اشتراک گذاری

مشکلات متداول دستگاه کپی

مشکلات متداول دستگاه کپی در صورت ی ایجاد می شود که دستگاه درست مورد استفاده قرار نگیرد و یا تمهیدات مراقبتی مناسبی برای آن در نظر گرفته نشود. در این حالت به طور قطع پس از مدت زمان کوتاه و گاه بلندی نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات پیدا خواهد کرد. عموما دستگاه های کپی با برندهای مختلف اگر دچار مشکل در یک قطعه شوند به طور حتم نشانه ی مشترک از خود نشان می دهند. در این مقاله بدون در نظر گرفتن دستگاه کپی خاصی به مبحث مشکلات متداول دستگاه کپی پرداخته ایم با ما همراه باشید.

مشکلات متداول دستگاه کپی

عیب یابی مشکلات متداول دستگاه کپی

عیب یابی ابتدا باید با آگاهی از کارکرد قطعات مختلف دستگاه انجام بگیرد. ابتد کاربر موظف است قطعات مختلف دستگاه کپی خود را شناخته و ارورهای رایجی که در صورتی خرابی قطعه در دستگاه ظاهر می شوند را بشناسد. کاربر باید بداند ظرفیت دستگاه کپی چقد است؟ محیطی که برای نگهداری دستگاه آماده کرده آیا شرایط مناسبی دارد؟ برق متصلی دستگاه سالم است و خطری برای دستگاه ندارد؟ افت و خیز برق چگونه است و چه تمهیداتی برای آن در نظر گرفته است؟ در هنگام تعویض قطعه که مشکلات متداول دستگاه کپی را ایجاد می کند آیا به دنبال قطعه آیا به دنبال قطعه ی اورجینال بوده است؟ و… .

اگر کاربر تمام جوانب را در نظر بگیرد بی شک فاصله زمانی نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دستگاه را به تعویق می اندازد. البته کاربر باید بداند که هر وسیله ای پس از مدت زمانی استهلاک یافته و نیاز به سرویس، تعمیر و تعویض به دست تعمیرکاری توانا دارد. در ادامه اغلب مشکلات دستگاه کپی بیان می شود با ما همراه باشید.

مشکلات رایج دستگاه کپی و راه حل آن ها

  • از بین رفتن کیفیت تصویر یا وجود خطوط بر روی کاغذ زمان تعویض درام فرا رسیده است.
  • اتمام تونر با پر کردن یا تعویض آن می توان مشکل را برطرف کرد و کیفیت چاپ را باز گرداند.
  • دیده نشدن متون یا کثیفی کاغذ بهتر است درام را در محیطی کم نور با یک دستمال نرم تمیز کنید.
  • طولانی شدن فرایند چاپ برای جلوگیری از مشکلات متداول دستگاه کپی مثل کند شدن فرایند چاپ بهتر است حافظه ی دستگاه را ارتقا دهید. یا اگر تصاویری با وضوح بالا برای چاپ انتخاب کرده اید و کیفیت آن ها مد نظر شما نیست بهتر است حالت چاپ را روی عادی بگذارید. دستگاه را از حالت چاپ دو طرفه به یک طرفه تغییر دهید
  • نسخه ی کپی خیلی تیره یا خیلی روشن باشد عدم تعادل کنترل های چگالی بر روی دستگاه موجب بروزی یکی دیگر از مشکلات متداول دستگاه کپی می شود. برای برطرف کردن آن بهتر است کنترل ها را مجددا تنظیم کنید. در مواقعی جنس بد تونر یا اتمام آن نیز موجب این مشکل می شود.
  • کپی کاملا سیاه کار نکردن پاک کن درام و یا در صورتی که تونر کارتریج معیوب باشد و یا اینکه پر شدن زاید کارتریج از تونر دیگر مشکلات متداول دستگاه کپی را به وجود می آورند. در صورت مشاهده ی تونر ریخته شده در دستگاه، دستگاه و کارتریج را تمیز کنید. اگر مشکل همچنان باقی بود بهتر است کارتریج یا درام را تعویض نمایید.

این مقاله را از دست ندهید :مقایسه انواع دستگاه فتوکپی

  • اختلال در عملکرد چاپ و اسکن کنترل کننده ی دستگاه را بوت کنید.
  • مشکل در فیوزینگ موجب اختلال در عملکرد دستگاه شده نیاز به مراجعه به یک تعمیر کار خبره هست.
  • چروک شدن صفحات هنگام بارگیری و خارج شدن کاغذ از دستگاه به زور متوصل نشوید. در صورت اتمام عمر مفید قطعات دستگاه اقدام به تعویض یا تعمیر آن کنید. دستگاه کپی را به صورت مداوم تمیز کنید.
  • کپی خارج شده از دستگاه دارای خطوط سیاه است در این حالت ماده ای خارجی بر شیشه ی مربوط قرار دارد. درب بالایی دستگاه را باز کنید سپس شیشه را با پارچه ای نرم تمیز کرده در صورت بر طرف نشدن مشکل درام آسیب دیده است و یا تونر کارتریج مشکل دارد به این طریق می تواند یکی از مشکلات متداول دستگاه کپی را بر طرف کنید.
  • گیر کردن کاغذ در اثر استفاده ی نادرست از کاغذ( اندازه یا وضعیت)، همچنین رطوبت یا گرد و غبار داشتن کاغذ یکی دیگر از مشکلات متداول دستگاه کپی به و جود می آید. بهتر است اندازه ی کاغذ مناسب با ظرفیت دستگاهتان باشد. قبل از قرار دادن کاغذ از تمیز و خشک بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. کاغذ را به درستی در سینی قرار دهید.
  • ویروسی شدن دستگاه کپی در صورتی که دستگاه کپی دارای فضای ذخیره سازی داخلی یا خارجی باشد با اتصال به شبکه امکان ویروسی شدن آن وجود دارد. بهتر است آنتی ویروس استفاده کنید.

نمایندگی دستگاه کپی

نمایندگی فروش دستگاه کپی ، متشکل از واحدهایی است که توسط کارشناسان خبره اداره می شود. این نمایندگی با سال ها تجربه ای که در زمینه ی فروش، مشاوره و تعمیر دستگاه های کپی به دست آورده است، بزرگ ترین هدف خود را رضایت مشتری در نظر گرفته چرا که رضایت مشتری خود تبلیغی راستین برای کار اوست. یکی از واحدهای مجزای این مرکز که زیر نظر کارشناسان فنی تعمیرات عمل می کند تعمیر دستگاه کپی است. روند تعمیرات دستگاه کپی ابتدا بررسی نرم افزاری سپس سخت افزاری خواهد بود. اگر در روند تعمیرات تکنسین ها متوجه شوند که قطعه ای نیاز به جایگزینی دارد آرشیو قطعات اورجینالی که توسط مدیران نمایندگی فروش کپی تهیه شده است تنها گزینه ای انتخابی خواهد بود. واحد تعمیرات دستگاه کپی گنجینه ای از بهترین تکنسین های ایران را داراست که سال ها تجربه را با خود حمل می کنند.

امتیاز شما به این نوشته

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩