اشتراک گذاری

پرینترهای ۴ بعدی و تولید اشیاء پویا

دانشمندان در دویست و پنجاه و پنجمین نشست نمایشگاه انجمن آمریکایی شیمی (ACS) اعلام کردند که موفق به ساخت پرینترهای ۴ بعدی شده اند که می توانند اشیاء پویا تولید کنند. منظور از اشیاء پویا، ساختارهای خودسامان یافته‌ای است که با قرار گرفتن در معرض گرما و دیگر محرک‌ها تغییر شکل پیدا می کنند. اهمیت این تکنولوژی به دلیل کاربری های ان در صنایع پزشکی، فضایی و … است.

قابلیت ویژه این پرینترهای ۴ بعدی آن است که فرایندهای استفاده‌شده در پرینترهای ۳ بعدی مرسوم را ساده‌سازی و تسریع و در خود ادغام می‌کنند. چنین قابلیتی به دانشمندان این امکان را می دهد که از مواد متنوعی برای ساخت اجزای جامد و مایع، در یک زمان، استفاده کنند و سیم‌های هدایت‌کننده را به‌طور مستقیم در ساختارهای تغییر شکل‌دهنده ترکیب نمایند. سازندگان این دستگاه امیدوارند که با کمک تولیدات این پرینترها، محصولاتی ۴ بعدی خلق کنند‌ که تغییردهندۀ جهان اطراف باشند.

پرینترهای ۴ بعدی

ترکیب چهار تکنیک در جدیدترین پرینترهای ۴ بعدی

با وجود آنکه پرینترهای ۴بعدی می توانند محصولات سه‌بعدی‌ای تولید کنند که شکلشان در طول زمان و پس از قرار گرفتن در معرض گرما، نور، رطوبت یا دیگر محرک‌های محیطی تغییر پیدا کند اما استفاده از این دستگاه ها همچنان با چالش و مشکلات همراه است. این چالش از آن روست که محصولات تولید شده توسط پرینترهای ۴ بعدی، همچنان نیاز به پس‌پردازش‌های پیچیده و زمانبر دارند؛ پس‌پردازش‌هایی که برنامه‌ریزی بر روی اجزا تولید شده را امکان‌پذیر می سازد. مشکل دیگری که این پرینترها دارند آن است که در نسخه های تجاری‌شان، تنها  امکان استفاده از یک ماده وجود دارد.

دانشمندان در طول سال های اخیر بر آن بوده‌اند تا مشکلات ذکر شده در سطور فوق را مرتفع سازند. بر همین اساس، پژوهشگران به دنبال ساخت یک پرینتر همه‌کاره بودند تا دیگر پرینت‌های ۴بعدی را به چالش کشیده و تکنولوژی پرینت ۴ بعدی را به کاربست عملی نزدیک‌تر کند. پرینترهای ۴ بعدی که در نهایت توسط این دانشمندان و پژوهشگران ساخته شد توانست چهار تکنیک پرینت مختلف را با هم ترکیب می‌کند که شامل آیروسول، جوهرافشان، جوهر مستقیم و مدل‌سازی رسوب ذوب‌شده است.

دورنمای پرینترهای ۴ بعدی

امید است که در صنایعی چون پزشکی، فضا و … بتوان از تولیدات پرینترهای ۴ بعدی بهره برد. به ویژه آنکه بر پایه دستاوردهای جدیدِ دانشمندان، پرینترهای ۴ بعدی می توانند مواد جامد و الاستیک زیادی از جمله هیدروژل‌ها، جوهرهای هدایت‌کننده بر پایه نقره، کریستال مایع الاستومر و پلیمرهای حافظه شکلی یا SMPها را مورد استفاده قرار دهند. SMPها متداول‌ترین ماده‌ی مورداستفاده در پرینت‌های ۴بعدی هستند. این ماده می تواند برنامه‌ریزی شود تا یک شکل را به یاد بیاورد و سپس زمانی که گرم می‌شود، به آن شکل تبدیل شود.

با این تکنولوژی جدید، پژوهشگران می‌توانند SMPهایی با کیفیت بالاتر تولید کنند که قابلیت تغییرشکل‌های پیچیده‌تری را نسبت به گذشته داشته باشند و از این طریق، راه را برای کاربست و طراحی‌های عملی ۴بعدی بیشتر، باز کنند.

واحدهای تعمیرات دستگاه کپی

کارشناسان مرکز تخصصی تعمیرات کپی، ارائه‌دهندۀ تخصصی ترین خدمات مرتبط با تعمیر،بهسازی، سرویس و ترمیم دستگاه های کپی به دو شیوه «تعمیر در محل» و «تعمیر در مرکز» هستند. شما کاربران گرامی می‌توانید بسته به شرایط خود، درخواست انجام تعمیر به یکی از این دو شیوه را داشته باشید. مدیریت این مرکز به سبب اطمینان از عملکرد کارشناسان تعمیر خود، تمامی عملیات اجرا شده به دست کادر فنی خویش را گارانتی نموده و به شما این اطمینان را می‌دهد که خدمات ارائه شده از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشند.

 این امر به منظور کسب رضایت مشتریان گرامی و ایجاد اطمینان از کیفیت سرویس‌های تعمیر صورت پذیرفته است. استفاده از مواد اولیۀ با کیفیت و عالی، جایگزینی قطعات معیوب با قطعات اصلی و شرکتی، استفاده از پیشرفته‌ترین ابزار آلات لحیم کاری و ترمیم و … از جمله عوامل موفقیت کارشناسان مرکز تعمیر دستگاه کپی در تعمیر و ترمیم دستگاه‌های معیوب هستند. واحدهای تعمیرات کپی در بخش زیر معرفی می شوند.

مرکز تخصصی تعمیر دستگاه کپی

مرکز تعمیر دستگاه کپی ارائه دهندۀ تمامیِ سرویس هایِ تعمیر، ترمیم و تعویضی است که در فهرست خدمات پس از فروش دستگاه های کپی ذکر شده است. این مرکز با تعهد به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به مشتریان خویش و التزام به اجرای تمامی استانداردهای این حوزه، در تلاش است تا رضایت کاربران این برند را کسب نماید. مزیت ویژه مرکز تعمیرات دستگاه کپی حضور ناظرانی از سوی شرکت سازنده دستگاه و نظارت بر سطح کیفی خدماتی است که توسط کارشناسان و کارکنان حاضر در این مجموعه ارائه می گردد.

متدهای به کار رفته در این مرکز با آنالیز دستگاه‌های کپی بی‌شماری جمع‌آوری و تدوین گشته ‌اند از این‌رو مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌های تعمیر هستند. تسلط کارشناسان مرکز تعمیر copy بر نوین‌ترین متدها، این امکان را فراهم آورده تا غالب اختلالات سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری دستگاه های کپی به بهترین شیوه رفع و برطرف گردند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩