد.

تعمیرات پرینتر

کارشناسان ما در مرکز تعمیرات پرینتر آماده پاسخگویی به همه نیاز های کاربران خود است. این مرکز با داشتن آرشیوی کامل و مجهز از قطعات و تجهیزات جدید، قادر خواهد بود بهترین کیفیت تعمیر را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد. همواره دقت داشته باشید که برای تعمی دستگاه خود به مراکز مجاز و رسمی مراجعه کنید تا دستگاه شما به صورت تخصصی و حرفه ای تعمیر و ترمیم شود زیرا در غیر این صور آسیبهای بسیاری را متوجه دستگاهتان خواهید کرد.

مرکز تعمیرات کپی

مرکز تعمیرات کپی، واحدی نمونه و برتر برای ارائه همه خدمات مربوط به حوزه الکترونیک و مکانیک است. این مرکز با مجموعه ای از بهترین تکنسین ها و متخصصان، با تجربه ترین کادر فروش و در اختیار داشتن مجهزترین ابزارآلات تعمیر و بازسازی برای خدمت رسانی آماده است. ما در مرکز سخت افزار ایران ، مجموعه ای از بهترین ها را دور هم جمع کرده ایم تا کاربران حوزه فناوری و تکنولوژی های نوین را از سردرگمی و بلاتکلیفی بیرون بیاوریم و کیفیت را روانه خانه های آنها سازیم.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩