اشتراک گذاری

هارد دیسک در ماشین های کپی

هارد دیسک ماشین های کپی  اکثراً در دستگاه هایی یافت می شوند که در مراکز اداری قرار گرفته ‎اند. هارد دیسک در ماشین های کپی به دستگاه اجازه می دهد نیازهای چند منظوره ی خود را برآورده سازد و خود را با سایر لوازم اداری موجود در ادارات و سازمان ها هماهنگ کند. اما ممکن است همین امر سبب شود مشکلاتی بدخیم برای یک واحد تجاری رخ دهد.

هارد دیسک در ماشین های کپی

چرا دستگاه کپی هارد دیسک باید داشته باشد؟

هارد دیسک به یک دستگاه اجازه می دهد تا بطور همزمان بین چند کارمند شیر شود و هر کارمند بتواند نیاز خود را از سیستم استخراج کند. بطور مثال یک کارمند اقدام به کپی کند درحالیکه کارمند دیگر مشغول پرینت گرفتن می باشد. این کار سبب افزایش سرعت فعالیت ها در سازمان های شلوغ می شود و می تواند سبب افزایش بهره وری در انجام فرایند گردد.

طبیعتا از کپی هایی که دارای هارد دیسک می باشند می توان در ادارات شلوغی مانند بانک ها و ادارات ثبت احوال استفاده نمود. هارد دیسک همچنین به چندین کاربر امکان می ‎دهد پروژه های خود را در صف ذخیره کنند. این کار سبب می شود تداخلی در خلال فرایندهای چاپ صورت نگیرد و مدارک کپی گرفته افراد بصورت جدا چاپ شود.

خطرات امنیتی بالقوه هارد دیسک در ماشین های کپی

لوازم های اداری در داخل ادارات وایرلس هستند. در نتیجه در صورتی که نتوانیم یک فایروال و سیستم ایمنی قوی برای آن ایجاد کنیم دچار مشکل خواهیم شد. در صورت خلاء در بدنه های امنیتی، این سیستم ها دچار مشکل می شوند و اطلاعات داخل آنها به بیرون از سازمان انتقال پیدا می کند.

چرا باید نگران هارد دیسک دستگاه کپی یا پرینتر خود باشید؟

سرقت هویت و اطلاعات توسط هکرهای ایرانی و خارجی، در حال حاضر نگرانی عمده‎ای است که بر زندگی شخصی و همچنین واحدهای امنیت اطلاعت سازمان های سراسر جهان تأثیر می ‎گذارد. اخاذی هایی در این دوران اتفاق افتاده است که سبب شده ادارات بر حفظ اطلاعات خود اهتمام ورزند. هارد دیسک ها چون توانایی ذخیره فرایندهای گذشته را دارند همواره به یکی از محل های آسیب پذیر در ادارات برای نفوذ هکرها تبدیل شده اند. هکرها در صورت دسترسی به این هارد دیسک ها به هیچ وجه از ان چشم پوشی نمی کنند و اطلاعاتی که در گذشته برای چاپ به هارد دیسک در ماشین های کپی منتقل شده است را مورد بررسی قرار می دهند. در صورتی که اطلاعت یاد شده دارای مزایا و منفعتی برایشان باشد اقدام به دزدی آن اطلاعات می کنند.

توجه مدیران به حفاظت اطلاعات

مدیران و کارکنان معمولا بیشتر به فکر کارتریچ و تونر می باشند تا هارد دیسک ها. در صورتی که اصلا کارتریج و تونر اهمیتی ندارد و اطلاعات شرکت که مهمترین منابع یک واحد تجاری می باشد بسیار مهم و حیاتی است. برای این امر بهتر است از کارشناسی جهت افزایش ایمنی هارد دیسک در ماشین های کپی استفاده نمایید. این کارشناسان بهتر است هر هفته سیستم ایمنی حفاظت از هارد دیسک ها را چک و بازبینی نمایند و در صورت لزوم اقدام به تعمیر مشکل بوجود آمده کنند.

رایج ترین ایرادات انواع هارد دیسک

  • خرابی در فرم ویر
  • ایجاد بدسکتورهای مجازی در هارد
  • از بین رفتن ظرفیت و یا صفر شدن ظرفیت هارد
  • از کار افتادن و سوختن برد هارد
  • خرابی های اسپیندل موتور – موتور هارد
  • نچرخیدن هارد
  • خرابی موتور هارد دیسک
  • شنیدن صدای غیر متعارف از هارد دیسک
  • خرابی در هد هارد

نتیجه گیری

هارد دیسک ها در عین حال که بسیار ظریف و حساس می باشند اما دارای اطلاعات مهمی هستند. در صورت اینکه به امنیت آنها توجهی نشود مشکلاتی بوجود می آید که جبران آن غیر قابل بازگشت است. این مشکلات ارتباط مستقیم با حیات سازمان دارد. اطلاعات یک دستگاه پرینتر یا کپی در صورتی که مربوط به اتاق مدیرعامل باشد بسیار مهم و پر اهمیت می باشد. هارد دیسک ها که وظیفه ذخیره اطلاعات را دارند باید مدام توسط کارشناسان واحد ای تی چک شوند. همواره ادارات باید از یک سیستم امنیتی قوی برای محافظت از لوازم اداری که در سازمان تحت وایرلس می باشند استفاده کند.

نمایندگی کپی و واحدهای تعمیرات کپی

در مقاله  ی هارد دیسک در ماشین های کپی به بررسی نقش هارد دیسک در دستگاه های کپی و پرینترها پرداخیم و عملکرد و نکات مهم در حفاظت هارد دیسک مورد بررسی قرار گرفت . در این بخش لازم می دانیم به شرح برخی از خدمات نمایندگی کپی بپردازیم.

نمایندگی کپی با هدفت تعمیرات و فروش انواع ماشین های اداری راه اندازی شده است . این مرکز با توجه به در خواست های مکرر کاربران بخش آموزش تعمیرات کپی را نیز به خدمات خود افزوده و از برترین اساتید جهت مباحث تدریس مباحث آموزش بهره می برد. همچنین کارگاه های مجزا جهت تعمیرات ماشین های اداری در نظر گرفته شده است. تکنسین ها و متخصصین مربوط به محصولات مورد نظر در این واحد ها مشغول به فعالیت هستند . تجهیزات مورد نیاز برای هر کارگاه فراهم گشته است و این امر بهبود عملیات تعمیر و سرعت در روند تعمیرات را به همراه دارد. در صورت تمایل می توانید خدمات ما را در واحدهای تعمیرات کپی مطالعه نمایید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩