اشتراک گذاری

مواد مصرفی دستگاه کپی

مواد مصرفی دستگاه کپی همواره یکی از مهمترین بخش هایی است که برای تامین کیفیت سند چاپی در دستگاه کپی باید در نظر گرفته شود. استفاده از مواد مصرفی با کیفیت و مناسب و سازگار دستگاه کپی، نکته اساسی و مورد توجهی است که باید به آن توجه کنید. البته اگر به دنبال کیفیت برتر و بهتر هستید. کیفیت مواد مصرفی دستگاه کپی در کیفیت خروجی کار این دستگاه و همچنین طول عمر آنها تاثیری مستقیم خواهد داشت. از اصلی ترین مواد مصرفی دستگاه کپی می توان به کارتریج، تونر، دولوپر و درام اشاره کرد.

مواد مصرفی دستگاه کپی

انتخاب مواد مصرفی دستگاه کپی

برای انتخاب مواد مصرفی دستگاه کپی باید به مسائلی نظیر نوع دستگاه کپی، کاربری آن، برند محصول و حد و اندازه توقع خودتان از کیفیت سند چاپی توجه کنید. در حال حاضر مواد مصرفی دستگاه های کپی با برندهای مختلفی به بازار عرضه می شوند که بعضی نسبت به بعضی دیگر برتری دارند. توجه کنید که در هنگام خرید مواد مصرفی دستگاه کپی باید به اصل و اورجینال بودن آن و سازگار بودن آن با دستگاه کپی خودتان توجه ویژه داشته باشید. مواد مصرفی بی کیفیت مساوی است با خروجی ضعیف و آسیب های جدی به دستگاه کپی. در صورت عدم توجه ویژه به مواد مصرفی دستگاه کپی طول عمر این دستگاه کاهش می یابد و مشکلات و اختلالات بسیار جدی تری را به دنبال خواهد داشت.

 شرایط نگهداری مواد مصرفی دستگاه کپی

  • در محل خشک و تمیز نگهداری شوند
  • هرگز قبل از زمان استفاده بسته آن را باز نکنید
  • محیط نگهداری مواد مصرفی دستگاه کپی باید دمای ثابت و مناسب داشته باشد
  • مواد مصرفی دستگاه کپی را به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگه دارید، زیرا معیوب و فاسد می شوند و در هنگام کپی برداری کیفیت کپی را پایین می آورند.

معرفی اصلی ترین مواد مصرفی دستگاه کپی

کاغذ

کاغذ در دستگاه فتوکپی از اولین مواد مصرفی دستگاه کپی است که باید استاندارد بوده و شرایط مناسب برای بهره وری داشته باشد. در غیر این صورت در حین کپی در دستگاه گیر می کند.

به طور کلی کاغذ مورد استفاده در دستگاه کپی بر پایه دو سایز کاغذ به نام های A4 و B5  است.

  • کاغذ A4  با ابعاد (۲۹/۷ × ۲۱/۳ سانتی متر
  • کاغذ B4  با ابعاد (۲۵×۳۵) سانتی متر

خصوصیات کاغذ دستگاه کپی

  • کاغذ سفید و بدون چروک باشد
  • کمترین تار و پود را داشته باشد و هرگز کاهی نباشد
  • ۸۰ گرمی باشد
  • برش خرده و صاف باشد
  • در سایز استاندارد دستگاه باشد
  • رطوبت نداشته باشد

تونر و دولوپر Tonet and Developer

تونر و دولوپر جزء مواد مصرفی دستگاه کپی است؛ این دو در هنگام عملیات کپی برداری توسط دستگاه فتوکپی با یکدیگر مخلوط می شوند.

تونر

  • تونر یا جوهر ماده ی رنگی تصویر کپی است و از جنس مشتقات کربن است. تونر به عنوان مواد مصرفی دستگاه کپی تاریخ مصرف دوساله دارد و در قوطی های پلاستیکی در بازار عرضه می شود.

دولوپر

  • دولوپر یا پودر سنگین در هنگام کپی برداری با تونر مخلوط می شود دولوپر از مشتقات آهن است؛ دولوپر هم در قوطی های آلومینومی در بازار عرضه می شود و تاریخ مصرف آن دوساله است.

تعمیرات کپی

بخشی از نیازهای اولیه ادارات و سازمان ها تعمیرات دستگاه کپی است، زیرا تقریبا هیچ مرکز و اداره و سازمانی وجود ندارد که از این دستگاه استفاده نکند. در واحد تعمیرات کپی همه مشکلات و اختلالات دستگاه کپی را شناسایی کرده ایم و برای رفع و برطرف سازی آنها مسیر های درست را تشخیص داده ایم. این واحد تعمیراتی به کمک ابزار و تجهیزات پیشرفته و مدرن قادر است بهترین و با کیفیت ترین خدمات را در حوزه عیب یابی، تعمیر و ترمیم دستگاه کپی ارائه دهد. تمامی خدمات تضمین شده است و هرگز امکان بازگشت اختلال وجود نخواهد داشت.

نمایندگی کپی

نمایندگی کپی درگاه امن و مورد اطمینانی است که کاربران می توانند به راحتی به آن اعتماد کنند. در این نمایندگی همه خدمات حوزه فروش و خدمات پس از فروش دستگاه های کپی در برند های مختلف پشتیبانی و حمایت می شود. در نمایندگی کپی هر یک از کمپانی های تولید کننده دستگاه های کپی حضور دارند. اگر هم اکنون یکی از انواع کپی های موجود در بازار را برای کسب و کار خود یا حتی مصارف شخصی انتخاب کرده اید، می توانید صرف نظر از برند و مدل دستگاه کپی مورد نظر خود، به واحد نمایندگی کپی مراجعه کنید و خدماتی نوین و انحصاری دریافت نمایید.

در این نمایندگی به کمک خدمات مشاوره ای رایگان، امکان مقایسه انواع دستگاه های کپی در برند های مختلف را خواهید داشت و در نهایت گزینه مناسبی را متناسب با شرایط خود انتخاب خواهید کرد. امکانات و تسهیلات بسیار دیگری نیز در این نمایندگی فراهم است که برای اطلاع از جزئیات آن می توانید تماس بگیرید.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩